Aankoopadvies

 
 
 
 
 
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39712
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Aankoopadvies

 · 
Posted: 18.04.2013 - 22:02  ·  #16
Tja, een kwestie van afwachten dus.
Ik moet wel zeggen dat het erg rustig is rond zijn persoon.
Of hij is teleurgesteld, of hij is superblij.
We zullen het nog wel horen.....
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Aankoopadvies

 · 
Posted: 18.04.2013 - 22:29  ·  #17
Ja nu je het zegt inderdaad.... Ray!!!! Waar ben je???? :D
FUNK3
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Enschede
Berichten: 1555
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Aankoopadvies

 · 
Posted: 18.04.2013 - 22:44  ·  #18
Het is een mooie wagen! En mooie kleur nou maar hopen dat hij goed is! Als je twijfelt NIET DOEN!
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: Aankoopadvies

 · 
Posted: 18.04.2013 - 23:25  ·  #19
Ja jongens, ik ben er weer.
Ik had vanavond avonddienst en het was nog druk ook (nadat we stil gelegen hebben vanwege de storm).

Wat betreft de V70, daar ga ik morgen even over bellen. Op de site staat bij de auto dat voor E150.- een meeneempakket aan te schaffen is en daar valt de APK onder. Misschien is dat onderhandelbaar. Of hij moet, zoals Tristan zegt, wat aan de prijs doen.
Ik moet wel even een beetje rustig aan doen want ik merk dat de auto me diep geraakt heeft, hij is zo naar mijn zin dat ik hem bijna blind zou kopen. Zo emotioneel kopen is over het algemeen niet zo slim.
Maar een auto, zo fully loaded en dik is wel echt kicken :love:
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Aankoopadvies

 · 
Posted: 18.04.2013 - 23:48  ·  #20
Het probleem is alleen dat als je hem zo koopt als dat hij erbij staat je echt wel danig moet opschieten met het oplappen van de remschijven en blokken. Dan de banden nog en maar hopen dat er voor de rest echt niks mee is! Maar juist omdat je enthousiast bent over het rijden in het algemeen en geen bijgeluiden kunt ontdekken zou ik denken dat dit weleens mee zou kunnen vallen. Anderzijds heeft hij wel de kilometers dus hou er rekening mee dat er toch weleens iets aan zou kunnen zijn of komen! Wat betreft die remmen willen we helpen hoor. Had ik het al vluchtig met Hans over gehad maar ja... Dan moet de rest ook kunnen....

Inderdaad is emotioneel kopen geen optie want je doet jezelf dan toch ongewild vaak de "das" om. En dat willen we hier allemaal niet!
Slaap er eens een nachtje over en als onderhandelen echt tot niets lijdt... Laat hem dan wél staan! Hoe mooi de auto ook is maar dan koop je hem echt te duur in!
Ik hoor het morgen wel van je en ja handel nogmaals uit verstand en niet vanuit emotie!

Groetjes,

Tristan
Jan480
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 830
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Aankoopadvies

 · 
Posted: 19.04.2013 - 09:02  ·  #21
misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar ik let altijd ook op de volgende zaken:

- merk banden + profiel (setje nieuwe A-merk banden ben je rond minimaal 650 euro kwijt)
- aantal eigenaren tot op heden. (als dat er gemiddeld 1 per jaar is, of ongeveer zoiets, heb je in mijn ogen meer kans dat het een probleem bak is)
- laat je leiden door de kwaliteit van de basis, niet die van allerlei opties, velen daarvan zijn later toe te voegen, en uiteindelijk minder belangrijk dan het mechanische gedeelte
- automaat van volvo geen ervaring mee, maar check of die goed en soepel schakelt!

- belangrijkste: vertrouw je de verkoper!
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: Aankoopadvies

 · 
Posted: 19.04.2013 - 09:58  ·  #22
Jan, je legt de vinger precies op de zere plek.
De voorbanden zijn aan vervanging toe.(nou zijn het pirelli's en daar ben ik toch niet zo happy mee...), de blokken en schijven ook.
En die verkoper, tja, dat is nou zo'n typische verkper, alles bagataliserend en een beetje interessant doen. Ik heb er een hekel aan maar kan er doorheen prikken. Ik heb in m'n jonge leven al zoveel Volvo's gezien, gereden en er over gelezen dat ik zelf echt wel kan beoordelen of het ernstig is of niet. En dan nog, als ik het niet weet, krijg ik hulp vanaf het forum. Geweldig.
En dan die opties, ja ik ben daar heel gevoelig voor maar ook het uiterlijk. Sommige auto's hebben net dat beetje extra waardoor ie een dikke uitstraling heeft. Deze heeft dat en veel op het internet, in deze prijsklasse, net niet.
De auto voelt goed en schakeld super. Nou ben ik niet bekend met de Geartronics dus of dat oordeel waarde heeft... :(
Al met al geeft de auto zelf wel een goed gevoel en zou een nitwit nooit zeggen dat ie al zo ervaren is. Ik ben niet bang voor de km's maar 427K is en blijft natuurlijk wel erg veel...

Ik blijf het moeilijk vinden.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Aankoopadvies

 · 
Posted: 19.04.2013 - 10:50  ·  #23
Ik vind de vraagprijs en de km stand ook niet bij elkaar passen.
Denk dat €2500 echt de max is voor deze auto, ondanks leeftijd en uitvoering.
Aan de ene kant is het wel leuk om te kunnen vertellen dat je een Volvo rijdt met ruim 4 ton, maar denk ook aan alle andere slijtage zaken; deursloten, raam mechaniek, alle plastic klik sluitingen van panelen, knoppen van de bediening, etc.
En hoeveel rij je per jaar, hoelang wil je m houden, en wat is hij dan nog waard.
Mijn keus in deze is niet kopen voor meer dan 2500€.
Marc de Rooij
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hilversum
Leeftijd: 56
Berichten: 162
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Aankoopadvies

 · 
Posted: 19.04.2013 - 11:50  ·  #24
voor goedkope banden kunnen jullie eens bellen met Limado banden service in Lieshout.

