Aankoopadvies

 
 
 
 
 
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Aankoopadvies

 · 
Posted: 17.04.2013 - 23:38  ·  #1
Jongens, jullie zijn er inmiddels van op de hoogte van het feit dat ik op zoek ben naar een ander vervoermiddel.
In die zoektocht ben ik nu een V70 tegengekomen die volledig naar wens is wat betreft de opties, uitvoering en kleur. Zelfs de wielen zijn de wielen die ik zou kiezen. De prijs ligt ook nog eens binnen bereik.

Aan al het moois zit ook iets lelijks (natuurlijk).
De auto heeft toch al 427.000km ervaring. Nou schrik ik daar helemaal niet van maar wat zijn de aandachtspunten waar ik op moet letten?
Auto is aantoonbaar dealer onderhouden.

Ik ga morgen een kijkje nemen. Ben benieuwd of er voor die tijd nog adviesen binnenkomen...

http://www.somersautomotive.nl/occasions.php
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Aankoopadvies

 · 
Posted: 17.04.2013 - 23:50  ·  #2
Pff ja dat zijn eigenlijk wel de standaard dingen denk ik. Zweten, lekkages, spelingen op de ophanging, even een keer met het stuur maximaal ingedraaid een rondje draaien. Kijken of je niks hoort. Loopt ie netjes? Ja ga zo maar door. Ik gok er eigenlijk op dat jij prima ziet hoe een auto is Ray, Wel echt eventuele speling in de voorterrein controleren. En gewoon even kijken of alles naar behoren werkt doe je denk ik toch wel! ;)
De 2.5D is dus van de baan? Wat is de reden?

Heel veel plezier morgen op de kijkdag!
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: Aankoopadvies

 · 
Posted: 17.04.2013 - 23:53  ·  #3
De reden? Er werd zwaar op die auto geboden. Logisch.
Ze zaten met de biedingen al buiten mijn onderhandelingszone. En je blijft toch verder kijken ;-) .
Dat ding wat ik nu op het oog heb, is echt helemaal Ray's stilo :fgrin: :D

Ik MOET hem gewoon zien.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Aankoopadvies

 · 
Posted: 17.04.2013 - 23:56  ·  #4
Hoe laat gaat je kijken dan? Geloof maar dat ik ga duimen dan voor je! Ik gun je het jongen! Echt wel!!! Maar echt goed alles controleren en niet "door emotie" kopen! Hou me wel op de hoogte!
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: Aankoopadvies

 · 
Posted: 18.04.2013 - 00:00  ·  #5
NET DAT EMOTIE DINGETJE IS HET PROBLEEM...

Maar gelukkig gaat mijn vrouw mee :D
Ik zal wat foto's maken en posten. Met dit aankoopbedrag ga ik er nog van uit dat hij me nog zo'n 500 tot 1000 zal kosten om 'm te upgraden maar dat heb ik er voor over.
Alleen heel spannend of dat haalbaar is.
En dan nog, ik rijdt 45000km per jaar, twee jaar die bak dan staat er 90.000km extra op... Wat doet ie dan nog.

Snap je?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Aankoopadvies

 · 
Posted: 18.04.2013 - 00:07  ·  #6
Nou ga er vanuit dat er best kosten aan kunnen zitten die je toch liever niet had willen hebben. Het is natuurlijk wel een auto die kwa kilometers op leeftijd is! Anderzijds is het wel een Volvo! Het is en blijft altijd een gok. Maar als je er van jezelf een goed gevoel bij hebt dan waarom niet!?
En mocht er ooit iets zijn, dan zijn er wel een aantal hier op het forum die jou maar al te graag met raad en daad bij willen staan hoor! En ik zeker! :D
Voor hetzelfde geld rij je er ook probleemloos nog een paar ton bovenop joh. Het kan allemaal en geloof me.... Niks in het leven is onbereikbaar! Als je maar consessies doet en je een doel stelt! Nou, en of jij dat doet! Mocht je vragen hebben aldaar mag je me eventueel ook wel bellen hoor. U zegt het maar! ;)
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: Aankoopadvies

 · 
Posted: 18.04.2013 - 00:09  ·  #7
Tristan, voel me gevleid door je vriendschappelijkheid :love: .
Jij wordt als eerste op de hoogte gesteld bij eventuele vorderingen.

Duim jij maar tussen 12.00 en 14.00u.

Thx man
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Aankoopadvies

 · 
Posted: 18.04.2013 - 00:14  ·  #8
Hahaha! In principe is de vaste kern hier op het forum dat toch ook!? Alleen maar aardige mensen! :love: Ik ga dan voor je duimen en als er aldaar iets is... Bel gerust! Nummer in een PM sturen of zeg je van ach, ik red het toch wel? :lol:
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: Aankoopadvies

 · 
Posted: 18.04.2013 - 00:17  ·  #9
Je hebt mail
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Aankoopadvies

 · 
Posted: 18.04.2013 - 00:31  ·  #10
Jij een bericht op de Waht's app hahaha! :P
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: Aankoopadvies

 · 
Posted: 18.04.2013 - 02:18  ·  #11
Punt blijft, waar moet ik nu echt op bedacht zijn met zulke km standen.
427k is niet mis maar ook niet schrikbarend.
Sommige dingen slijten. Daar moet ik dus naar kijken en die distributie zal wel vervangen moeten worden.
Maar man man man wat is deze auto compleet en in mijn straatje, ik hoop zo dat het wat is.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Aankoopadvies

 · 
Posted: 18.04.2013 - 10:17  ·  #12
...
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: Aankoopadvies

 · 
Posted: 18.04.2013 - 10:33  ·  #13
Dankjewel. Ik neem de Ipad mee en loop de puntjes even na ;-) .
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39715
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Aankoopadvies

 · 
Posted: 18.04.2013 - 19:11  ·  #14
Spannend hoor.
En, al iets wijzer geworden ?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Aankoopadvies

 · 
Posted: 18.04.2013 - 21:29  ·  #15
Ik heb Ray wel gesproken vanmiddag. Hij vond het echt een supermooie auto maar de APK is er bijna af en nog een paar dingetjes. Dus dat wordt dan wel snel handelen voor hem. Ook leek hem de prijs aan de hoge kant. Ben ik het eigenlijk ook mee eens dus ik heb hem geadviseerd maximaal 2500 euro te bieden op deze auto. De verkopende partij zou daar wel iets mee doen denk ik. Als de APK eraf ligt is zo een auto praktisch gezien niks meer waard! In de handel zou dit bedrijf dan al blij moeten zijn met een maximaal bod van 500 euro. Dus wel iets om even op je in te laten werken dacht ik zo.

Ik hoop wel voor hem dat ie echt een mooie auto koopt! Een bak "ellende" zit per slot van rekening niemand op te wachten. Toch!?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0