Zonwering voorruit

 
 
 
 
 
Danielrene
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 37
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Zonwering voorruit

 · 
Posted: 22.07.2018 - 22:22  ·  #1
Beste allemaal,

Met dit mooie weer ben ik op zoek naar zonwering voor achter de voorruit als de auto geparkeerd staat. Afgelopen week bij een supermarkt een zilverkleurig zonnescherm gekocht die met zuignappen vastgezet kan worden. Die is 1) te klein en 2) die zuignappen houden m niet goed en krijg dan van die kringen op m'n voorruit.

Nu ben ik dus op zoek naar zo'n kartonnen of zilverkleurig zonnescherm voor de voorruit van een V70 uit 2006. Iemand enige ervaring en zo ja, waarmee? Welke maat en wordt die dan bijvoorbeeld door de zonnenkleppen vastgehouden?

Graag hoor ik tips van jullie,

Alvast bedankt!!
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2397
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Zonwering voorruit

 · 
Posted: 22.07.2018 - 22:47  ·  #2
Ga ik morgen voor je navragen. Ik heb zo’n scherm, in 2004 voor mijn 850 gekocht bij de plaatselijke automaterialenzaak waar men die destijds in 3 maten op voorraad had. Gebruik deze nog steeds voor mijn V70 en met t weer van de laatste weken is dit een prettig accessoire. Scheelt erg veel warmte en geen heet dashboard. En hij gaat dus lang mee.
Mijn vrouw wil er nu ook een voor haar C30 maar nu heeft men ze niet meer op voorraad. Ik heb nu de hoogte van de voorruit van de C30 opgemeten en ga die morgen voor haar auto bestellen. Zal ook navragen welke maat je voor een V70 moet hebben.
Danielrene
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 37
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Zonwering voorruit

 · 
Posted: 22.07.2018 - 23:38  ·  #3
Ah wat fijn Willy, dank alvast!
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3194
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Zonwering voorruit

 · 
Posted: 22.07.2018 - 23:57  ·  #4
Ik kreeg jaren geleden zo'n ding in mijn kerstpakket. Vast maken met elastiek aan de spiegels en ik doe de ruitenwissers altijd op standje 'vrouw doet motor uit' zodat hij daar onder blijft liggen.
Maar ook deze is te klein, of de ruit van een S60/V70 is gewoon heel groot.
Zo moeilijk moeten die dingen toch niet te krijgen zijn dacht ik?
Danielrene
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 37
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Zonwering voorruit

 · 
Posted: 23.07.2018 - 07:30  ·  #5
Dat klopt, die dingen zijn over het algemeen bij elke action oid wel te halen, maar passen niet (goed). Was opzoek of er een specifieke oplossing voor de V70 zou zijn, zoals bijv. dit: https://www.vstore.nl/zonwering-voor-voorruit-1707/ ik vind 79€ alleen een beetje veel voor een dergelijk accessoire.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2059
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Zonwering voorruit

 · 
Posted: 23.07.2018 - 13:07  ·  #6
Heb er voor de vakantie naar italie ook een gehaald. Zo’n ding die tussen het portier klemt. Bij bol voor 17 euro. Had er volgens mij net zo goed een van de action voor 5€ kunnen zijn. T stelt geen bal voor. Past wel redelijk, had 5cm hoger gekund, maar Vind t wel best.
Ben vooral heel erg te spreken over de sunnyboys voor de rest van de ramen, zou eigenlijk voor de ramen voor ook nog wel kunnen, maar dat bestaat niet.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3767
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Zonwering voorruit

 · 
Posted: 23.07.2018 - 13:28  ·  #7
Quote door joriz

Heb er voor de vakantie naar italie ook een gehaald. Zo’n ding die tussen het portier klemt. Bij bol voor 17 euro. Had er volgens mij net zo goed een van de action voor 5€ kunnen zijn. T stelt geen bal voor. Past wel redelijk, had 5cm hoger gekund, maar Vind t wel best.
Ben vooral heel erg te spreken over de sunnyboys voor de rest van de ramen, zou eigenlijk voor de ramen voor ook nog wel kunnen, maar dat bestaat niet.

