Xenon Koplamp motoren

Kapot?

 
 
 
 
 
VolvoS60
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Midden Nederland
Berichten: 58
Geregistreerd: 12 / 2008
Subject:

Xenon Koplamp motoren

 · 
Posted: 19.08.2013 - 12:24  ·  #1
Afgelopen weekend met 4 volwassenen in de S60 viel het mij al op dat alle verkeersborden fel oplichten en ook tegenliggers heftig knipperden. Ik hoor wanneer ik de oprit afrij ook niet meer de motoren de koplamphoogte corrigeren. Kan het zijn dat ze beiden de geest hebben gegeven of zitten ze toevallig op één zekering?
waal70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 45
Berichten: 718
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: Xenon Koplamp motoren

 · 
Posted: 19.08.2013 - 14:15  ·  #2
Iets meer informatie zou wel handig zijn. Van welk jaar is je S60? Welk type gasontlading heb je (ABL - actieve bochtverlichting; herkenbaar aan de ronde lens in de lampunit, of het oude type; te herkennen aan de rechthoekige, gefacetteerde reflector rondom de lamp).

Nu is het een beetje giswerk:
Het kan namelijk zijn dat je niveausensor (achterin de auto) niet meer (goed) werkt. Hoewel ik me ook meende te herinneren dat als de ECM constateert dat die niet meer goed is, je lampen automatisch in een lage, "veilige" stand worden geschakeld.

Ook kan: Zekering 16 in de zekeringenbox onder je stuur (even openschroeven) bedient de motortjes van de koplampinstelling, inderdaad voor zowel links als rechts.

Ingeval ABL: je zou even kunnen proberen om te schakelen naar "standje links verkeer" door de knop onder je klimaatunit voor de bochtverlichting minimaal 5 seconden in te drukken. De lampen stellen zich dan voor links verkeer in, wat duidelijk te zien is aan het lichtbeeld en de verstelling van de lenzen.
VolvoS60
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Midden Nederland
Berichten: 58
Geregistreerd: 12 / 2008
Subject:

Re: Xenon Koplamp motoren

 · 
Posted: 19.08.2013 - 20:38  ·  #3
Excuses voor het incomplete verhaal. Wist niet dat er al meerdere versies waren. Volgens mij heb ik een vroege serie. De S60 is nl van 2006 en ik heb niet de indruk dat er iets aktiefs meestuurt qua verlichting.
Zal iig even de zekering checken. Ze staan zeker niet in een lage stand. Bedankt tot zo ver.
Rachid
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rotterdam
Berichten: 4
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Xenon Koplamp motoren

 · 
Posted: 09.01.2015 - 12:00  ·  #4
Goedmiddag heren ik ben een nieuwe volvo rijder en bevalt uitermate goed.

Ik plaats deze vraag onder deze topic zodat ik niet in herhaling val.

Ik heb hetzelde probleem en heb zekering 16 gecontroleerd deze is niet gesmolten. Deze heb voor de zekerheid ook door gepiept met een multimeter. Waar kan het nog meer aanliggen? De linker stelmotor was kapot deze heb ik vervangen door een orgineel gebruikt exemplaar. De vorige was het tandwiel asje van kapot.

Dus nu met het starten gaan de koplampen niet even omhoog en weer omlaag, dit deed hij daarvoor wel.


Volvo S60 D5 185pk orgineel xenon.
staaf
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 553
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Xenon Koplamp motoren

 · 
Posted: 09.01.2015 - 23:13  ·  #5
Quote door Rachid

dit deed hij daarvoor wel.



Ben je hier zeker van? Ik kon me niet voorstellen dat de mijne dat doet. Daarnet geprobeerd en ik zie er alleszins vanuit de auto niets van. Bij het starten duurt het een aantal seconden voordat de xenonlamp aangaat, datwel, mss dat er dan iets gebeurt?
Ook origineel xenon trouwens.
Rachid
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rotterdam
Berichten: 4
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Xenon Koplamp motoren

 · 
Posted: 10.01.2015 - 15:58  ·  #6
Ik dacht dat de mijne dat wel deed, of heb ik me vergist? Ik heb wel aan het beugeltje gezeten om te kijken of de xenon daarop reageerde en dat deden ze wel. (Beugel was geheel tegen draagarm gedrukt) Het lijkt er nu op dat het probleem bij mij verholpen is als ik op een heuvel sta corrigeren de xenon nu wel. Nu alleen nog de juiste afstelling vinden en klaar.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0