Achterveren V70

 
 
 
 
 
Martijn_V70
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 10
Geregistreerd: 07 / 2022
Subject:

Achterveren V70

 · 
Posted: 11.12.2023 - 12:58  ·  #1
Goedemiddag,

Omdat luxe-problemen ook problemen zijn wil ik jullie een luxe probleem voorleggen.

Met een aantal modificaties rijd ik nu ongeveer een jaar tot volle tevredenheid in onze V70 2.4 van modeljaar 2004.

Wel viel me op dat de achterzijde van de auto met de standaard veren vrij snel doorsloeg op de aanslag.
Daarop heb ik een set progressief gewonden Vogtland verlagingsveren gemonteerd. Ondanks dat deze veren korter waren werd het doorslaan beter als in: sloeg niet meer zo snel door. Wel vond ik de auto achter te laag staan en ook te veel negatief camber hebben.

Daarop heb ik een set HD veren gemonteerd. Hiermee heb ik het stevige maar comfortabele veercomfort waar ik naar op zoek en de achterzijde slaat ook niet meer door. Alleen staat de auto naar mijn zin achter weer zo'n 25 mm te hoog.

Lang verhaal kort: ik ben op zoek naar veren die de auto aan de achterzijde op de standaard hoogte houden en die wel stugger zijn dan de standaard veren.

Wie heeft hier ervaring mee en/of een suggestie?

Mochten nivomaten hiervoor een oplossing zijn: daar ben ik in eerste instantie niet naar op zoek. Ik zoek het liever in andere veren.

Alvast bedankt!

Fijne dag,

Martijn
Martijn_V70
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 10
Geregistreerd: 07 / 2022
Subject:

Re: Achterveren V70

 · 
Posted: 13.12.2023 - 13:45  ·  #2
Misschien kan ik de vraag nog iets concreter maken:

Wie heeft er ervaring met producten zoals in de volgende link: http://www.niveauplus.nl/produ…tofringen/

Hiermee zou het mogelijk moeten zijn om standaard veren stugger te maken, feitelijk worden ze progressief gemaakt.
koennie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Velp
Leeftijd: 39
Berichten: 930
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: Achterveren V70

 · 
Posted: 13.12.2023 - 15:17  ·  #3
Dat is wel een wt minder profi oplossing in mijn ogen, maar wel goedkoop..

Ik heb zelf deze veren achter gemonteerd icm bilstein schokbrekers.

https://www.estateservices.nl/…rd-01.html

Zullen vast weer van het beruchte merk PPS zijn, maar voldoen al 100000 km zonder problemen met een 76 liter lpg tank achterin.
De auto komt op vergelijkbare hoogte te staan als origineel, maar is wel wat stugger. Ideaal dus als je de auto wel eens zwaar belaadt.
Martijn_V70
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 10
Geregistreerd: 07 / 2022
Subject:

Re: Achterveren V70

 · 
Posted: 20.12.2023 - 21:04  ·  #4
Ik heb er nu ook verzwaarde veren onder zitten. Misschien wel degene die jij ook hebt.
Zonder gastank staat de auto voor mij aan de achterzijde te hoog.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0