Achteraslagers verangen

 
 
 
 
 
Emile_Nu
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3
Geregistreerd: 10 / 2022
Subject:

Achteraslagers verangen

 · 
Posted: 23.10.2022 - 10:58  ·  #1
Goedendag,

Ik heb mij zojuist voorgesteld in het voorstel topic, echter loop ik tegen een probleem aan waarbij ik wel wat advies kan gebruiken.

Ik moet voor de APK de achterasrubbers vervangen (zie bijgevoegde foto). Hoe kan ik deze klus het beste aanpakken en is dit zelf te doen? Ik ben helaas niet in het bezit van een brug of een binnenwerkplaats. Moet de complete achteras er onderuit? Ik zie namelijk op het eerste gezicht geen mogelijkheid om de as welke in het rubber zit eruit te halen. Maar ik heb het vast fout.

Het alternatief zou zijn dit door de garage te laten doen. Echter heb ik nog nooit een auto naar de garage gebracht omdat ik er zelf niet uitkwam en ik geen mij ook niet zomaar gewonnen ;).

Wie heeft er tips en tricks? Met de zoekfunctie werd ik helaas niet veel wijzer...

Groet,
Emile
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
lerren
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: HELMOND
Berichten: 387
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Achteraslagers verangen

 · 
Posted: 23.10.2022 - 12:43  ·  #2
Bijgevoegd de reparatieprocedure vanuit de Volvo VIDA documentatie. Zowel de binnenste bussen te zien op je foto, als van de buitenste bussen waarmee de achter-as-armen aan het chassis vastzitten. Dat lijkt me wel te doen zonder brug, maar ik heb zelf daar geen ervaring mee. Wellicht andere forumleden die goede tips hebben.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Emile_Nu
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3
Geregistreerd: 10 / 2022
Subject:

Re: Achteraslagers verangen

 · 
Posted: 24.10.2022 - 05:47  ·  #3
Bedankt Lerren!

Dat zie er inderdaad wel te doen uit. Ik zal even kijken of dit gaat lukken. En anders toch een garage inschakelen.

Groet,
Emile
 
Selected quotes for multi-quoting:   0