Yatour voor de HU-1205 of toch een andere radio erin?

 
 
 
 
 
MarcoV8
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ede
Leeftijd: 55
Berichten: 29
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Yatour voor de HU-1205 of toch een andere radio erin?

 · 
Posted: 08.07.2017 - 08:14  ·  #1
Ik mis de afspeelmogelijkheid vanaf USB bij mijn HU-1205. Nu twijfel ik of ik er een Yatour module bij ga kopen of toch een andere radio.

Ik ken de Yatour (in het verleden had ik die in een Ford Focus), maar heeft iemand ervaring in combinatie met de HU-1205?
Of zijn er tips/ervaringen met het vervangen van de HU-1205 door ....? Budget tot ongeveer 250 euro.

Er hoeft geen cd of dvd speler in te zitten. Het zou wel leuk zijn om er video mee af te kunnen spelen.
JOv70BI
 
Avatar
 
Subject:

Re: Yatour voor de HU-1205 of toch een andere radio erin?

 · 
Posted: 08.07.2017 - 10:57  ·  #2
...
mikus
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 72
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Yatour voor de HU-1205 of toch een andere radio erin?

 · 
Posted: 08.07.2017 - 12:25  ·  #3
Hahaha nee ik haal daar geen plezier uit. 😁

Of dit ook op deze HU werkt weet ik niet, zover ik het begrepen heb zou het moeten werken op alle HU radio's met 8pins wisselaar aansluiting.

Theoretisch zou het mogelijk zijn een usb aansluiting te koppelen ipv een Jack plug maar zo ver ben ik er nog niet ingedoken. Alleen met een jackplug maak je gebruik van het aangesloten apparaat dat mp3 enz omzet naar audio. Als je een usb-stick eraan hangt zal dus nog ergens de bestanden omgezet moeten worden.
elevating
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 36
Berichten: 330
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Yatour voor de HU-1205 of toch een andere radio erin?

 · 
Posted: 08.07.2017 - 14:41  ·  #4
Heb die combi in mijn S40 gehad. Werkte prima en t feit dat Yatour geen tekst weergaven heeft stoorde me niet want dat gebruik ik niet. Wel liep die soms vast, dan moest de stroom van de Yatour af en dan deed die t gewoon weer. Verder altijd plezier van gehad.
MarcoV8
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ede
Leeftijd: 55
Berichten: 29
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Yatour voor de HU-1205 of toch een andere radio erin?

 · 
Posted: 19.08.2017 - 08:40  ·  #5
Ik zit toch te denken aan een andere 2din radio, meteen DAB+.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat er dan ook een kabeladaptersetje /heet dat zo ;-) tussen gezet moet worden, omdat Volvo eigen stekkers heeft verzonnen.
Waar kan ik zo'n kabelsetje kopen en welke heb ik dan nodig?
mikekiwi
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Alphen aan den Rijn
Leeftijd: 52
Berichten: 134
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Yatour voor de HU-1205 of toch een andere radio erin?

 · 
Posted: 19.08.2017 - 10:47  ·  #6
Je hebt dan nodig:

- kabeladaptersetje ( deze volgens mij )
- antenne-verloopstekkertje (deze
- een dremel om je bestaande radio frame klaar te maken voor 2 din

Let op bij DAB+ dat zo'n plakantenne die je er meestal bij krijgt niet ideaal is, ontvangst is zelfs in de randstad niet echt super, ook FM ontvangst ging er bij mij na montage aftermarket-radio niet op vooruit tov de HU1205

Maar verder nu dus wel : USB, connectie met telefoon voor handsfree bellen, audio streamen van telefoon naar radio (Spotify), mogelijkheid om video af te spelen (dvd's of vanaf usb), mogelijkheid om achteruitrijcamera op aan te sluiten
 
Selected quotes for multi-quoting:   0