Aftermarket 2-din inbouwen

 
 
 
 
 
JanRSmit
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Almere
Leeftijd: 69
Homepage: fineartprintingspe…
Berichten: 153
Geregistreerd: 02 / 2017
Subject:

Re: Aftermarket 2-din inbouwen

 · 
Posted: 23.02.2021 - 07:44  ·  #31
Quote door Doeke Dobma

Je hebt inderdaad ook draadloos. Ik heb ook een Kenwood met CarPlay, draadloos. Maar... dan heeft de radio wel een snelheidssignaal nodig. Die moet je ergens van de CEM plukken. Maar waar, dát is de vraag. Ik weet het niet. Heb elders gelezen, pin D59. Maar waar is die gelokaliseerd?
Zolang de radio geen snelheidssignaal krijgt gaat draadloos niet werken.

Zou ik ook graag willen weten, ik heb een V70 2.0t uit 2007, en moet mijn Kenwood 2d aansluiting nog afmaken met GPS en het snelheidssignaal.
HaaVee
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westland
Leeftijd: 56
Berichten: 186
Geregistreerd: 01 / 2020
Subject:

Re: Aftermarket 2-din inbouwen

 · 
Posted: 24.02.2021 - 16:30  ·  #32
Ik ben me ook aan het oriënteren op een dubbel-din oplossing. De auto is een S60 uit 2002.
De telefoon staat op de Volvo-mount aan de rechterzijde van het klokkenblok. Genavigeerd wordt via de Android telefoon en Google Maps. Dat werkt voor mij prima.

Momenteel speel ik met een HU-603, voorzien van een iMIV (light) met een iPod classic. Het navigeren door de muziek in iPod gaat tamelijk eenvoudig door het clickwheel en de toetsen voor- en achteruit op de radio.
Voor bellen heb ik een Parrot 3100 met een Peiker zwanenhals microfoon. Tot nog toe bevalt dat op zich best goed, maar... de lampjes van de radio doen niet mee met de dashboardverlichting vanwege een mismatch tussen het modeljaar van de auto en radio. Ik overweeg de soldeeroplossing van Doeke toe te laten passen, maar het voelt toch als kosten op het sterfhuis. Immers, dan nog speelt de radio nog steeds geen DAB+. Bovendien, er zijn al zoveel externe toestellen aangesloten op de HU, die los boven en naast de HU staan. Nog een losse (DAB+) unit erbij wil ik eigenlijk niet.

Er is nog een "dingetje": de iPod is vol. En het vullen via iTunes kost nu eenmaal tijd. Daarbij, alle muziek staat al geript op een externe harde schijf. Als ik die rechtstreeks kan koppelen aan de radio, dan wordt het leven een stuk eenvoudiger.

Alles overwegende moet de originaliteit dan maar wijken voor praktische overwegingen: immers, voor € 270,-- heb je een Kenwood DMX5019DAB. Tel daar een € 30,-- voor kabeladapters bij op en € 50,-- voor een dubbel-din frame en je bent voor een redelijk bedrag weer bij de tijd.
nicostam
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwolle
Leeftijd: 42
Berichten: 13
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Aftermarket 2-din inbouwen

 · 
Posted: 17.05.2021 - 22:12  ·  #33
Quote door HaaVee

Ik ben me ook aan het oriënteren op een dubbel-din oplossing. De auto is een S60 uit 2002.
De telefoon staat op de Volvo-mount aan de rechterzijde van het klokkenblok. Genavigeerd wordt via de Android telefoon en Google Maps. Dat werkt voor mij prima.

Momenteel speel ik met een HU-603, voorzien van een iMIV (light) met een iPod classic. Het navigeren door de muziek in iPod gaat tamelijk eenvoudig door het clickwheel en de toetsen voor- en achteruit op de radio.
Voor bellen heb ik een Parrot 3100 met een Peiker zwanenhals microfoon. Tot nog toe bevalt dat op zich best goed, maar... de lampjes van de radio doen niet mee met de dashboardverlichting vanwege een mismatch tussen het modeljaar van de auto en radio. Ik overweeg de soldeeroplossing van Doeke toe te laten passen, maar het voelt toch als kosten op het sterfhuis. Immers, dan nog speelt de radio nog steeds geen DAB+. Bovendien, er zijn al zoveel externe toestellen aangesloten op de HU, die los boven en naast de HU staan. Nog een losse (DAB+) unit erbij wil ik eigenlijk niet.

Er is nog een "dingetje": de iPod is vol. En het vullen via iTunes kost nu eenmaal tijd. Daarbij, alle muziek staat al geript op een externe harde schijf. Als ik die rechtstreeks kan koppelen aan de radio, dan wordt het leven een stuk eenvoudiger.

