Aankooptips T5 of R (Ervaringen gezocht met LPG)

 
 
 
 
 
ravado
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1062
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Aankooptips T5 of R (Ervaringen gezocht met LPG)

 · 
Posted: 12.06.2018 - 11:27  ·  #61
Klopt inderdaad. LPG kan wel tot RON120 gaan.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Aankooptips T5 of R (Ervaringen gezocht met LPG)

 · 
Posted: 12.06.2018 - 19:22  ·  #62
Quote door ravado

Klepsmeersysteem van JLM inbouwen en dan heb je ook in hoge toeren voldoende smering.
Kan je heerlijk op lpg rijden. 😉

Persoonlijk vind ik 7 of 800 km achter elkaar rijden zonder pauze, onverantwoord. Maar dat is een hele andere discussie. 😉👍


Klopt.

Kende ooit ook iemand die zo lang door kachelde...
Man en vrouw beide dood gereden bij Lyon.

2 kinderen die niet mee waren weesjes...

Al die stoere mannuh die wel 1000 km kunnen rijden zonder pauze....
Blackfox
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 56
Berichten: 408
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Aankooptips T5 of R (Ervaringen gezocht met LPG)

 · 
Posted: 12.06.2018 - 22:05  ·  #63
Quote door hermanusb

Quote door ravado

Klepsmeersysteem van JLM inbouwen en dan heb je ook in hoge toeren voldoende smering.
Kan je heerlijk op lpg rijden. 😉

Persoonlijk vind ik 7 of 800 km achter elkaar rijden zonder pauze, onverantwoord. Maar dat is een hele andere discussie. 😉👍


Klopt.

Kende ooit ook iemand die zo lang door kachelde...
Man en vrouw beide dood gereden bij Lyon.

2 kinderen die niet mee waren weesjes...

Al die stoere mannuh die wel 1000 km kunnen rijden zonder pauze....


Ik vind 300 tot 350 km mooi zat aan 1 stuk,daarna toch echt lekker even pauzeren!!

En dan wbt dat tanken.. ach of je nou 1 of 2 keer tankt onderweg wat maakt het uit... ja inderdaad 1 keer hehe.

Tja lpg is vaker tanken maar ik zie het persoonlijk niet zo als een probleem.
Als je de prijs zie van lpg is het eventuele ''tank probleem'' snel vergeten. ;-)

maar ok dat is mijn mening.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Aankooptips T5 of R (Ervaringen gezocht met LPG)

 · 
Posted: 12.06.2018 - 22:23  ·  #64
Quote door Blackfox

Quote door hermanusb

Quote door ravado

Klepsmeersysteem van JLM inbouwen en dan heb je ook in hoge toeren voldoende smering.
Kan je heerlijk op lpg rijden. 😉

Persoonlijk vind ik 7 of 800 km achter elkaar rijden zonder pauze, onverantwoord. Maar dat is een hele andere discussie. 😉👍


Klopt.

Kende ooit ook iemand die zo lang door kachelde...
Man en vrouw beide dood gereden bij Lyon.

2 kinderen die niet mee waren weesjes...

Al die stoere mannuh die wel 1000 km kunnen rijden zonder pauze....


Ik vind 300 tot 350 km mooi zat aan 1 stuk,daarna toch echt lekker even pauzeren!!

En dan wbt dat tanken.. ach of je nou 1 of 2 keer tankt onderweg wat maakt het uit... ja inderdaad 1 keer hehe.

Tja lpg is vaker tanken maar ik zie het persoonlijk niet zo als een probleem.
Als je de prijs zie van lpg is het eventuele ''tank probleem'' snel vergeten. ;-)

maar ok dat is mijn mening.


Ik kachel nooit langer dan 2 uur.
Dan neem ik een pompstation, tank ik en scoor wat lekkers.

Ff een korte pauze en weer gaan.
Blackfox
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 56
Berichten: 408
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Aankooptips T5 of R (Ervaringen gezocht met LPG)

 · 
Posted: 12.06.2018 - 22:33  ·  #65
[quote="hermanusb"

Ik kachel nooit langer dan 2 uur.
Dan neem ik een pompstation, tank ik en scoor wat lekkers.

Ff een korte pauze en weer gaan.
[/quote]

Is inderdaad veel beter
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2034
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Aankooptips T5 of R (Ervaringen gezocht met LPG)

 · 
Posted: 12.06.2018 - 23:04  ·  #66
Ja leuk die EGT's op LPG, doei uitlaatkleppen. gesmolten bougies elke 2500km. :D

tis fijn tunen ja, daar heb je een goed punt! Tot je echt wat wilt ermee, lang, heet ,de bergen door of op het circuit, dan wil je ALTIJD benzine.

