Yess..Dit wordt hem

 
 
 
 
 
Thinus
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tilburg
Berichten: 8
Geregistreerd: 05 / 2023
Subject:

Yess..Dit wordt hem

 · 
Posted: 14.05.2023 - 12:02  ·  #1
Nu de knoop doorgehakt.

Ben al een tijdje opzoek naar een nette Volvo V70.
Zoals al vermeld tijdens het voorstelrondje ben ik (ook voor een deel) zzp'er en kan ik dus van een belastingvoordeel genieten door een youngtimer aan te schaffen.

Na lang zoeken ben ik deze Volvo tegengekomen bij autobedrijf de Baronie in Breda.
https://www.autobedrijfdebaronie.nl/occasions/ en dan even kijken bij VOLVO V70 2.0T EDITION SPORT, 18INCH.

Er komt nog een gereviseerde dynamo op , de aircosensor wordt nog vervangen, nieuwe APK en een kleine beurt.

De verwachting is dat hij over twee weken klaar is.
Toevallig iemand beken met deze auto of heeft iemand tips?

Hoor graag van jullie.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5018
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Yess..Dit wordt hem

 · 
Posted: 14.05.2023 - 12:15  ·  #2
Netjes hoor.
18 inch nebula velgen. Die zie je niet vaak.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Yess..Dit wordt hem

 · 
Posted: 14.05.2023 - 12:16  ·  #3
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Martijn.🥂
Veel fijne kilometers ermee.
dbs1
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 722
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Yess..Dit wordt hem

 · 
Posted: 14.05.2023 - 12:26  ·  #4
Tips heb ik niet voor je, maar wat een gave V70, Nebula's staan erg goed onder de V70N. Lijkt wel een hele late N te zijn met een 2008 kenteken. En dan nog origineel Nederlands ook.
Regelmatig komt ik langs De Baronie, dat zijn Volvo liefhebbers.
steinenj
 
Avatar
 
Subject:

Re: Yess..Dit wordt hem

 · 
Posted: 14.05.2023 - 13:07  ·  #5
Erg mooi! En het mooiste model, de N (bukken!). Veel zorgeloze en plezierige kilometers alvast!
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1615
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Yess..Dit wordt hem

 · 
Posted: 14.05.2023 - 15:18  ·  #6
Leuke kar idd, veel plezier ermee. Fijne motor zit erin, met een lage druk turbo (dus vanaf lage toeren aanwezig!), die had ik ook in de S60. Die van mij was alleen vh begin getuned, dus weet ik wellicht niet meer zo goed hoe ze standaard rijden..

Die laatste V70's uit de N serie hebben ze vaak lekker vol gestopt omdat de opvolger al klaar staat. Deze lijkt me een behoorlijk goed verleden te hebben.. vanaf de foto's tenminste.

Qua tips: Download een lijstje met aankooptips en ga daarmee echt grondig kijken, dus niet met de roze bril (die je waarschijnlijk nu wel op hebt), maar echt grondig, of vraag iemand mee.
- Test alles tijdens de proefrit (is het al te laat voor), desnoods direct na afhaal. Dus test elk raam (wil het naar beneden en weer omhoog), elk knopje, elke functie etc!
- je kan al beginnen met het lijstje van opties e.d. van de aanbieder..
- Zet bv de kachel op heet; daarna op ijskoud zodat je weet dat de beide werken.. Dat soort dingen zodat je goed beeld krijgt van de auto.
- ff uitlezen met Vida natuurlijk
- hoe staat het met de schokdempers (deint ie na na indrukken?) en de rubbers vd ophanging.. als je dat duidelijk hebt weet je of jij die moet laten vervangen of niet.
- je kan preventief de koelvloeistof temperatuursensor laten vervangen en check de status van de motorsteunen, paar kan je zelf makkelijk doen; staat vrij veel over geschreven hier.

Deze lijkt 9 jaar dezelfde eigenaar te hebben gehad, daarna 1 jaartje en dan bij de huidige aanbieder, dus dat lijkt mij wel een plus.
Ook zie ik in elk geval 1 Michelin band en een eigenaar die niet bespaart op goede merkbanden die bespaart vaak ook niet op onderhoud!

Nogmaals veel plezier met je kar
Musicus
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ulvenhout
Leeftijd: 42
Berichten: 1479
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Yess..Dit wordt hem

 · 
Posted: 14.05.2023 - 20:50  ·  #7
Die garage kom ik vaker voor zaken die ik niet zelf kan/durf en de APK. Eigenaar is een oud monteur van de Volvo dealer die voor zichzelf is begonnen. Ze kennen die auto van voor naar achter.

