Dacht dat je de pomp ook ging vervangen maar alleen de condensor dus wat aangepast verhaal.
Airco olie is echt wat anders dan naaimachine motor etc olie. Ik vermeng dit liever niet maar bij de ringen is het wel een heel klein beetje olie. Echter heb je bij het vervangen van je condensor en dus ook droger sowieso extra olie nodig. iets wat de aircoman niet normaliter extra toevoegd. je kunt t m vragen.. ander bestel je gewoon ook een beetje aircoolie (is echt niet duur) en voeg je dat toe aan je systeem voordat je de condensor weer aansluit en smeer je je ringen mee in.
Als er nog druk op het systeem staat moet je vind ik even bij de aircoman langs om m leeg te laten halen . das voor t milieu.. Is het systeem leeg of boeit t milieu je niet. koppel je de verschillende onderdelen gewoon los en verdwijnt de koelvloeistof als gas. Meestal gaat men over op vervangen als er geen druk meer op staat en er dus weinig gas vrijkomt. maar goed. vervang je delen van het systeem dan moet je dus aangepaste hoeveelheid olie bij het installeren meenemen. De aircoman vult alleen wat olie aan bij opnieuw vullen. meestal 10ml of zo ivm wat verlies. ik stop de info hier bij. oja de olie is PAG 46. bv
ergens uit de buurt halen..:
http://www.oliehandel.nl/eurol…gKgIPD_BwE
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).