Xenon lampen stoppen beiden ineens. Jaren goed gewerkt

(zekeringen nog heel)

tnus
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Xenon lampen stoppen beiden ineens. Jaren goed gewerkt

· 
Posted: 31.07.2018 - 21:13  ·  #1
Hoi,

Mijn Xenon verlichting stopt er ineens mee en het dashboard meldt. Defecte lamp, meerdere lampen.
Afgelopen week ging i.d.d het parkeerlampje rechts defect en die moest ik nog vervangen. Maar vandaag dus ook beide Xenon lampen uit.

Uiteraard naar de zekeringen gekeken en ook direct wat zekeringen verplaatst en contacten schoongemaakt. Maar geen resultaat.

Heeft iemand wat tips? Hij heeft net beurt en alles gehad en wil er dit weekend mee op vakantie. Anders maar naar de werkplaats uiteraard. Maar misschien zie ik wat over het hoofd. Kunnen ze beide tegelijk kapot gaan? Xenon niet toch? Deden het gisteren beide prima in het donker.

-Volvo V70 2004 - 453.338km - Back Saphire-
Asterix
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Xenon lampen stoppen beiden ineens. Jaren goed gewerkt

· 
Posted: 31.07.2018 - 22:33  ·  #2
Te veel spanning? Is makkelijk te meten en een gevaar voor alle elektrieke componenten.
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 31.07.2018 - 22:50  ·  #3
Laat zo snel mogelijk de accu laadspanning meten. Als de regelaar op je dynamo kapot is kan je een veel te hoge boordspanning krijgen.
Klaasw
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.08.2018 - 06:49  ·  #4
Quote door Turbodesk

Laat zo snel mogelijk de accu laadspanning meten. Als de regelaar op je dynamo kapot is kan je een veel te hoge boordspanning krijgen.

Volkomen mee eens. Kostte mij ook twee lampen en als je pech hebt kost het je meer componenten en je accu.

Selected quotes for multi-quoting:   0