Zijknipperlicht inbouwen

 
 
 
 
 
Aad Pilsch
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Fryslân
Leeftijd: 48
Berichten: 16
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Zijknipperlicht inbouwen

 · 
Posted: 08.03.2016 - 06:34  ·  #1
Afgelopen weekend kwam ik onderstaand zijknipperlichtje tegen;

https://www.winparts.nl/verlic…02734.html

Leek me wel een leuk projectje als de dagen weer wat langer gaan worden. Maar ik kan nergens een handleiding/inbouwverslag vinden. Iemand hier ervaring mee? Is de bekabeling voorbereid of wordt het kabeltrekken?
latten
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Maastricht
Leeftijd: 38
Berichten: 459
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Zijknipperlicht inbouwen

 · 
Posted: 08.03.2016 - 08:56  ·  #2
Deze is gewoon de normale zij knipper links in het voorspatbord toch? Of is het een andere kleur dan de originele of zo? Bekabeling ligt er, als het alleen om het glaasje gaat kun je originele kabels laten liggen en kapje verwisselen.
Aad Pilsch
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Fryslân
Leeftijd: 48
Berichten: 16
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Zijknipperlicht inbouwen

 · 
Posted: 08.03.2016 - 12:58  ·  #3
BIj mij zit er niks in het spatbord, alleen een sierstrip. Zou er een kabeltje achter dit stukje strip zitten?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Mark
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelooooó (Ov)
Leeftijd: 47
Berichten: 808
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: Zijknipperlicht inbouwen

 · 
Posted: 08.03.2016 - 14:22  ·  #4
Ik vraag me af of de bekabeling er ligt omdat er vanaf MY 2005 geen knipperlichten meer geplaatst zijn in de zijschermen.
Kan me daarom niet voorstellen dat ze er dan bekabeling naar toe trekken, is immer geen optie ofzo.
Maarja das met boerenverstand.. kan er ook maar zo naast zitten :D
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Zijknipperlicht inbouwen

 · 
Posted: 08.03.2016 - 15:12  ·  #5
Wat zitten die ouwe Volvo's toch vol standaard voorzieningen! Rechts een knipperlicht en links hebben ze er ook al eentje aangebracht. Bedraad en functionerend. Maar ja dat was back in 2001!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Zijknipperlicht inbouwen

 · 
Posted: 08.03.2016 - 15:40  ·  #6
Quote door Mark

Ik vraag me af of de bekabeling er ligt omdat er vanaf MY 2005 geen knipperlichten meer geplaatst zijn in de zijschermen.
Kan me daarom niet voorstellen dat ze er dan bekabeling naar toe trekken, is immer geen optie ofzo.
Maarja das met boerenverstand.. kan er ook maar zo naast zitten :D

Dan vraag ik me wel af waarom onze V70 uit 2006 wel knipperlichten heeft in de zijschermen. :think

Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goirle
Leeftijd: 36
Berichten: 887
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Zijknipperlicht inbouwen

 · 
Posted: 08.03.2016 - 16:04  ·  #7
Naar mijn weten zijn knipperlichten aan de zijkant op het spatscherm ook gewoon verplicht in Nederland. Knipperlichten in de spiegels zijn een leuke optie, maar die mogen volgens mij niet als vervanging dienen. Toch wel dus.
JJ-XC70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 48
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Zijknipperlicht inbouwen

 · 
Posted: 08.03.2016 - 16:10  ·  #8
Tot en met modeljaar 2006 (MY06, zoals die van volvo355), geleverd t/m medio 2006 , zitten de richtingaanwijzers bij de s60, V70 en XC70 in de zijschermen net achter de voorwielen. Vanaf MY07 (zoals die van Aad Pilsch), geleverd vanaf medio 2006, zitten de richtingaanwijzers in alle drie de modellen in de buitenspiegels en dus niet meer in het zijscherm.
(Richtingaanwijzers enkel in de spiegel is tegenwoordig bij de helft van alle auto's tegenwoordig zo.)
Lijkt mij zeer sterk dat er nog een voorbereiding aanwezig is om alsnog weer extra richtingaanwijzers aan te brengen.

Ik ken overigens wel verhalen van bezitters van een MY06 of ouder die de nieuwe spiegels met richtingaanwijzers monteren (en daarvoor een draad moeten trekken!) om hun auto 'wat jonger' te laten lijken. Soms worden de oorspronkelijke richtingaanwijzers zelfs verwijderd/afgedekt.
Lijkt mij een 'first' dat iemand richtingaanwijzers in de zijschermen aanbrengt om de auto 'wat ouder te laten lijken' :D

Mocht je het toch echt willen, verwacht ik dat je een draad moet trekken vanaf de spiegel, en kijk of je twee zijpaneel van een MY06 of ouder kunt vinden, daar zitten de openingen immers al in.....
Aad Pilsch
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Fryslân
Leeftijd: 48
Berichten: 16
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Zijknipperlicht inbouwen

 · 
Posted: 08.03.2016 - 19:23  ·  #9
Ik weet wel genoeg. Laat het lekker zoals het nu is! Dank voor alle reacties!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0