Alles overwegende moet de originaliteit dan maar wijken voor praktische overwegingen: immers, voor € 270,-- heb je een Kenwood DMX5019DAB. Tel daar een € 30,-- voor kabeladapters bij op en € 50,-- voor een dubbel-din frame en je bent voor een redelijk bedrag weer bij de tijd.


En, Henry? Heb je de Kenwood ingebouwd? Hoe bevalt het frame? Ik ben benieuwd!

gr. Nico
nicostam
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwolle
Leeftijd: 42
Berichten: 13
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Aftermarket 2-din inbouwen

 · 
Posted: 28.05.2021 - 11:22  ·  #34
Op goed geluk heb ik het frame gekocht dat Henry benoemde. Dit is een origineel volvo-onderdeel, dus het ziet er super strak uit. Ik zal nog wel een foto delen.

Wat wel goed om te weten is dat je het frame wat moet bewerken, zodat een 2-din radio past. Het frame is gemaakt zodat er een 1-din radio in past. Je moet 2 steunbalkjes wegzagen, met een multitool o.i.d.

Dit is mijn setup:


Gisteren alles geïnstalleerd en het werkt. De USB-aansluiting heb geplaatst in het midden-console, onder de armleuning.

Wel een klein probleempje met Android Auto. Ik kan de setup niet succesvol afronden. Zodra ik de telefoon via USB verbind krijg ik de melding op de radio te zien, waarbij ik de instructies op de telefoon moet volgen. Deze krijg ik ook te zien, maar bij de tweede stap krijg ik een melding:

Quote
Stop! Android Auto wordt hervat wanneer uw auto geparkeerd staat. Al geparkeerd? Schakel de parkeerrem in.

Blijkbaar verwacht de radio een elektrisch signaal van de auto die het niet ontvangt. Weet iemand of dit valt te fixen, in de software van de radio of in de bedrading? Of valt het te omzeilen?
Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee!
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Aftermarket 2-din inbouwen

 · 
Posted: 28.05.2021 - 18:30  ·  #35
Aan de radio kabelboom zit een draad voor de handrem. Een lange draad dus. Deze moet je verbinden met de massa draad. Dan zou het moeten werken.
nicostam
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwolle
Leeftijd: 42
Berichten: 13
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Aftermarket 2-din inbouwen

 · 
Posted: 28.05.2021 - 21:15  ·  #36
Quote door Doeke Dobma

Aan de radio kabelboom zit een draad voor de handrem. Een lange draad dus. Deze moet je verbinden met de massa draad. Dan zou het moeten werken.


Dank voor de mogelijke oplossing, Doeke. Ik ga het uitzoeken!
HaaVee
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westland
Leeftijd: 56
Berichten: 186
Geregistreerd: 01 / 2020
Subject:

Re: Aftermarket 2-din inbouwen

 · 
Posted: 26.03.2022 - 11:18  ·  #37
Quote door nicostam

Quote door HaaVee

Ik ben me ook aan het oriënteren op een dubbel-din oplossing. De auto is een S60 uit 2002.
De telefoon staat op de Volvo-mount aan de rechterzijde van het klokkenblok. Genavigeerd wordt via de Android telefoon en Google Maps. Dat werkt voor mij prima.

Momenteel speel ik met een HU-603, voorzien van een iMIV (light) met een iPod classic. Het navigeren door de muziek in iPod gaat tamelijk eenvoudig door het clickwheel en de toetsen voor- en achteruit op de radio.
Voor bellen heb ik een Parrot 3100 met een Peiker zwanenhals microfoon. Tot nog toe bevalt dat op zich best goed, maar... de lampjes van de radio doen niet mee met de dashboardverlichting vanwege een mismatch tussen het modeljaar van de auto en radio. Ik overweeg de soldeeroplossing van Doeke toe te laten passen, maar het voelt toch als kosten op het sterfhuis. Immers, dan nog speelt de radio nog steeds geen DAB+. Bovendien, er zijn al zoveel externe toestellen aangesloten op de HU, die los boven en naast de HU staan. Nog een losse (DAB+) unit erbij wil ik eigenlijk niet.

Er is nog een "dingetje": de iPod is vol. En het vullen via iTunes kost nu eenmaal tijd. Daarbij, alle muziek staat al geript op een externe harde schijf. Als ik die rechtstreeks kan koppelen aan de radio, dan wordt het leven een stuk eenvoudiger.

Alles overwegende moet de originaliteit dan maar wijken voor praktische overwegingen: immers, voor € 270,-- heb je een Kenwood DMX5019DAB. Tel daar een € 30,-- voor kabeladapters bij op en € 50,-- voor een dubbel-din frame en je bent voor een redelijk bedrag weer bij de tijd.


