XC70 met gereviseerde bak

 
 
 
 
 
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: XC70 met gereviseerde bak

 · 
Posted: 18.09.2015 - 11:36  ·  #16
Quote
Bij een Subaru sloop je je middendiff al door voor en achter met verschillende profieldieptes te rijden, laat staan met twee verschillende merken banden. Blijkbaar is dat anders bij een Volvo? Een Subaru heeft ook een visco, en een XC70 een Haldex aandrijving.


Zelfde probleem alleen iets minder. Subaru heeft ook nog een HI/LO, Volvo niet.

Quote
Sowieso heb ik mijn twijfels bij een aankoopkeuring. Ik vind dat ik inmiddels wel voldoende autokennis heb om een auto te beoordelen. Met dank aan fora zoals dit :happy:. Het enige waar ik het voor zou doen is voor het uitlezen, maar daar heb ik zelf ook een OBDII lezertje voor. Daarnaast kunnen codes eenvoudig gewist worden vlak voor testritten.

En zo'n keuring is ook niet heilig, mijn zwager kocht vorig jaar een Chrysler Voyager van een particulier, had een ANWB keuring gedaan, maar daar liep de automatische versnellingsbak ook van in de soep na een maand. Mooi voorbeeld voor dit topic :lol: .


Met zoveel en zulke kennis zou ik toch nog eens nadenken over zo'n keuring... <_<
Tenck
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 682
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: XC70 met gereviseerde bak

 · 
Posted: 18.09.2015 - 12:00  ·  #17
Quote door R-W


Met zoveel en zulke kennis zou ik toch nog eens nadenken over zo'n keuring... <_<


Hoe bedoel je dit precies?
@@lgra
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Groningen
Leeftijd: 64
Berichten: 95
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: XC70 met gereviseerde bak

 · 
Posted: 18.09.2015 - 12:38  ·  #18
Dan nog even dit: Net na de 300 k is de auto weer aan groot onderhoud toe. Controleer of dit gebeurd is. Het heeft mij nog eens ruim 800 euro gekost, maar ik wist dat bij aankoop.
Daarvoor wel, naast beurt met bougies, de distributie incl waterpomp en rollen, tussenbak ververst, automaat en stuurhuis gespoeld en verder remvloeistof en Koelvloeistof vervangen.
Tenck
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 682
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: XC70 met gereviseerde bak

 · 
Posted: 18.09.2015 - 13:53  ·  #19
Quote door @@lgra

Dan nog even dit: Net na de 300 k is de auto weer aan groot onderhoud toe. Controleer of dit gebeurd is. Het heeft mij nog eens ruim 800 euro gekost, maar ik wist dat bij aankoop.
Daarvoor wel, naast beurt met bougies, de distributie incl waterpomp en rollen, tussenbak ververst, automaat en stuurhuis gespoeld en verder remvloeistof en Koelvloeistof vervangen.


Dat is een goeie tip, en daar hou ik inderdaad rekening mee. Vaak wordt dit over het hoofd gezien bij het kopen van een tweedehands auto waardoor de auto ineens een stuk duurder is geworden.

Volgens de onderhoudshistorie zijn de gloeibougies pas gedaan met de laatste beurt. De remschijven en blokken zijn toen ook vervangen, maar of de remvloeistof daarbij is gedaan moet ik nog controleren.

De distributieriem moet wel binnen 15000 km gedaan worden, dus die kostenpost zit er sowieso aan te komen. Bij mijn Forester doe ik alles zelf qua onderhoud (waaronder ook de distributieriem), maar dat moet ik bij de Volvo nog even bekijken vanwege tijdsgebrek. Het wordt thuis nogal op prijs gesteld als ik niet het hele weekend in/onder de auto lig.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0