word dit de nieuwe koets?!

 
 
 
 
 
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1384
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

word dit de nieuwe koets?!

 · 
Posted: 16.12.2022 - 22:02  ·  #1
Deze s80 staat te koop bij mij in de buurt.
Iets houd me tegen maar krijg de juiste vinger er niet op.
https://www.marktplaats.nl/v/a…nieuwe-apk
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: word dit de nieuwe koets?!

 · 
Posted: 17.12.2022 - 08:34  ·  #2
Heel eerlijk is dit gewoon een mooie wagen!
Het is wel een geartronic bak en volgens mij is dit een powershift van Ford. Dat is dus precies wat mij tegenhield om een nieuwere Volvo aan te schaffen..... Niet dat die Aisin bakken feilloos waren, maar Powershift van Ford is niet de vraag óf ze stuk lopen, maar wanneer. En 220.00 kilometer zit je niet zo ver van die 300.000 kilometer grens af waar meestal wel meer onderhoud noodzakelijk wordt.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1612
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: word dit de nieuwe koets?!

 · 
Posted: 17.12.2022 - 09:26  ·  #3
Zo te zien idd een nette wagen zoals BBS zegt. Zoals Joep in klokje rond keuringen aangeeft; als de eigenaar bereid is geweest om te investeren in knappe banden en het interieur er redelijk netjes uitziet dan is er vaak op onderhoud ook niet bezuinigd. Eigenaar heeft 98 getankt, dat zegt mij ook iets!

De auto heeft heel recent grote en kleine beurt gehad, nu de vraag of er dingetjes vervangen moeten worden...
Dat zou je dan kunnen achterhalen met bellen/mailen, kijken, rijden.

De kar is niet superluxe uitgevoerd meen ik, maar leuk genoeg, stoelverwarming en een of andere "winter-line" vermoed ik met die verwarmde sproeiers. In mijn auto heet dat tenminste winter line of scandinavian line oid ( mijn kar heeft die ook).

Vraag mbt die automaat: hoe zie je eigenlijk dat het een Ford motor + Powershift transmissie is? Leermoment voor mij dus.
ALs ik het google kom ik bv hier uit, dan zie je inderdaad bv hier uit: https://www.media.volvocars.co…ases/93322
Maar ben benieuwd naar zulke dingen.

On topic: als die PS automaat om de 80 of 100.000 gespoeld is, is de kans op problemen een heel stuk lager en een enkele gaat gewoon niet stuk. :-)
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1384
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: word dit de nieuwe koets?!

 · 
Posted: 17.12.2022 - 09:41  ·  #4
Verschillende op en aanmerkingen las ik ook in de advertentie o.a.: altijd 98 getankt maar deze eigenaar heeft m net 1jaar in bezit dus "korreltje zout"
Gister avond net de hond ff klein straatje oversteken,glad op de stoep...hond wil oversteken maar komt een auto aan...voor de tweede keer in korte tijd.........de betreffende s80,zag het aan het kenteken. Is dit een Teken???
Even door gegaan met oudere gesprek via marktplaats dat ik m voorbij zag rijden en zo....leuk gesprek totdat ik vroeg:

is een aankoop keuring ok? ik ga altijd naar een kleine garage in velsen noord,eigenaar heeft 12 jaar bij ton van kuijk volvo gewerkt.
Vrij snel groene vinkjes dus gelezen maar toen bleef het ijzig stil....dus tja,heeft deze meneer wat te verbergen!
Wat ook niet in het voordeel is,dat het een 4cilinder is...qua km stand van 220K hmmm net ingereden toch?
Roberto
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 187
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: word dit de nieuwe koets?!

 · 
Posted: 17.12.2022 - 10:52  ·  #5
“Iets houdt je tegen”

Dat moet de toiletrol (?) in het rechter achterportier zijn
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3183
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: word dit de nieuwe koets?!

 · 
Posted: 17.12.2022 - 11:49  ·  #6
De hamvraag....waarom wil ie hem kwijt na net 1 jaar?
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: word dit de nieuwe koets?!

 · 
Posted: 17.12.2022 - 12:20  ·  #7
Quote door ohz274

De hamvraag....waarom wil ie hem kwijt na net 1 jaar?

Staat in de advertentie dat hij een wagen van het werk krijgt, maar na zo’n kort bezit roept dat bij mij ook twijfels op.
Het is een nette wagen maar qua opties door de eerste eigenaar nauwelijks iets aan uitgegeven.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0