dat kan ook uiteraard.
je kunt met een multimeter de schakelaar door meten. als je de meter op Ohms zet en je houdt de meet pinnen tegen elkaar, zie je een hele lager waarde, bijvoorbeeld 0.5. dat is de weerstandswaarde van de meetdraden. zodra je de meetpinnen niet tegen elkaar hebt staat er vaak 1. in beeld, dat houdt is dat er een oneindig hoge weerstand gemeten word; je bent immers de lucht tussen de meetpinnen aan het meten.
Nu zet je de auto in de achteruit versnelling, motor uit, en dan trek je de stekker van de achteruitrij-schakelaar af en hou je de meetpinnen op de aansluitingen van de schakelaar. Als de schakelaar goed is zal het display van de meter een getal aangeven van (ik denk) onder de 4. dus de weerstand van de schakelaar is dan 4 ohm. Lager kan ook is is beter. Vaak zit er ook een piep stand op de meter, zodra je dan de meetpinnen tegen elkaar houdt begint hij te piepen, als je op die stand de schakelaar doormeet en je hoort een piep, dan is de schakelaar goed. Je kunt ook de schakelaar er uit halen en dan meten, dan kun je de schakelaar ook bedienen en vaststellen of er iets verandert zodra je de schakelaar indrukt.
https://www.youtube.com/watch?v=k6G5tiOZUK4