3e zitrij - Herkeuring van de auto nodig? - [+ oplossing!]

 
 
 
 
 
erwin v70
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 54
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2009
Subject:

3e zitrij - Herkeuring van de auto nodig? - [+ oplossing!]

 · 
Posted: 12.08.2010 - 15:04  ·  #1
Beste leden,

Ik heb een vraag over het plaatsen van een 3e zitrij.
Als ik op mijn auto papieren en op de verzekering papieren kijk staat daar op dat de auto is voor 5 personen.
Stel ik plaats een 3e zitrij moet ik dan de auto laten herkeuren voor een 7 persoons auto
en als ik hem dan niet laat keuren zou de verzekering dat wel dekken mocht er iets gebeuren.

Graag verwacht ik een (aantal) reacties op mijn vraag.
ducpiloot
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: dalfsen
Leeftijd: 61
Berichten: 4
Geregistreerd: 03 / 2010
Subject:

Re: 3e zitrij

 · 
Posted: 12.08.2010 - 16:43  ·  #2
Hoi Erwin,

Volgens mij (maar de regelgeving kan wel weer aangepast zijn) kun je gewoon een exra bank plaatsen maar dan wel met de rugleuning naar voren dus tegen de leuning van de 2e bank.
Verzekeringtechnisch weet ik niet hoe het helemaal in elkaar steekt (en is misschien per verzekering verschillend) maar met een ingezittenden verzekering zou het volgen mij geen probleem zijn.... zou ik navragen als ik jouw was.

Als je echter een bank gewoon in de rijrichting wilt plaatsen moet deze voorzien zijn van autogordels.
En die moeten dan ook nog op een specifieke manier worden vastgezet.
Weet dat er auto`s zijn die hier technisch al op voorbereid zijn maar of dat bij jouw ook het geval is weet ik niet
Hierna moet de auto voor de keuring bij het RDW.

Hoop dat je er iets aan hebt :-)
gr,
Martin
V8RWD
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord Limburg
Berichten: 18
Geregistreerd: 04 / 2010
Subject:

Re: 3e zitrij

 · 
Posted: 12.08.2010 - 20:41  ·  #3
hallo erwin,

ik heb met dezelfde vraag gezeten.
mijn verzekeringsagent vertelde dat als je de 3de zitrij tegen de 2de zitrij aanzet dat het voor de verzekering geen verschil maakt.
draai je hem om dus in de rij richting dan moest ik de verzekerings maatschappij een aantekening laten maken omdat het zo specifiek vermeld was.
wat betreft het herkeuren zou de laatste optie moeten beschikken over gordels.
het verhaal van martin lijkt op dat van mijn of omgekeerd(haha).

ik heb het uiteindelijk niet gedaan omdat het zelfs voor een kind niet echt lekker zit.

mvg Jacob
erwin v70
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 54
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2009
Subject:

Re: 3e zitrij

 · 
Posted: 09.02.2014 - 22:18  ·  #4
Ik heb in de tussen tijd de bank geplaatst (gehad) in mijn auto. Gekocht bij Verwijst voor €250,- compleet met slot, kofferbak bekleding, gordels en de rest.
We zijn ermee naar italie geweest en de kinderen (12 jaar) vonden het geweldig en hebben geen kik gegeven.
inmiddels zijn de kinderen te groot en is hij weer verkocht voor €290,- na 1 dag op marktplaats.
Jereon
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lemele
Leeftijd: 55
Berichten: 141
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: 3e zitrij

 · 
Posted: 13.02.2014 - 05:05  ·  #5
Is inderdaad roofgoed, dit komt volgens mij omdat ze nieuw niet meer te leveren zijn.
Ik heb het bankje er ook nog inzitten, toen ik hem kocht nieuw besteld voor 600 euro ongeveer.
V-driver
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 763
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: 3e zitrij

 · 
Posted: 13.02.2014 - 06:25  ·  #6
Je aansprakelijkheidsverzekering betaalt schade /letsel aan bevoegde passagiers. Jij als eigenaar/bestuurder geeft aan (al dan niet stilzwijgen) of een passagier bevoegd is of niet. Door het plaatsen van een bankje, of het bij de RDW wel of niet zo is opgegeven, maak je passagiers op dat bankje eigenlijk stilzwijgend bevoegd.

Dan heb je mog een ongeval inzittenden verzkeeing (als je die al hebt) die sluit je en betaal je per zitplaats in je uto. Als je niet aangeeft dat er 7 zitplaatsen zijn, krijgt in het ernstigste geval elk van de passsagiers 5/7e van hun schade vergoed.

Dus vooral voor de ovi verzekering is het van belang het aantal zitplaatsen aan te geven.

Erg knullige wijzigingen aan de auto kunnen je wel last bezorgen als het evident is dat bij een aanrijing de passagiers op dat bankje alleen letsel hebben opgelopen dankzij de knullige constrcutie. us als je het doet, doe het dan goed...
wahyubasar
 
Avatar
 
Subject:

Re: 3e zitrij

 · 
Posted: 03.03.2014 - 13:42  ·  #7
Ik heb nog een vraag.
Zelf heb ik een V70 Bi-Fuel. Heeft iemand een idee of deze 3de rij zit zetels gesintalleerd kunnen worden?
Bartholy
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gangelt (D)
Leeftijd: 49
Berichten: 359
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Re: 3e zitrij

 · 
Posted: 03.03.2014 - 16:49  ·  #8
Quote door wahyubasar

Ik heb nog een vraag.
Zelf heb ik een V70 Bi-Fuel. Heeft iemand een idee of deze 3de rij zit zetels gesintalleerd kunnen worden?


Kan!
Heb ik ook...
echter 6e en 7e passagier zitten dan met hun voeten op de LPG tank omdat er geen ruimte is voor de originele afwerking onder het bankje.

B!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0