Zo een heb ik ook. Ideaal voor zomer en winter. Ooit voor een paar euro bij de action gekocht. Voor de S80 kan het net. Bij een V70/S60 past het makkelijker verwacht ik
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3194
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Zonwering voorruit

 · 
Posted: 23.07.2018 - 14:47  ·  #8
Ziet er mooi uit die originele (?) mat achter de voorruit, maar hij zit in de auto en dat vind ik toch altijd minder goed werken.
Nu heeft het op deze warme dagen sowieso weinig zin want de warmte komt er toch wel in.
Dan krijg je al ZOIETS, maar die is schandalig duur en wordt er af gejat.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2397
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Zonwering voorruit

 · 
Posted: 24.07.2018 - 11:56  ·  #9
Ik heb nagekeken welke zonwering ik al meer dan 12 jaar gebruik. Deze is van het merk Carpoint en heet Sunshade
Deze is leverbaar in 3 hoogtes nl. 60. 70 en 80 cm, allen zijn 145 cm breed. Voor de V70 en C30 heb je de 70 cm hoge versie nodig. Het voordeel van dit scherm is dat je die met de 2 erin bevestigde zuignappen aan de bovenkant aan de voorruit vastmaakt. Door de warmte willen deze wel eens loslaten, daarom doe ik altijd de zonnekleppen omlaag zodat deze het scherm dan toch op hun plaats houden.
Als je op 'Carpoint Sunshade' googelt vind je die o.a. bij Winparts voor de prijs van € 9,89. Jammer dat er dan nog wel € 6,95 verzendkosten bijkomen. Maar gezien de lange levensduur is dat de prijs wel waard.

Succes gewenst.


Ik zag op `werken met merken` dat de verzendkosten daar maar € 3,00 zijn en vanaf € 15,00 zelfs gratis verzending.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Danielrene
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 37
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Zonwering voorruit

 · 
Posted: 27.07.2018 - 08:07  ·  #10
Merci, Willy. Ondertussen bij die laatste shop besteld. Het zou woensdag binnen moeten komen. Bij de action hadden ze in ieder geval nu geen zonnescherm meer in het assortiment, althans waar ik was.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Zonwering voorruit

 · 
Posted: 27.07.2018 - 08:44  ·  #11
He Jeroen hebben ze die ook voor de bus? :happy:

Quote door Jeroen

Ziet er mooi uit die originele (?) mat achter de voorruit, maar hij zit in de auto en dat vind ik toch altijd minder goed werken.
Nu heeft het op deze warme dagen sowieso weinig zin want de warmte komt er toch wel in.
Dan krijg je al ZOIETS, maar die is schandalig duur en wordt er af gejat.
Mees
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Berichten: 594
Geregistreerd: 07 / 2018
Subject:

Re: Zonwering voorruit

 · 
Posted: 27.07.2018 - 18:35  ·  #12
Tegen een bevroren voorruit in de winter zijn er van die schermen met een zilverfolielaag die je aan de buitenkant plaatst, is dit geen optie aangezien je warmte aan de buitenkant moet weren?

Groet,

Alex.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2397
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Zonwering voorruit

 · 
Posted: 28.07.2018 - 13:32  ·  #13
Quote door Danielrene

Merci, Willy. Ondertussen bij die laatste shop besteld. Het zou woensdag binnen moeten komen. Bij de action hadden ze in ieder geval nu geen zonnescherm meer in het assortiment, althans waar ik was.


Let wel op met die goedkope zonwering voor je auto, heb je lang niet zoveel aan.
In juni was ik in Frankrijk op vakantie en daar zag ik in de supermarkt binnen zonwering a la ijsdeken voor de voorruit. Deze binnen uitvoering zag ik in een auto gemonteerd maar was niet erg efficient omdat die helemaal doorzakt, die blijft niet strak tegen de voorruit zitten.
Danielrene
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 37
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Zonwering voorruit

 · 
Posted: 20.08.2018 - 19:03  ·  #14
Met dank aan Willy, gebruik ik de door hem voorgestelde zonwering al enige tijd met veel plezier! Past goed, stevig en de zuignappen doen het goed. Het leer en dashboard wordt niet meer warm en ook de algehele temperatuur in de auto blijft lager. Ondanks dat het wat meer kost dan bijvoorbeeld bij de action, vind ik het een aanrader.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0