Maar voor normaal gebruik is LPG helemaal niet verkeerd, onze white block kan dat prima hebben, vaste stoters = op tijd even aftellen.


Quote door Dirk342

Wilt men niet vergeten dat LPG een ideale tune brandstof is, ook als het echt hard moet gaan en dat de verkoelende werking van benzine allemaal wel mee valt bij hogere toeren, etc. ? Alleen benzine met een zeer hoog octaangehalte komt een beetje in de buurt van LPG dan....
ravado
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1062
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Aankooptips T5 of R (Ervaringen gezocht met LPG)

 · 
Posted: 12.06.2018 - 23:18  ·  #67
Quote door V70R^2

Ja leuk die EGT's op LPG, doei uitlaatkleppen. gesmolten bougies elke 2500km. :D

tis fijn tunen ja, daar heb je een goed punt! Tot je echt wat wilt ermee, lang, heet ,de bergen door of op het circuit, dan wil je ALTIJD benzine.

Maar voor normaal gebruik is LPG helemaal niet verkeerd, onze white block kan dat prima hebben, vaste stoters = op tijd even aftellen.


Quote door Dirk342

Wilt men niet vergeten dat LPG een ideale tune brandstof is, ook als het echt hard moet gaan en dat de verkoelende werking van benzine allemaal wel mee valt bij hogere toeren, etc. ? Alleen benzine met een zeer hoog octaangehalte komt een beetje in de buurt van LPG dan....



Daar ben ik het totaal niet mee eens. Ik heb 245.000 km met een cillinderkop gedaan met jlm smering en daar is nog nooit een klep aan gesteld terwijl ik toch regelmatig rond de 6000 rpm zat. (B5244s met 140pk gechipt naar 180+)

Juist lpg blijft op het circuit de beste brandstof omdat lpg niet minder vermogen levert, waar benzine dat na verloop van tijd wel doet. De bergen door is ook geen enkel probleem als je weet wat je met tuning doet. Mijn v70 gechipt bij Obbe liep beter en sneller op lpg dan op benzine. En de bougies gingen pas 50.000 er uit om vervangen te worden.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Aankooptips T5 of R (Ervaringen gezocht met LPG)

 · 
Posted: 12.06.2018 - 23:36  ·  #68
Mijn bougies zitten er nu 35K in en die gaan als de brandweer.
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2034
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Aankooptips T5 of R (Ervaringen gezocht met LPG)

 · 
Posted: 13.06.2018 - 00:23  ·  #69
Quote door ravado

Quote door V70R^2

Ja leuk die EGT's op LPG, doei uitlaatkleppen. gesmolten bougies elke 2500km. :D

tis fijn tunen ja, daar heb je een goed punt! Tot je echt wat wilt ermee, lang, heet ,de bergen door of op het circuit, dan wil je ALTIJD benzine.

Maar voor normaal gebruik is LPG helemaal niet verkeerd, onze white block kan dat prima hebben, vaste stoters = op tijd even aftellen.


Quote door Dirk342

Wilt men niet vergeten dat LPG een ideale tune brandstof is, ook als het echt hard moet gaan en dat de verkoelende werking van benzine allemaal wel mee valt bij hogere toeren, etc. ? Alleen benzine met een zeer hoog octaangehalte komt een beetje in de buurt van LPG dan....



Daar ben ik het totaal niet mee eens. Ik heb 245.000 km met een cillinderkop gedaan met jlm smering en daar is nog nooit een klep aan gesteld terwijl ik toch regelmatig rond de 6000 rpm zat. (B5244s met 140pk gechipt naar 180+)

Juist lpg blijft op het circuit de beste brandstof omdat lpg niet minder vermogen levert, waar benzine dat na verloop van tijd wel doet. De bergen door is ook geen enkel probleem als je weet wat je met tuning doet. Mijn v70 gechipt bij Obbe liep beter en sneller op lpg dan op benzine. En de bougies gingen pas 50.000 er uit om vervangen te worden.


je zat regelmatig aan de 6000 toeren, dat is leuk, natuurlijk heb jij je klepspeling nooit hoeven stellen, die 180pk produceert geen warmte natuurlijk.... : :lol: :lol: :lol: :lol:

nu eens lang op lpg op max vermogen rijden en 400-500pk eruit trekken.

doei kleppen.

Ik zal het toch wel weten, de EGT log ik mee, en Volvo hanteert een limiet van 930 graden, ik zit tegen de 1020, op LPG zou die nog hoger uitkomen en dat is toch wel serieus heel snel einde kleppen.
JOv70BI
 
Avatar
 
Subject:

Re: Aankooptips T5 of R (Ervaringen gezocht met LPG)

 · 
Posted: 13.06.2018 - 00:54  ·  #70
...
ravado
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1062
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Aankooptips T5 of R (Ervaringen gezocht met LPG)

 · 
Posted: 13.06.2018 - 09:37  ·  #71
Quote door V70R^2

Quote door ravado

Quote door V70R^2

Ja leuk die EGT's op LPG, doei uitlaatkleppen. gesmolten bougies elke 2500km. :D

tis fijn tunen ja, daar heb je een goed punt! Tot je echt wat wilt ermee, lang, heet ,de bergen door of op het circuit, dan wil je ALTIJD benzine.

