zwarte rook d5??

 
 
 
 
 
w.s
 
Avatar
 
Subject:

Re: zwarte rook d5??

 · 
Posted: 22.01.2010 - 18:02  ·  #16
nee niet helemaal waar ik vertelde net 1: roken weg,
2: vermogen niet altijd weg (niet ene keer wel vol vermogen en dag later lijkt het er op dat vermogen weg is? , en 3: ja koelvloeistof weg?
w.s
 
Avatar
 
Subject:

Re: zwarte rook d5??

 · 
Posted: 24.02.2010 - 18:58  ·  #17
ja helaas,buiten temperatuur omhoog en de volvo begint weer te roken en rijd weer schokkerig??
rara hoe kan dat,heeft dit nu echt met de buiten temperatuur te maken? bij temperaturen rond het vriespunt zie ik niks en bij +9 gr begint het gedonder weer.
Folkert
 
Avatar
 
Subject:

Re: zwarte rook d5??

 · 
Posted: 24.02.2010 - 19:26  ·  #18
Misschien helpt dit iemand verder op weg .... mijn thermostaat is sinds enkele dagen defect, motor wordt alleen bij stadsverkeer / stilstand goed warm. Thermostaat staat dus continue open. Zou het kunnen zijn dat er bij jou ook een verband is met de thermostaat? Je geeft immers aan dat je bij lagere omgevingstemp geen problemen hebt. Zodra de thermostaat opent volgt het koelwater een andere route en begint het gedonder?
w.s
 
Avatar
 
Subject:

Re: zwarte rook d5??

 · 
Posted: 24.02.2010 - 22:42  ·  #19
lijkt mij sterk,motor komt redelijk snel op temperatuur( bij -10,duurt uiteraard iets langer) dus ik denk dat het toch wat anders moet zijn,maar zal toch wel met de buiten temperatuur in verband staan.
zit zelf nog steeds aan de intercooler te denken?
weet alleen niet hoe je dit moet testen?
Folkert
 
Avatar
 
Subject:

Re: zwarte rook d5??

 · 
Posted: 24.02.2010 - 22:50  ·  #20
geen idee hoe een intercooler werkt. In ieder geval wordt de door de turbo samengeperste en dus warme lucht gekoeld. Kan er bij dat koelen koelvloeistof in de verbrandingslucht komen? Dat zou het slecht lopen en het verleid aan koelwater kunnen verklaren. Is er een relatie tussen de intercooler en de radiateur? Die krijgt alleen warm water aangeboden als de motor op temperatuur is, dus, relatie met omgevingstemperatuur.
maqish
 
Avatar
 
Subject:

Re: zwarte rook d5??

 · 
Posted: 26.02.2010 - 15:54  ·  #21
Ik had exact hetzelfde probleem. Geen rook bij temperaturen rond en onder het vriespunt. Bij temperaturen boven 4 of 5 graden kwam de rook en het stotteren.

Erg jammer en vervelend.. vandaag naar de garage gegaan en wat blijkt. de interkoeler is kapot. Die moet dus vervangen worden. Geen idee wat het gaat kosten.. hoop niet zoveel.. (kuch)
w.s
 
Avatar
 
Subject:

Re: zwarte rook d5??

 · 
Posted: 26.02.2010 - 18:21  ·  #22
moet volgens mij ook in het inlaat systeem zitten,en hoop dat ze bij de garage nu wat vinden,en hoop ook dat brandstofverbruik dan iets meer overeen komt met de waarde van de boordcomputer(6,2 gemiddeld)!!
ik heb gelukkig nog steeds garantie maar ja vind het toch vervelend,en hoop dat dit snel opgelost is.
w.s
 
Avatar
 
Subject:

Re: zwarte rook d5??

 · 
Posted: 24.03.2010 - 21:09  ·  #23
vandaag keuring bij volvo dealer lateen doen,hier kwam dus uit dat interkoeler lek is, tevens bovenste motor rubber stuk,condensor airco lek,remvoeringen achter waarschijnlijk los.! na keuring gelijk naar garage geval voorgelegd,en nu zal de garage de onderdelen bestellen en donderdag 1 april(hoop niet dat het grap is) repareren!
en hoop dus dan een weer heerlijk rijdende volvo te krijgen.
w.s
 
Avatar
 
Subject:

Re: zwarte rook d5??

 · 
Posted: 31.03.2010 - 19:05  ·  #24
auto vandaag naar garage gebracht en wordt morgen gerepareerd,dus hopelijk morgen klaar anders vrijdag maar!
ga in iedergeval er vanuit dat ik zonder rook de Pasen in ga.
w.s
 
Avatar
 
Subject:

Re: zwarte rook d5??

 · 
Posted: 02.04.2010 - 21:28  ·  #25
auto opgehaald,rijd weer heerlijk geen rook,airco weer lekker koel dus alles super wat weer een heerlijke auto.
Goose
 
Avatar
 
Subject:

Re: zwarte rook d5??

 · 
Posted: 28.09.2010 - 14:48  ·  #26
Andre,

Ik heb precies dezelfde problemen als jij. Zwarte rook bij stevig optrekken en dan bij de 3000RPM. Ik heb spul toegevoegd om mijn injectoren schoon te maken en ook na een paar keer flink doortrekken blijft de auto roken.

Is het probleem bij jou opgelost en zo ja, hoe heb je het verholpen?

Groet

Koos
Remy
 
Avatar
 
Subject:

Re: zwarte rook d5??

 · 
Posted: 29.09.2010 - 15:07  ·  #27
Dat de D5 zwarte rook uitblaast bij stevig optrekken is vrij normaal, niet al te veel zorgen om maken. Ook als je terugschakelt en het gas weer intrapt zal ie donkere wolken roken.
Pas als ie blijft roken als je een continue snelheidt aanhoudt moet je je zorgen gaan maken.

En ik bekijk t liever van de positieve kant.. liever dat mijn auto donkere wolken uitblaast, dan de auto voor me :D
Jelle W
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: APELDOORN
Leeftijd: 69
Berichten: 55
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: zwarte rook d5??

 · 
Posted: 01.10.2010 - 08:38  ·  #28
Bij mijn D5 is van de week de intercooler vervangen. Ook ik had last van een erg rokende motor en vermogens verlies. Nu dit onderdeel is vervangen geen zwarte rook meer en een perfect trekkende auto. Wat is de Volvo toch een fijne auto.
h.jungschlager
 
Avatar
 
Subject:

Re: zwarte rook d5??

 · 
Posted: 16.12.2010 - 16:07  ·  #29
Ik heb ook last van rook als ik de kickdown intrap, nu heb ik via een monteur gehoord dat je er 1/4 liter benzine bij moet gooien bij de diesel
en ik moet zeggen het is een heel eind minder geworden
Volvo s60 d5 203000km
Remy
 
Avatar
 
Subject:

Re: zwarte rook d5??

 · 
Posted: 16.12.2010 - 17:42  ·  #30
Als je auto echt zwarte, donkere rook uitblaast moet je eens de intercooler na laten kijken.
Dat was naderinzien bij mij ook t probleem.

Ik merkte t verschil nadat ik in een S80 D5 (2009) had gereden die wel lichte rook uitblies bij flink intrappen, maar geen donkere zwarte rook..

Na vervanging van de intercooler blaast m'n S60 uit 2002 misschien nog wel schonere rook dan de S80 uit 2009 :-)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0