Ik heb daar laatst een set gebruikte winterbanden gekocht voor € 20,00 per stuk en daarnaast nog montage kosten. Let op het gaat om gebruikte banden met 6-7 mm profiel nog maarja de prijs vondt ik erg interessant.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39712
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Aankoopadvies

 · 
Posted: 19.04.2013 - 18:18  ·  #25
Ray,

Ik sluit me aan bij Walter.
Misschien is het raadzaam de auto ook een te laten nakijken door een ander garagebedrijf.
Ik zou niet graag zien dat je hier een miskoop zou doen.
Je zou ook eens contact met deze garage kunnen opnemen.
Hij doet ook zoekopdrachten en mocht er nadien toch nog iets aan de wagen mankeren, dan weet je dat je hier met een gerust hart naar toe kunt gaan.
Wat het ook worden mag, veel succes.
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: Aankoopadvies

 · 
Posted: 19.04.2013 - 18:22  ·  #26
Hans, ik heb inmiddels besloten niet met deze auto verder te gaan. Iets in mij zegt dat het niet goed komt.
Prijs en km's komen gewoonweg niet overeen en de verkoper gaf niet genoeg vertrouwen hier doorheen te prikken.

Inmiddels wel weer contact met iemand anders gehad, een particulier. Dat gaf wat meer vertrouwen en het eerste contact was goed. Zondag ga ik kijken.
Dit is beter zo. Dan maar iets minder opties maar wel een beter en inzichtelijker verleden.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39712
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Aankoopadvies

 · 
Posted: 19.04.2013 - 18:39  ·  #27
Ray,

Ik wou het niet zeggen, maar gelijk heb je.
Interieur vind ik niet zo interessant en de opties nog minder.
9 van de 10 keer is deze toch niet naar wens en dan is aanpassen aan je eigen smaak de enige optie.
Dit geldt zowel voor het interieur, alsmede voor de opties.
Technisch en plaatwerk moet goed zijn, dat is wel belangrijk.
Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee en uiteindelijk zal het wel goed gaan komen.
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: Aankoopadvies

 · 
Posted: 19.04.2013 - 18:46  ·  #28
Dankjewel Hans. Je mag tegen mij trouwens altijd eerlijk zijn hoor, dat vind ik wel zo prettig.
Ik heb liever dat iemand gewoon tegen me zegt dat ie me een vervelende klier vindt dan dat iemand me altijd probeert te ontwijken en toch altijd aardig is... 8-)

De auto die ik nu op het oog heb, is van een particulier met een ruilmotor met nu 160k op de teller en een gereviseerde geartronic en een nieuwe aircopomp. Dit alles gedocumenteerd en uitgevoerd door de dealer. Als het klopt wat meneer mij verteld...
Ook de prijs is wat aantrekkelijker en heeft hij een APK tot april 2014. De remmerij is ook vervangen.

Dit alles klinkt stukken interessanter. Oh ja, en hij heeft iets minder op de teller staan ;-) .
Zondag heb ik een afspraak.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Aankoopadvies

 · 
Posted: 19.04.2013 - 19:21  ·  #29
Quote door Bigdog

Ray,

Ik wou het niet zeggen, maar gelijk heb je.
Interieur vind ik niet zo interessant en de opties nog minder.
9 van de 10 keer is deze toch niet naar wens en dan is aanpassen aan je eigen smaak de enige optie.
Dit geldt zowel voor het interieur, alsmede voor de opties.
Technisch en plaatwerk moet goed zijn, dat is wel belangrijk.
Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee en uiteindelijk zal het wel goed gaan komen.


Ik zou het niet beter kunnen verwoorden maar had vanmiddag al een tijdje met Ray gesproken. Dus ik wist het laatste nieuws al. ;) Hoop dat deze beter gaat uitkomen. Zitten in ieder geval een andere motor en Geartronic-bak in. Die hebben 160000 km gedraaid. De carrosserie iets meer maar dat hoeft geen probleem te zijn! :D
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Aankoopadvies

 · 
Posted: 19.04.2013 - 19:23  ·  #30
Quote door raysa

Dankjewel Hans. Je mag tegen mij trouwens altijd eerlijk zijn hoor, dat vind ik wel zo prettig.
Ik heb liever dat iemand gewoon tegen me zegt dat ie me een vervelende klier vindt dan dat iemand me altijd probeert te ontwijken en toch altijd aardig is... 8-)

De auto die ik nu op het oog heb, is van een particulier met een ruilmotor met nu 160k op de teller en een gereviseerde geartronic en een nieuwe aircopomp. Dit alles gedocumenteerd en uitgevoerd door de dealer. Als het klopt wat meneer mij verteld...
Ook de prijs is wat aantrekkelijker en heeft hij een APK tot april 2014. De remmerij is ook vervangen.

Dit alles klinkt stukken interessanter. Oh ja, en hij heeft iets minder op de teller staan ;-) .
Zondag heb ik een afspraak.


Nou Ray, bij dezen dan.... Ik vind je een klierhoofd! :devil: Haha, nee hoor ik maak een grapje! ;)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0