Zoektocht naar de PERFECTE V70

Helpen jullie mee?.. :)

 
 
 
 
 
steff be
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 26
Berichten: 4
Geregistreerd: 05 / 2023
Subject:

Zoektocht naar de PERFECTE V70

 · 
Posted: 24.05.2023 - 16:34  ·  #1
Dag forumleden!

Zoals ik al in mijn voorsteltopic aangaf, ben ik opzoek naar een nieuwe bolide. Namelijk een Volvo V70! Ik heb het internet al plat gezocht naar V70's maar ik kom er helaas niet uit, daarom schakel ik even jullie kennis en hulp in.

Even ter info : ik ben woonachtig in België, er is weinig keus op vlak van een V70 hier, mijn zoektocht breidt zich nu uit richting Nederland en Duitsland

Voor ik begin met mijn vragen, kan ik jullie nog wel meedelen dat ik wel een beetje 'precies' ben. Zo wil ik graag een sportieve-look auto. R-edition, en al de andere opties...

Nu komt het punt waarover ik zeer hard twijfel. Persoonlijk vind ik de V70's die gemaakt zijn tussen MY2010-2013, heel mooi. Zeker dan de r-edition. Ik heb al eens met een Volvo V60 2.0 T5 gereden, en eerlijk? Deze rijdt geweldig! Hierdoor is mijn zoektocht voor mijn volgende bolide richting een T4/T5. Het enige nadeel is, ik zie enkel voertuigen voorbij komen met een km stand van 140.000 - 200.000 km.

Na wat topics te hebben gelezen kom ik tot deze conclussies:

2.0T : leuke motor met genoeg pk. Echter ook enkele nadelen. Zo zou de powershift bij de automaatbakken niet goed zijn, zou hij zeer onaangenaam schakelen.

2.5T : hier vind ik niet direct nadelen van. Echter is deze in België wel best prijzig inzake de verkeersbelasting :)

Wat denken jullie? Ik wil graag jullie mening hebben over deze blokken! Ik sta open voor feedback.

Ik wil tenslotte een V70 waar ik geen zever mee heb! Waar ik nog jaren plezier aan kan hebben. Helpen jullie mee? :)
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 661
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Zoektocht naar de PERFECTE V70

 · 
Posted: 24.05.2023 - 17:04  ·  #2
Je wil dus wel een automaat? Anders heeft de 2.0t niet echte nadelen zoals je al zelf aan gaf. Dan zou je naar een 2.0t vea motor moeten gaan die automaten zijn wel goed. Vanaf 2013 geleverd dacht ik.
steff be
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 26
Berichten: 4
Geregistreerd: 05 / 2023
Subject:

Re: Zoektocht naar de PERFECTE V70

 · 
Posted: 24.05.2023 - 17:52  ·  #3
Quote door trabbit

Je wil dus wel een automaat? Anders heeft de 2.0t niet echte nadelen zoals je al zelf aan gaf. Dan zou je naar een 2.0t vea motor moeten gaan die automaten zijn wel goed. Vanaf 2013 geleverd dacht ik.


Ik wil niet persé een automaat, maar om eerlijk te zijn ben ik niets anders meer gewoon. En om er dan vanaf te stappen zie ik er een beetje naar tegenop. Moest een automaat kunnen, zou ik het fijner vinden.

Die 2.0t vea blokken? Zijn dat Volvo blokken? En zijn dat de blokken met 241pk? Of ben ik verkeerd?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0