En, Henry? Heb je de Kenwood ingebouwd? Hoe bevalt het frame? Ik ben benieuwd!

gr. Nico
Hoi Nico,
Vanwege privéomstandigheden heb ik de afgelopen maanden niets op het forum meegelezen of gepost. De S60 is inmiddels ingeruild op een V70 van 2002 met 165.000 km ervaring. De bestaande configuratie is door Marius van Gessel overgebouwd. Ik blijf nog nadenken over een aftermarket systeem waardoor de auto eigentijdser wordt. Er moet wat te wensen overblijven, nietwaar?
Disco Daddy
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss
Leeftijd: 52
Berichten: 56
Geregistreerd: 04 / 2020
Subject:

Re: Aftermarket 2-din inbouwen

 · 
Posted: 08.01.2023 - 21:17  ·  #38
Ik wil ook graag een upgrade van mijn audio. Er zit nu een Blupower geval in, maar die doet inmiddels niets meer.
Het wordt dus voor mijn t5 uit 2000 ook een dubbel din projectje.
Waar ik alleen mee zit. De inbouwframes die ik kan vinden online zijn zo groot dat ze de originele telefoonmodule vervangen. En dat vind ik zonde; hij werkt namelijk nog super.

Weet iemand of er ook frames zijn die alleen de radio vervangen?
De radio maakt me niet zoveel uit. Het gaat vooral om de muziek.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Aftermarket 2-din inbouwen

 · 
Posted: 08.01.2023 - 21:36  ·  #39
Kijk eens aan: https://www.audiovolt.nl/produ…4-beugels/

Let wel; er staat 2000-2004. Maar da's een beetje gek, want 2000 tot half 2003 is grijs van kleur en half 2003 tot half 2004 is zwart van kleur. Jij hebt dus grijs nodig, maar het is onduidelijk of het frame uit de link grijs of zwart is. Mocht het je niet uitmaken dan kun je hem zo bestellen, anders misschien even een mailtje er aan wagen.
Dit is wel aftermarket, de pasvorm is dan altijd even afwachten. Origineel frame bestaat ook, maar die zijn 'breed', dus met een vlakke plaat ipv ruimte voor bakje oid...
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1527
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Aftermarket 2-din inbouwen

 · 
Posted: 08.01.2023 - 23:50  ·  #40
@Doeke,
Heeft iemand, of is dat te doen, eigenlijk dat linker stuk eraf gedremeld of zo ? Je hebt het niet nodig en met wat voorbereiding moet dat best strak te doen zijn.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Aftermarket 2-din inbouwen

 · 
Posted: 09.01.2023 - 06:29  ·  #41
Als je dat machinaal laat doen zou dat idd best netjes kunnen worden.
jpelverding
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meedhuizen - Eemsdelta - Delfzijl
Leeftijd: 67
Homepage: elverdesign.nl
Berichten: 460
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Telefoon blijft dan toch?

 · 
Posted: 10.01.2023 - 11:53  ·  #42
Quote door Doeke Dobma


Op het plaatje zie ik aan de linkerkant een rechte zijde en aan de rechter kant een "schuine", dus dan zou het telefoonblokje toch hergebruikt kunnen worden? Begin me meer te interesseren want en DAB of een internetradio wordt steeds interessanter..
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Aftermarket 2-din inbouwen

 · 
Posted: 10.01.2023 - 14:33  ·  #43
Ja die van Audiovolt kan icm telefoonmodule/bakje. Maar bij dat model is de pasvorm en kleur even afwachten. Wat Michiel denk ik bedoelt is dat het het mooist zou zijn om een origineel frame te pakken en daar 'professioneel' de linker flap af te laten halen.
Disco Daddy
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss
Leeftijd: 52
Berichten: 56
Geregistreerd: 04 / 2020
Subject:

Re: Aftermarket 2-din inbouwen

 · 
Posted: 11.01.2023 - 18:52  ·  #44
Quote door Doeke Dobma

Kijk eens aan: https://www.audiovolt.nl/produ…4-beugels/

Let wel; er staat 2000-2004. Maar da's een beetje gek, want 2000 tot half 2003 is grijs van kleur en half 2003 tot half 2004 is zwart van kleur. Jij hebt dus grijs nodig, maar het is onduidelijk of het frame uit de link grijs of zwart is. Mocht het je niet uitmaken dan kun je hem zo bestellen, anders misschien even een mailtje er aan wagen.
Dit is wel aftermarket, de pasvorm is dan altijd even afwachten. Origineel frame bestaat ook, maar die zijn 'breed', dus met een vlakke plaat ipv ruimte voor bakje oid...


Tnx voor de info. Dat is inderdaad wat ik zoek. Ik zal eens contact zoeken met autovolt.
Gr. David
René
40forum team
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oldenzaal
Leeftijd: 65
Homepage: volvo40forum.nl/
Berichten: 2038
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Aftermarket 2-din inbouwen

 · 
Posted: 11.01.2023 - 21:35  ·  #45
Of hier misschien ... O-)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0