Xenon vervangen door Halogeen

olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

Xenon vervangen door Halogeen

· 
Posted: 27.07.2018 - 07:58  ·  #1
Vriend van me zijn v70 is afgekeurd op de koplampen die zijn al weer netjes gemaakt gepolijst etc etc ,maar beeld is niet meer goed , er zit ook een best dikke aanslag binnen in de koplamp .
Maar verder is ie met 380k op de klok nog in technisch goede staat de v70 D5 uit 2006 ,hij woont in de binnenstad van Amsterdam ,dus dat is behoorlijk zichtbaar deuken en krassen .

De vraag kun je de xenon lamp units vervangen door Halogeen , gezien die veel goedkoper te vinden zijn , en de auto nog een jaartje op de weg te houden , de xenon units daar word zo idioot veel geld voor gevraagd , en is de auto eigenlijk niet meer waard gezien de staat van de auto .
En als iemand nog wat heeft liggen wat op bovenstaande auto past , dan hoor ik het graag .
Musicus
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

Re: Xenon vervangen door Halogeen

· 
Posted: 27.07.2018 - 08:22  ·  #2
Je kan die aanslag binnenin toch ook verwijderen? Er is meer dan eens over geschreven op het forum. Kost een paar uur priegelen, maar het resultaat schijnt erg goed te zijn.
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.07.2018 - 09:26  ·  #3
Deze koplampen zijn niet meer te redden , is meer dan alleen aanslag aan de binnenkant .
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 39
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 27.07.2018 - 10:45  ·  #4
Als ze niet meer te redden zijn en toch weg gaan wil ik ze misschien wel overnemen voor een zacht prijsje, voor mijn volgende project.
Gero
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.07.2018 - 13:23  ·  #5
Quote door olaf

Vriend van me zijn v70 is afgekeurd op de koplampen die zijn al weer netjes gemaakt gepolijst etc etc ,maar beeld is niet meer goed , er zit ook een best dikke aanslag binnen in de koplamp .
Maar verder is ie met 380k op de klok nog in technisch goede staat de v70 D5 uit 2006 ,hij woont in de binnenstad van Amsterdam ,dus dat is behoorlijk zichtbaar deuken en krassen .

De vraag kun je de xenon lamp units vervangen door Halogeen , gezien die veel goedkoper te vinden zijn , en de auto nog een jaartje op de weg te houden , de xenon units daar word zo idioot veel geld voor gevraagd , en is de auto eigenlijk niet meer waard gezien de staat van de auto .
En als iemand nog wat heeft liggen wat op bovenstaande auto past , dan hoor ik het graag .

https://www.retrofitlab.com/nl…n-kit.html
Gero
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.07.2018 - 13:27  ·  #6
Quote door Gero

Quote door olaf

https://www.retrofitlab.com/nl…n-kit.html

Ik weet niet wat voor lampen hij heeft , misschien kan je die lenzen vervangen.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 27.07.2018 - 20:59  ·  #7
Quote door olaf

Deze koplampen zijn niet meer te redden , is meer dan alleen aanslag aan de binnenkant .

Hardware is vrij eenvoudig aan te passen, maar de software zou ook aangepast moeten worden, lijkt me.
Wellicht dat Obbe, of Ets hier een antwoord op kan geven ?
NickGR
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 27.07.2018 - 21:54  ·  #8
Quote door Bigdog

Quote door olaf

Hardware is vrij eenvoudig aan te passen, maar de software zou ook aangepast moeten worden, lijkt me.
Wellicht dat Obbe, of Ets hier een antwoord op kan geven ?

Ik heb zelf een vermoeden dat een halogeen koplamp plaatsen plug en play moet zijn.
Alles wat xenon betreft zit in de lamp (huis), zolang de aansluiting maar het zelfde is.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 39
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 28.07.2018 - 00:48  ·  #9
Van auto's voor de facelift had je verschillende weerstanden / shunts voor de koplampen.
Van halogeen naar xenon geeft een foutmelding, maar andersom?? Je gaat dan van 35W naar 55W door zo'n weerstand, gaat dat gewoon goed?
Arnoud_
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 29.07.2018 - 22:58  ·  #10
Ik zou even contact opnemen met forumlid 1-wiel, hij heeft in het verleden meerdere koplampen aan zowel de buitenkant als binnenkant schoongemaakt. Grondig. Geen idee wat het kost, maar kan een manier zijn om je huidige xenon koplampen te behouden.
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.07.2018 - 12:20  ·  #11
Is denk ik opgelost , we gaan het zien of het komende woensdag voldoende gaat zijn , buitenkant is zeker goed na schuren en polijsten en aflakken , de binnenkant is ook serieus 90% beter dan het was , beeld is zeker goed volgens mijn schuurdeur .

Hij was er mee naar de kwikfit geweest , die hadden er al nieuwe lampen in gezet a 145euro per stuk , , en daarbij de boel weer is vakkundig gesloopt , mistlichten de stekkers afgebroken onder ander , dus daar is ie zeker van genezen , dacht ie alleen even een apk dat moet toch kunne , man wat een waardelooos bedrijf .
Doeke Dobma
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 30.07.2018 - 13:14  ·  #12
Nieuwe lampen voor 145,- stuk? Wat voor lampen zijn dit?

En ja, Kwik Fit is (meestal) niet Volvo-waardig.

Heb je nu nog iets aan de binnenkant gedaan?
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.07.2018 - 16:15  ·  #13
Succes hij is door de APK , ik dacht eigenlijk dat het onhaalbaar was , er was al eerder met de lampen gerommeld en dacht dat het niet meer te herstellen was .
De buitenkant was nog te doen maar binnenin is uiteindelijk gelukt met plastic reiniger van colorlock , water sopje , zo een beetje alles wat ik kon vinden geprobeerd , maar bleef maar helemaal wit uitslaan en beeld verprutsen , stap voor stap wat zwaardere middelen geprobeerd en uiteindelijk een bevredigend resultaat , kan ie nog een jaar verder .
ravado
Subject:

· 
Posted: 31.07.2018 - 16:58  ·  #14
Mag ik vragen met welk middel je uiteindelijk tevreden was?
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.07.2018 - 17:46  ·  #15
Quote door ravado

Mag ik vragen met welk middel je uiteindelijk tevreden was?

Dat staat er al

Selected quotes for multi-quoting:   0