Ik zou zeker even kijken naar de lichtopbrengst van de koplampen. Komt vaak voor dat dit erg slecht is.
Verder en mooie auto!
Thinus
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tilburg
Berichten: 8
Geregistreerd: 05 / 2023
Subject:

Re: Yess..Dit wordt hem

 · 
Posted: 15.05.2023 - 08:55  ·  #8
Super bedankt voor jullie leuke berichten en flevodirk bedankt voor de tips.

Ja ik had de reviews van de Baronie al opgezocht en die waren goed.
Ook krijg ik garantie op de Volvo.

Het Vida systeem heb ik niet dus deze kan ik ook niet uitlezen.

Er is mij idd verteld dat er een paar maanden geleden nog nieuwe Michelins banden onder is gezet. Dus daar hoef ik ook even niet meer naar om te kijken.
Ook zag ik een CFE can bus function extender en een Grom USB3 kastje erin zitten dus ik denk wel dat het een echte liefhebber was. (vandaar dat ik ook wel benieuwd ben of de oude eigenaar misschien ook wel bekend is bij dit forum)

Sommige punten had ik al gecontroleerd, maar zal zeker de rest controleren. Bedankt.

P.s. weet iemand hoe ik de melding kan aanzetten dat als er een nieuwe reactie op mijn bericht komt ik dan bijvoorbeeld een mailtje ontvang?

Nogmaals bedankt en een fijne dag.
Groeten,
Martijn
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1615
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Yess..Dit wordt hem

 · 
Posted: 16.05.2023 - 20:11  ·  #9
Spannende tijden!

Qua Via, hier de lijst met forumleden bij jou in de buurt: lijst-met-vida-dice-vdash-bezitters-per-regio-t8060.html
Even een pm en emn wil best je kar even uitlezen, wordt dat Vida spul tenminste gebruikt! Ik wordt ook af en toe gevraagd om een auto ff uit te lezen, no problemo.

Mbt die melding; bovenaan je post kan je je abonneneren op een topic en in je overzicht kan je dan mails aan of uit zetten. Ook is er wel een handleiding ergen hoe het forum werkt. Leuk leesvoer.

Zie het onderschrift van Bigdog: Kijk hier om te leren werken met/op het forum en hoe je instellingen verandert.
DJ
Thinus
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tilburg
Berichten: 8
Geregistreerd: 05 / 2023
Subject:

Re: Yess..Dit wordt hem

 · 
Posted: 16.05.2023 - 22:16  ·  #10
Whoo Flevodirk,

Bedankt voor de lijst.
Zodra ik de Volvo heb opgehaald/klaar is, zal ik zeker contact opnemen met mensen uit mijn buurt. Ik ben reuze benieuwd of er iets uit komt tijdens de uitlezing.
Martinus83
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 40
Berichten: 169
Geregistreerd: 11 / 2019
Subject:

Re: Yess..Dit wordt hem

 · 
Posted: 17.05.2023 - 11:29  ·  #11
Mooie auto, lekkere motor, en zoals gezegd mooie Nebula velgen! Post eens wat meer fotos, ook van binnen, zodra je hem hebt.
Tips, ja je kunt een flinke spaarpot stuk slaan op de V70 als je alles tip top wilt hebben.

Als de vering origineel is zal er wel wat deining in zitten. Wat is de km stand? handbak of automaat?
VVT pully's is motorisch iets om in de gaten te houden bij de 2e distributiewissel. Laat dat checken als je zover bent.
Turbo slangen, multiriem, oa die moeten niet stuk gaan onderweg (been there done that..). Verder draagarmen en motorsteunen zijn gedaan of komen een keer maar daar val je niet van stil :-)
Thinus
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tilburg
Berichten: 8
Geregistreerd: 05 / 2023
Subject:

Re: Yess..Dit wordt hem

 · 
Posted: 17.05.2023 - 17:31  ·  #12
Hoi Martinus83,

Bedankt voor je bericht en tips.
Meer foto's staan op de site bij autobedrijf de Baronie in Breda.
https://www.autobedrijfdebaronie.nl/occasions/ en dan even kijken bij VOLVO V70 2.0T EDITION SPORT, 18INCH.

Km-stand 221.641 km en automaat.
De distributieriem is nog niet zo lang geleden al vervangen.

Groeten,
Martijn
 
Selected quotes for multi-quoting:   0