Zoektocht naar een mooie s60.

 
 
 
 
 
StefanKelevra
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 9
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Zoektocht naar een mooie s60.

 · 
Posted: 15.06.2015 - 23:22  ·  #1
Hallo allemaal.

Ik heb in het het voorsteltopic al een start hierin gemaakt maar ben nu daadwerkelijk wezen proefrijden in een s60 en ben verkocht.


Nu nog een goede, ik heb begrepen dat ik niet teveel op de kilometer stand moet letten en na mijn proefrit vandaag in een s60 met 200k op de teller geloof ik er wel in.

Voorwaarden voor onze s60:

* Facelift model
* Lederen/halflederen bekleding
* Benzine, 2.4l
* Liefst een trekhaak(scheelt kosten)
* Max budget is 10.000 euro, echter blijf ik liever rond de 7000 inclusief een inruilauto a 3000 euro. De bedoeling is de auto welke we aanschaffen op te rijden. Dus mochten we met 3.000 euro meer een stukken betere en jongere auto kunnen aanschaffen dan staan we er wel voor open.

Ik heb vandaag proefgereden in de s60 welke ik het mooiste vond van alle internet occasions tot 10.000 euro, deze s60 drivers edition De auto reed als nieuw maar had toch wel wat schade; bij de bumpers voorzijde/zijkant heeft de auto aan beide kanten wel eens een muurtje/paaltje meegepakt en hier zit dus lakschade. Aan de binnenzijde aan de bijrijderskant zat er in de lijst boven de deur kleine stukjes waar de stof van de bekleding kapot was. De velgen zagen er trouwens ook niet meer goed uit maar dit is te overkomen door ze even goed aan te pakken...
Tevens vond ik het sturen wat aan de zware kant maar goed, heb niet echt vergelijkingsmateriaal omdat ik van een dacia sandero in de s60 stapte..

De audio welke erin zit vond ik echt super goed, is er te zien via de foto's welke dit geweest moet zijn? De auto is wel vanaf aankoop onderhouden bij een volvo dealer en heeft 10.000km geleden zijn laatste beurt gehad.


Mijn vrouwlief vond het ook een fijne auto en vind de kofferbak ruim genoeg voor met de kids. De v70 vindt ze niet mooi dus dat gaat niet lukken.

Gekeken: - Drivers edition 2009, mooie auto en reed lekker. Echter wel beschadiging aan de bumper voor(zijkanten), vorige eigenaar heeft bij keren niet helemaal goed ingeschat waarbij hij te krap langs een muur is gegaan. Beide kanten. En de binnenzijde had boven de bijrijders deur een stukje waar iets langs geschraapt lijkt te zijn, miste op 4 kleine stukjes een klein stukje bekleding/stof. Wel goed onderhouden bij een dealer.

Te bekijken:

- 2008, 200k, VP 7500 euro.

- 2006, 152k, VP 7000 euro.

Ik zit tevens naar een aantal uitvoeringen te kijken welke net boven budget gaan, wellicht na onderhandeling dat ze dan alsnog binnen budget vallen :)

Ik ga jullie op de hoogte houden en mocht iemand suggesties hebben dan hoor ik ze maar al te graag :)
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Zoektocht naar een mooie s60.

 · 
Posted: 15.06.2015 - 23:54  ·  #2
Noem mij maar gek, maar waarom niet voor een pre-facelift kijken? Scheelt behoorlijk wat knaken en technisch hetzelfde model. Setje nieuwe koplampen erin en je bent helemaal het mannetje. Nu betaal je relatief veel voor een recent bouwjaar, terwijl de boel onderhuids nagenoeg hetzelfde is. Maar goed, dat is mijn visie, een recenter bouwjaar klinkt natuurlijk wel leuker.

Volledige onderhoudshistorie is natuurlijk wel een pré. En je wil een trekhaak, plus de 2.4 motor. Ga je veel met de caravan op pad? Overweeg dan een chipkuurtje naar 180pk. De S60/V70 is een zware auto van zichzelf, ik heb het idee dat 140pk wel eens krap aan kan zijn als je een flink gewicht aan de rukpukkel hebt zitten.
StefanKelevra
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 9
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Re: Zoektocht naar een mooie s60.

 · 
Posted: 16.06.2015 - 00:20  ·  #3
Vrouwlief keurt de pre-facelift af. Vind de hier op het forum aangeboden s60 door ottoV ook knap, lijkt met liefde behandeld te zijn. Dit is toch een facelift model? Wel is deze een stuk ouder dan de hierboven gelinkte auto's.. Vind het, als leek, maar lastig.

Veel met de caravan op pad, nog niet...gezien we enkel een dacia sandero in bezit hebben :lol: In de toekomst is het wel de bedoeling ja, de eerste jaren mogen we zelfs de caravan lenen van vrienden welke hem amper gebruiken. Weegt 1300 kilo.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3174
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Zoektocht naar een mooie s60.

 · 
Posted: 16.06.2015 - 13:29  ·  #4
Quote door StefanKelevra
De audio welke erin zit vond ik echt super goed, is er te zien via de foto's welke dit geweest moet zijn?


De radio is een HU650.
Of er een versterker onder de bijrijdersstoel ligt is niet te zeggen vanaf de foto's of beschrijving,
En of er achter de deurpanelen ook echt de premiuim luidsprekers hangen is ook niet te zeggen.

Wat ik je wel kan vertellen, het kan nog mooier ;) Er is een HU850 radio, met PA300 versterker en de premium luidsprekers. Ik gok dat hier een PA200 en high performace luidsprekers in zitten.

Verder, voor 7000 ballen koop je echt wel een mooie S60 met 2.4i :)
musje83
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 293
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: Zoektocht naar een mooie s60.

 · 
Posted: 23.06.2015 - 16:34  ·  #5
Hi Stefan,

De door ottoV aangeboden S60 is niet het facelift model. De S60 en S80 zijn als sedanversie van de V70N geïntroduceerd. De V70 eerste generatie, nu Classic genoemd, is feitelijk een 850 met een ander typeplaatje. Zo is ooit de 960 ook V90 hernoemd.

Anyhow; de S60 van ottoV is van voor de facelift, makkelijk te herkennen aan de donkere gebieden in de koplampen:
https://commons.wikimedia.org/…_front.JPG

Het facelift model waar men hier over spreekt, heeft heldere koplampen:
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:'05-'08_Volvo_S60.JPG

:thumb:
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Zoektocht naar een mooie s60.

 · 
Posted: 23.06.2015 - 19:23  ·  #6
Quote door StefanKelevra

Vrouwlief keurt de pre-facelift af. Vind de hier op het forum aangeboden s60 door ottoV ook knap, lijkt met liefde behandeld te zijn.


Dat is hij zeker.
De staat is erg goed, ook van binnen.
Otto kennende is er op het onderhoud niet bezuinigd.
Misschien geen fase 2, maar wel een mooie en vooral eerlijke auto.
Zou ik er een zoeken, deze durf ik blind te kopen.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Zoektocht naar een mooie s60.

 · 
Posted: 23.06.2015 - 21:39  ·  #7
Voor de facelift heeft zwarte stootstrips, facelift modellen zijn meegespoten in caroseriekleur.
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1759
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Zoektocht naar een mooie s60.

 · 
Posted: 24.06.2015 - 23:05  ·  #8
@ Bigdog, thnx :thumb:
 
Selected quotes for multi-quoting:   0