Zitting vervangen

 
 
 
 
 
arjenvaalburg
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Berichten: 8
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Zitting vervangen

 · 
Posted: 09.04.2013 - 23:21  ·  #1
Forumgenoten,

Ik wil graag de binnenkant van de bestuurdersstoel vervangen (het schuim dus, niet de bekleding). Via Google lukt het met niet een originele volvo vulling te achterhalen. Dat wil ik wel graag, omdat de Volvo stoelen altijd top zijn.

Mijne heeft overigens 290K op de teller, niet zo gek dat het een keer vervangen moet worden.

Weten jullie of dat los besteld kan worden en zo ja waar?
Wouterdb
 
Avatar
 
Subject:

Re: Zitting vervangen

 · 
Posted: 10.04.2013 - 11:44  ·  #2
Ik denk dat je daarvoor moet kijken of er een onderdeelnummer op de zitting staat. De officiële dealer is voor een nieuwe vulling het juiste adres. Maar ik zou naar een autosloop gaan of naar een professionele autointerieur-bekleder.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Zitting vervangen

 · 
Posted: 10.04.2013 - 12:50  ·  #3
Het is sneller goedkoper en makkelijker om een complete stoel van de sloop in te bouwen.
Ik heb bij Rima een mooie stoel gekocht voor €125. Ze hebben daar veel Engelse slopers, dan is de linkervoorstoel vaak als nieuw.
Wel opletten me de aansluitingen van gordel en airbag ed, moet wel overeenkomen.
marcel56
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eefde
Leeftijd: 48
Berichten: 541
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Zitting vervangen

 · 
Posted: 10.04.2013 - 15:46  ·  #4
in apeldoorn zit een goed bedrijf die dat voor een klein bedrag kan regelen. Ik weet niet of dat in de buurt is?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Zitting vervangen

 · 
Posted: 10.04.2013 - 18:36  ·  #5
Walter heeft wel een punt.
Voor € 125,- heb je wel een nagenoeg nieuwe stoel.
De vulling is nog optimaal en de bekleding heeft dan nagenoeg ook geen slijtagesporen.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Zitting vervangen

 · 
Posted: 10.04.2013 - 23:19  ·  #6
Als je hier t forum kijkt in het weblogdagboek, bij mijn topic, "project 66", en dan bericht 17, dan zie het verschil tussen mijn oude (340000 km) stoel en de nieuwe(re). En ik geniet elke dag van die stoel!
arjenvaalburg
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Berichten: 8
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Verlate reactie

 · 
Posted: 01.09.2014 - 22:36  ·  #7
Mannen, zie net dat ik niet teruggereageerd heb.

Bij deze dus. Heb de raad opgevolgd om een vervangende stoel op de kop te tikken, bij Marans geslaagd maar helaas geen Engelse passagiersstoel. Na wat kilometertjes toch niet tevreden, dus moet ik er aan geloven om de zitting te vervangen....

@Waltersan: heb inmiddels ook Project 66 bekeken, pfff. Wat een klussen allemaal! En mooi gedocumenteerd met foto's.

Ik heb voor m'n T5 een R spruitstuk gescoorde en er is een tweedehands 18T turbo onderweg, die set gaat er binnenkort op, ben benieuwd naar de resultaten qua pk's... Zal ook wat foto's maken van deze operatie.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0