Zoek de verschillen

 
 
 
 
 
bemerbenz
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 67
Berichten: 85
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Zoek de verschillen

 · 
Posted: 19.08.2014 - 01:20  ·  #1
Vond nog een paar foto's die ik gemaakt heb voor het (ultrasoon) reinigen en na reinigen van het inlaattraject van de D5.
De vorige eigenaar had blijkbaar iets te rustig gereden, het hele inlaattraject vanaf de EGR klep tot onder het kleppendeksel was op sommige plekken voor 80% dicht. Auto liep dan ook niet lekker, alsof er door een rietje ademgehaald moest worden. Na schoonmaken ging het verbruik naar beneden, daarna ecotuning (volvotune) en EGR/DPF OFF. Nu de ideale D5, commonrail, relatief zuinig, altijd voldoende schone inlaat lucht. Tuft prima.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Zoek de verschillen

 · 
Posted: 19.08.2014 - 09:09  ·  #2
Dat is te zien! En ook zeker te merken, 227PK diesel.. :o
Volvo_V70
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord-Groningen
Leeftijd: 29
Berichten: 1384
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Zoek de verschillen

 · 
Posted: 19.08.2014 - 10:00  ·  #3
Jeetje wat een verschil zeg!!! ..... :'( :-| :o :-/ o.O
Ben toch wel benieuwd in hoeverre dit ook het geval is bij die van ons... Ik weet niet hoeveel jouw auto ondertussen gereden heeft, maar die van ons heeft bijna 2 ton op de teller. Wat ik me ook afvraag is in hoeverre de rijstijl - af en toe doortrekken bijvoorbeeld - hier preventief wat tegen helpt???
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Zoek de verschillen

 · 
Posted: 19.08.2014 - 18:31  ·  #4
Inlaat en motor versmeren, dit houd je niet tegen.
Men raad aan dit eens per 60.000km te doen om de motor in goede conditie te houden.
Hij wordt zuiniger, reageert beter op het gaspedaal loopt veel soepeler, alsof hij meer vermogen heeft gekregen.
Ik vind het een aanrader, op alle fronten een verbetering, ook voor de portemonnee.
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Zoek de verschillen

 · 
Posted: 19.08.2014 - 19:20  ·  #5
Is hierin zelf iets aan te reinigen of is het daarbij goedkoper een bedrijf aan te schrijven?
Heb het wel eerder gehoord en wil de auto toch nog zuiniger proberen te laten lopen/rijden.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Zoek de verschillen

 · 
Posted: 19.08.2014 - 19:54  ·  #6
Een groot gedeelte kun je zelf, echter je komt niet overal bij.
De enigste manier is een air intake reiniging, of zoals bovenstaand staat beschreven.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3192
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Zoek de verschillen

 · 
Posted: 19.08.2014 - 20:17  ·  #7
Maar waarom de egr reinigen als hij daarna dicht gaat?
staaf
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 553
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Zoek de verschillen

 · 
Posted: 19.08.2014 - 21:06  ·  #8
Foto's komen me bekend voor; ik heb het inlaattraject ook (zelf) gereiningd van mijn '07 2.4d. De mijn zat wel zo veel niet dicht als de bovenste foto.
De laatste foto kan ik niet goed plaatsen, is dit de inlaatbocht van het kunststof kleppendeksel? Zijn de gaten die je ziet boven de bocht, de gaten waar de wervelklep op inwerkt? Bij de mijne was tot zover ik kon voelen bitter weinig vervuiling in dit gedeelte aanwezig.
BlueStar
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 64
Berichten: 151
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Zoek de verschillen

 · 
Posted: 21.08.2014 - 02:21  ·  #9
...direct doen! ERG dichtzetten, roetfilter ertussenuit van je D5. Het verbruik daalt spectaculair, scheelt bijna 200 meer kilometers per tank én je verstikt je D5 niet langer..

Als je dan ook nog je D5 kietelt naar 235 PK en 450 NM bij Fasttech - Haaksbergen (het programma is al uitgezocht en ligt klaar) dan pas kun je écht gaan genieten van je D5.
Sinds die upgrade 3 maanden geleden ben ik probleemloos 15.000 km verder (Duitsland, Italië) met het enige verschil dat ik een nog grotere grijns op m'n smoel heb gekregen :) Het blijft gewoon leuk om retesnel door Duitsland te rijden met een Nederlands kenteken, kunnen ze niet tegen :) :)

Wel remmerij aangepast, EBC Brakes, Yellow Stuff EBC Brake pad's (+800 C) Bilstein B12 Pro Kit schokdempers, Eibach verlagingsveren, 19 Inch velgjes, stalen remleidingen, doet veel, niet meer het gevoel dat ik op een boot zit, maar ook niet in een kart., zeer goede setup voor de ultieme beleving in een V 70 D5.., daar heb je geen R voor nodig..
 
Selected quotes for multi-quoting:   0