xc70 classic versus xc70N

 
 
 
 
 
JBV70
 
Avatar
 
Subject:

xc70 classic versus xc70N

 · 
Posted: 17.10.2011 - 19:43  ·  #1
Ooit zou ik een xc70 aan willen schaffen. Waar ik benieuwd naar ben is wat de technische aanpassingen zijn bij de xc70N tov de inferieure kwaliteit van het allwheeldrive systeem van de xc70 classic?
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: xc70 classic versus xc70N

 · 
Posted: 17.10.2011 - 19:57  ·  #2
Hoi JBV70,

Ik heb er zelf geen maar een klant van een opdrachtgever waar ik gewerkt heb heeft een XC70 en die vertelde mij dat er een "standaard" probleem is met de aandrijving naar de achterwielen. (De XC90 heeft hier nog meer last van) Ook zoiets gelezen op een ander forum. Het betreft een bus waar een spiebaan-as in schuift die verslijt. Als deze versleten is, is er ook geen 4wd meer maar alleen nog maar voorwiel aandrijving.

Hoop dat je wat aan deze beperkte info hebt. Ik zou er ook ooit wel één willen. Zijn zo lekker stoer...
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: xc70 classic versus xc70N

 · 
Posted: 17.10.2011 - 20:17  ·  #3
Quote

Ooit zou ik een xc70 aan willen schaffen


Ik zou haast gaan denken dat je er eentje op het oog hebt. :P
Het is zeker een mooi model en dank zij de AWD ook in de winter niet verkeerd.
Overigens, ik ken 2 mensen, welke een XC70N AWD bezitten en of het nu toeval is of niet, beide hebben meerdere malen problemen gehad met de assen, dit zowel voor, alsmede achter. :(
Dit zijn wel klachten die meteen in de papieren gaan lopen.
JBV70
 
Avatar
 
Subject:

Re: xc70 classic versus xc70N

 · 
Posted: 17.10.2011 - 20:47  ·  #4
vandaag heeft mijn v70 een volledig frisse distributie gekregen en ik ga met veel plezier de komende 120.000 km tegemoet, dit soort info geeft me niet een reden om een xc aan te willen schaffen, persoonlijk vind ik het tegek dat volvo niet een goed werkend systeem heeft kunnen bedenken maar goed. Eigenlijk was mijn volgende vraag wat de aanwijsbare invloed is geweest van ford vanaf 2000 of hebben ze de v70 autonoom mogen ontwerpen?
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: xc70 classic versus xc70N

 · 
Posted: 17.10.2011 - 21:04  ·  #5
Ook de S60R/V70R heeft bekende euvels met betrekking tot de AWD.... Als ik het me goed herinner even zo uit m'n kop, met de haakse overbrenging (motor over dwars geplaatst, haakse overbrenging van versnellingsbak naar de achterwielen...) Ook daar loopt het onderhoud behoorlijk in de papieren.

Dat neem je dus ofwel voor lief, en reserveert wat voor dat 'extra onderhoud' of je koopt een 'mindere' uitvoering met alleen voorwiel aandrijving....
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: xc70 classic versus xc70N

 · 
Posted: 17.10.2011 - 22:20  ·  #6
Wel een beetje off-topic

Quote

Ik zou haast gaan denken dat je er eentje op het oog hebt.

Sterker nog, ik heb gisteren mijn luchtfilterhuis uit de auto gehad om schoon te maken en "goed" in elkaar te zetten i.p.v. halfopen zoals het zat. Keek ff raar op mijn neus toen ik op de onderkant van het filterhuis met een dikke witte stift geschreven zag staan "XC70 04N D5"
hahaha, ik heb dus een klein beeetje XC70 (maarreuhh, waarom heb ik dit filterhuis? Originele kapot door schadegevalletje :'( )
 
Selected quotes for multi-quoting:   0