Maar voor normaal gebruik is LPG helemaal niet verkeerd, onze white block kan dat prima hebben, vaste stoters = op tijd even aftellen.


Quote door Dirk342

Wilt men niet vergeten dat LPG een ideale tune brandstof is, ook als het echt hard moet gaan en dat de verkoelende werking van benzine allemaal wel mee valt bij hogere toeren, etc. ? Alleen benzine met een zeer hoog octaangehalte komt een beetje in de buurt van LPG dan....



Daar ben ik het totaal niet mee eens. Ik heb 245.000 km met een cillinderkop gedaan met jlm smering en daar is nog nooit een klep aan gesteld terwijl ik toch regelmatig rond de 6000 rpm zat. (B5244s met 140pk gechipt naar 180+)

Juist lpg blijft op het circuit de beste brandstof omdat lpg niet minder vermogen levert, waar benzine dat na verloop van tijd wel doet. De bergen door is ook geen enkel probleem als je weet wat je met tuning doet. Mijn v70 gechipt bij Obbe liep beter en sneller op lpg dan op benzine. En de bougies gingen pas 50.000 er uit om vervangen te worden.


je zat regelmatig aan de 6000 toeren, dat is leuk, natuurlijk heb jij je klepspeling nooit hoeven stellen, die 180pk produceert geen warmte natuurlijk.... : :lol: :lol: :lol: :lol:

nu eens lang op lpg op max vermogen rijden en 400-500pk eruit trekken.

doei kleppen.

Ik zal het toch wel weten, de EGT log ik mee, en Volvo hanteert een limiet van 930 graden, ik zit tegen de 1020, op LPG zou die nog hoger uitkomen en dat is toch wel serieus heel snel einde kleppen.


Op maximale vermogens zal het een ander verhaal zijn maar op de opebbare weg trek je dat toch nooit. 🤔🤔 beetje appels met peren vergelijken vind ik het.
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Aankooptips T5 of R (Ervaringen gezocht met LPG)

 · 
Posted: 13.06.2018 - 10:41  ·  #72
Quote door hermanusb

Kende ooit ook iemand die zo lang door kachelde...
Man en vrouw beide dood gereden bij Lyon.

2 kinderen die niet mee waren weesjes...

Al die stoere mannuh die wel 1000 km kunnen rijden zonder pauze....


Ik rijd nooit zulke lange enden achtereen, maar vind het wel heerlijk dat ik met mijn diesel niet elke 300 Km gebonden ben aan een pompstation. Als ik tijdens de vakanties de enorme lange rijen zie bij de pompstations ben ik blij dat ik af en toe één kan overslaan. Of gewoon bij de rij langs kan omdat ik alleen even wil parkeren om even een wandeling te kunnen maken over de parkeerplaats.

Dat iemand 1000 Km op een tank kan rijden betekend toch niet automatisch dat diegene ook die 1000Km aan één stuk rijdt???
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Aankooptips T5 of R (Ervaringen gezocht met LPG)

 · 
Posted: 13.06.2018 - 10:54  ·  #73
Euuhhmmm 🤔, terug naar het onderwerp van het topic misschien een idee?
Casejunkie
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 15
Geregistreerd: 04 / 2018
Subject:

Re: Aankooptips T5 of R (Ervaringen gezocht met LPG)

 · 
Posted: 18.06.2018 - 22:18  ·  #74
Nee hoor ik lees nog steeds mee :D

Intussen ook stiekum mijn ogen op de V60 D6 laten vallen. Ietsjes duurder maar wel minimaal 5 jaar jonger en daar moet ook 1:25 mee te halen zijn (werk is 45 km enkele rit). Nadeel is wel dat deze een stuk kleiner is qua kofferruimte.

Over een maand maar eens gaan proefrijden met de verschillende auto's.
Casejunkie
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 15
Geregistreerd: 04 / 2018
Subject:

Re: Aankooptips T5 of R (Ervaringen gezocht met LPG)

 · 
Posted: 19.06.2018 - 08:19  ·  #75
Quote door T6 frank



Zo een??D6
Had ik laatst ook een vraag over bij Aankoopadvies blokje



Grappige benaming, Duracell D6.

Ja zoiets. Voldoet ook aan alle eisen behalve dat de achterbak een stuk kleiner is.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0