(Winter) gebruik handrem

Hoe doen jullie het?

 
 
 
 
 
Dennis__78
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wezep
Leeftijd: 46
Berichten: 169
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Re: (Winter) gebruik handrem

 · 
Posted: 19.11.2018 - 23:04  ·  #16
Quote door The Falko

Ik parkeer s'winters altijd in z'n 2 zonder handrem als het onder de 10 graden wordt ongeveer. Als het kort is of in de zomer vaak nog wel de handrem maar ook niet altijd. Inmiddels m'n vriendin ook geleerd s'winters de handrem niet te gebruiken zodat ik niet om half 7 s'ochtends met een vastgevroren rem sta :D


Ik heb dus vandaag, normaal gebruik ik hem nooit, de parkeerrem gebruikt, en de auto begon op de snelweg raar te trillen, even later hield dat op, bij de pomp wederom de parkeerrem gebruikt en wederom trillen en gepiep, ik geloof dat er iets niet helemaal lekker zit.
Binnenkort de boel eens loshalen en controleren.
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: (Winter) gebruik handrem

 · 
Posted: 20.11.2018 - 05:52  ·  #17
Als die voeringen los achterin liggen, kun je een probleem hebben. De handrem van Volvo is een parkeerrem en eigenlijk niet geschikt om aan te trekken onder het rijden. Zeker niet met de zeer knullige bevestigingsveertjes die gewoon losbreken of zelfs van de ankerplaat afschuren.
The Falko
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 29
Berichten: 250
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: (Winter) gebruik handrem

 · 
Posted: 20.11.2018 - 06:08  ·  #18
Quote door Dirk342

Als die voeringen los achterin liggen, kun je een probleem hebben. De handrem van Volvo is een parkeerrem en eigenlijk niet geschikt om aan te trekken onder het rijden. Zeker niet met de zeer knullige bevestigingsveertjes die gewoon losbreken of zelfs van de ankerplaat afschuren.


Ofwel, niet slippen met de handrem in de sneeuw begrijp ik hieruit? :P
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: (Winter) gebruik handrem

 · 
Posted: 20.11.2018 - 08:35  ·  #19
Waarom zou je de handrem niet kunnen of mogen gebruiken als het koud is? Wij hebben nog een redelijk vlak land. Wat moeten de Scandinavische mensen dan bijvoorbeeld? Daar is het nog veel kouder. Verhalen van vroeger zijn dat.
DDH
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostenrijk
Leeftijd: 52
Berichten: 1256
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: (Winter) gebruik handrem

 · 
Posted: 20.11.2018 - 08:36  ·  #20
En dat vinden de kinderen juist zo leuk……. ;-) Ik ook hoor. Vanoachtend nog!

http://www.facebook.com/david….on_generic
The Falko
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 29
Berichten: 250
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: (Winter) gebruik handrem

 · 
Posted: 20.11.2018 - 08:53  ·  #21
Quote door DDH

En dat vinden de kinderen juist zo leuk……. ;-) Ik ook hoor. Vanoachtend nog!

http://www.facebook.com/david….on_generic


Hahaha, ja precies. Zeker als het die ene dag in het jaar kan hier in Nederland...
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: (Winter) gebruik handrem

 · 
Posted: 20.11.2018 - 08:54  ·  #22
Inderdaad David, leuk om te doen toch?
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: (Winter) gebruik handrem

 · 
Posted: 20.11.2018 - 09:25  ·  #23
Idd leuk om al rijdend de handrem erop te trekken, maar doe dit niet bij een Volvo aub.... Niet voor mij en het zal mij een makke wezen verder, maar weet je wat het kost als iemand met een slijptol je remschijf doormidden moet slijpen (wat ook vaak en wiellager achter kost), vervolgens nieuwe handremschoenen kan monteren en met geluk een andere remankerplaat omdat de bevestigingspunten af zijn gebroken ? Dit probleem is al bekend vanaf de 850's en toch zijn er nog steeds mensen die het doen, het remsysteem voor de hand cq parkeerrem zoals nu word toegepast is alleen maar gammeler geworden...... Of dat de wegenwacht kan komen omdat een van je wielen muurvast is geslagen en de auto op transport moet naar een garage waar ze vervolgens met een slijptol en grote moker aan de gang kunnen.

Begrijp mij goed; er is niets mis mee om de hand- cq parkeerrem te gebruiken waarvoor hij bedoelt is in de winter. Bij stilstand optrekken en niets meer. En of dat nu gedurende lange tijd is of niet, is verder niet van belang.
The Falko
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 29
Berichten: 250
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: (Winter) gebruik handrem

 · 
Posted: 20.11.2018 - 11:59  ·  #24
Goed dat ik dat weet voordat de sneeuw valt, bij de Daihatsu die ik hiervoor had is het vele keren prima gegaan. De Volvo dan maar gebruiken als muur bij het sneeuwballen gooien :P
Thijs
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 55
Berichten: 95
Geregistreerd: 04 / 2018
Subject:

Re: (Winter) gebruik handrem

 · 
Posted: 20.11.2018 - 16:06  ·  #25
Quote door Barto

Hallo Forummers,

Hoe gebruiken jullie de handrem in de winter? Verschilt dat van jullie gebruik in andere jaargetijden?

Toen ik vroeger handgeschakeld reed gebruikte ik mijn handrem alleen bij helling-parkeren en bij "hellingproef"-optrekken. (Ik had bij deze woorden even geen Groen Boekje bij de hand...excuses).

Nu rijd ik automaat en de winter komt eraan. Waar doe ik goed aan? Bijvoorbeeld alleen P-stand of combi van P-stand met handrem?


Gebruik hem nooit om te parkeren. Alleen P.
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: (Winter) gebruik handrem

 · 
Posted: 21.11.2018 - 09:34  ·  #26
Ik ook niet. Alleen op de veerboot of op een helling. Anders komt er te veel druk te staan op de bak.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0