ik zoek het frontje van een v70 geleverd zonder radio

 
 
 
 
 
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

ik zoek het frontje van een v70 geleverd zonder radio

 · 
Posted: 28.10.2010 - 21:56  ·  #1
mensen,

misschien zit ik in het verkeerde forumpje maar dan wordt ik vast wel verplaatst :D :D

ik zoek een radio "frontje" voor mijn v70 uit 2001 (nieuwe type dus), geleverd zonder radio, dus 1-dins met een los-te-maken 1-dins bakje eronder. er zijn verschillende frontjes in de handel maar die zijn allemaal 1-dins met een vast bakje eronder. (na bouwjaar 2004 zijn ze er wel, maar dan klopt de aansluiting volgens mij niet....

het is dit frontje:


http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAP…K:MEWAX:IT

(helaas ben ik deze misgelopen.... :( )

ik wil een 2-dins radio installeren, en volgens mij past dit (of in ieder geval met weinig aanpassen, ik kan redelijk plamuren, schuren en spuiten hehehe)....iemand ervaring hiermee? of iemand een andere goede oplossing?

alvast bedankt!
De Boer
 
Avatar
 
Subject:

frontje

 · 
Posted: 30.10.2010 - 17:44  ·  #2
Hallo,

Deze heb ik liggen maar wel in het zwart
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: ik zoek het frontje van een v70 geleverd zonder radio

 · 
Posted: 30.10.2010 - 21:49  ·  #3
okeej!

das al iets, ik zou em eventueel kunnen spuiten....

hoeveel wil je er voor hebben?
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: ik zoek het frontje van een v70 geleverd zonder radio

 · 
Posted: 04.11.2010 - 02:12  ·  #4
Je kunt ze gewoon op de juiste kleur bij de dealer bestellen, heb ik ook gedaan, zie topic:
topic.php?t=437

Kosten zo rond de 40,- Euro dacht ik.
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: ik zoek het frontje van een v70 geleverd zonder radio

 · 
Posted: 04.11.2010 - 20:56  ·  #5
Quote
Je kunt ze gewoon op de juiste kleur bij de dealer bestellen, heb ik ook gedaan, zie topic:
topic.php?t=437

Kosten zo rond de 40,- Euro dacht ik.



kijk, dat wou ik ff horen,

je systeem ziet er goed uit...

ik ga meer richting de audio kant ipv de multimedia, maar wel met een pioneer f900bt

en ga proberen 2 subwoofers in de ruimte bij het reservewiel te krijgen,daarna eens kijken of de originele speakers het bij kunnen benen, want ze klinken best goed, zo niet, gaan we die ook upgraden....

ik had natuurlijk ook zelf kunnen informeren naar het frontje maar ga er eigenlijk standaard vanuit dat de dealer te duur is :D :D :D

bedankt voor de info!!
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

enkel/dubbel din front aangepast

 · 
Posted: 28.04.2011 - 00:45  ·  #6
Ik heb vanwege de inbouw van een dubbel-din toestel, destijds bij de dealer ook een dubbel/enkel-din inbouw frame gekocht. Echter, het grote 'loze' vlak aan de linkerzijde van de radio heeft mij eigenlijk altijd geirriteerd. Origineel zit daar een muntenbakje, bekerhouder of telefoonmodule.

Vorige week het frame dus maar eens uitgebouwd en met het oude muntenbakje van de HU 603 aan het klussen gegaan. Ik kon hooguit een frame-pje van ongeveer 4 tientjes verprutsen.

Het was een beetje werk maar na wat vogelen en uitproberen is het gelukt. Resultaat staat hieronder op de foto. Ik vind het zeer geslaagd, in ieder geval een stuk minder saai als dat grote vlak zonder functie (je zou er zo'n 'vergeet mij niet' fotolijstje op kunnen plakken..... :'( )_
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: ik zoek het frontje van een v70 geleverd zonder radio

 · 
Posted: 28.04.2011 - 07:20  ·  #7
da heij mooi doan!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: ik zoek het frontje van een v70 geleverd zonder radio

 · 
Posted: 29.04.2011 - 19:28  ·  #8
Quote

je zou er zo'n 'vergeet mij niet' fotolijstje op kunnen plakken.....

Weet je wel zeker dat je niet op de bank hoeft te slapen. :D
Trouwens, hoe heb je het muntenbakje vastgekregen, normaliter klemt deze zich in een beugel ?
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: ik zoek het frontje van een v70 geleverd zonder radio

 · 
Posted: 30.04.2011 - 17:27  ·  #9
Het muntenbakje heb ik eerst vanaf, zeg maar de bestuurderszijde, doorboord met een 6mm boor. Groot genoeg om er een schroevendraaier door te steken. Dan aan de andere zijde (radio) de gaten wat verzonken. De loze ruimte tussen het bakje en de ruimte voorde radio opgevuld met kunsstof ringen van +/- 5 mm (aan de achterzij nog een vulring extra omdat het bakje taps toe loopt. Vervolgens deboel aan elkaar gelijmt met montage kit (bison, zwart van de Gamma :D ) en verzonken schroeven ter ondersteuning er doorheen gedraaid. (puntjes aan de radiozijde even weggeslepen met de dremel). De 6 mm gaatjes kun je na montage evt weer even opvullen met kit evenals de schroeven, maar echt nodig is dat niet, het is van buitenaf vrijwel onzichtbaar.

Het lastigste was het kaarsrecht doorsnijden en zagen van zowel het bakje als het inbouwframe.
Ook het bakje moet je nl. versmallen, anders komt de hij gelijk met het gat voor de radio en dat krijg je nooit mooi recht volgens mij. (ik vond dat bovendien niet mooi, zo lijkt het net origineel met het smalle verticale lijntje ertussen van helemaal boven tot onder, ipv 5 mm. boven en onder ter hoogte van de radio opening).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0