Te ambitieus? 2,4T blok reviseren, shimmen en automaat reviseren in 1 keer...

ErikB1971
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

Re: Te ambitieus? 2,4T blok reviseren, shimmen en automaat reviseren in 1 keer...

· 
Posted: 30.04.2025 - 13:51  ·  #121
Quote door joriz

Dat zou toch mooi zijn!
En anders kun je nog een air intake overwegen, bij tpr dat is niet ver van zoetermeer.
Kost ook wel weer wat natuurlijk, eerst maar even dit afwachten.

wat bedoel je met een air intake?
ErikB1971
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Re: Te ambitieus? 2,4T blok reviseren, shimmen en automaat reviseren in 1 keer...

· 
Posted: 30.04.2025 - 13:52  ·  #122
Quote door Bolbo

Filter zou ik zeker meepakken bij deze korte cleaning sessies, als er troep losspoelt dan komt dat in het filter terecht. Voor die paar euro extra is dat wel de moeite waard, en het is het werk ook niet (kan ook nadat je de olie al vervangen hebt - i.i.g. bij mijn diesel maar wellicht is dat bij andere motoren anders).

helemaal mee eens, filter is ook voor dat kleine stukje gewoon meevervangen.. die paar euro maken ook niet meer uit
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 30.04.2025 - 20:16  ·  #123
Quote door ErikB1971

Quote door joriz

Dat zou toch mooi zijn!
En anders kun je nog een air intake overwegen, bij tpr dat is niet ver van zoetermeer.
Kost ook wel weer wat natuurlijk, eerst maar even dit afwachten.

wat bedoel je met een air intake?

Was in de war, ik bedoelde eigenlijk de hho waterstofreiniging. Inwendige reiniging vd motor. Dat doet tpr. Schijnt te helpen tegen olieverbruik. Is hier op forum wel wat over te vinden.

Een air intake is de inlaat reinigen en is dacht is volgens mij meer preventief.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 30.04.2025 - 23:01  ·  #124
Quote door joriz

Een air intake is de inlaat reinigen en is dacht is volgens mij meer preventief.

Kan, maar het is ook heel effectief tegen olieverbruik.
Bij de V70, welke ik gehad heb, gaf dit volledige compressie herstel.

Destijds zelf gemeten, voor en na.

DreetjeG
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 01.05.2025 - 11:56  ·  #125
Wordt deze reiniging met Jomanda water gedaan? Zo'n resultaat maakt mij nogal skeptisch.
ErikB1971
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.05.2025 - 12:24  ·  #126
Quote door DreetjeG

Wordt deze reiniging met Jomanda water gedaan? Zo'n resultaat maakt mij nogal skeptisch.

als ik naar je posts kijk maakt ongeveer alles jou nogal sceptisch ;-)
Van alle mensen hier op dit forum lijkt Big Dog me niet echt de meest onbetrouwbare
ErikB1971
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.05.2025 - 12:26  ·  #127
Quote door Bigdog

Quote door joriz

Kan, maar het is ook heel effectief tegen olieverbruik.
Bij de V70, welke ik gehad heb, gaf dit volledige compressie herstel.

Destijds zelf gemeten, voor en na.

Dit is wel serieuze vooruitgang.. je vraagt je af waarom niet iedereen dit doet / laat doen.. of zit de catch in de prijs? Heb je een indicatie wat zoiets zou kosten?
Maartjinski
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 01.05.2025 - 14:58  ·  #128
Jomanda water en de rook test met salie, succes gegarandeerd! :smilie_happy:

* resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Aan deze uitspraak kunnen geen rechten worden ontleend.

Even serieus, er is best wat info over te vinden, zowel positief als negatief.
Interne reiniging kan vervuilings problemen oplossen maar ook eventuele onderliggende schade blootstellen.
Het is geen wondermiddel dat schade repareert en daar moet je op bedacht zijn.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.05.2025 - 19:37  ·  #129
Quote door DreetjeG

Zo'n resultaat maakt mij nogal skeptisch.

Die snap ik wel.
Dit is gedaan bij MMTS in Oldenzaal en was eigenlijk bedoeld als test van de toen nieuwe Platinum air-intake.
Had ik het niet zelf gemeten, dan had ik het waarschijnlijk niet geloofd.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 01.05.2025 - 19:53  ·  #130
Lastige met dit soort schoonmaak acties is M.I. dat ze best een goed bedrag kosten ( dit kost meen ik iets van 5-600?) maar je krijgt echt geen enkele garantie.

Ja, het zou kunnen werken maar voor het zelfde geld heeft het 0,0 effect. Enige zekerheid is de factuur. Zoiets komt bij mij altijd toch binnen als de standaard autoverkoper. Bij order plaatsing is het halleluja en daarna is het plots “ het blijft een oude auto hè”…
Maartjinski
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 02.05.2025 - 11:17  ·  #131
Helemaal niet verkeerd om sceptisch te zijn en mensen niet op hun blauwe ogen te geloven.
Het hoeft ook niet een HHO behandeling te zijn, simpel water werkt ook... Als je weet wat je doet...

Er bestaan al jaren water/methanol (ruitensproeiervloeistof) injectie kitjes.
Zoals deze bijvoorbeeld.
Dat bouw je permanent in en dan moet je daarna de motor software bij laten stellen (tunen).
Dan draait dat systeem gewoon mee als de motor loopt
Niet alleen levert het meer vermogen op, maar het heeft ook een reinigende werking.
Zoiets zou bijvoorbeeld op een Ford ecotec motor de levensduur enorm kunnen vergroten.

En zo zijn er nog meerdere wegen die naar Rome leiden.
DreetjeG
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 02.05.2025 - 19:40  ·  #132
Quote door ErikB1971

Quote door DreetjeG

als ik naar je posts kijk maakt ongeveer alles jou nogal sceptisch ;-)
Van alle mensen hier op dit forum lijkt Big Dog me niet echt de meest onbetrouwbare

Bizar. Dat jij alles als zoete koek slikt, prima. Respecteer mijn dan ook, okay?

Een compressietest, haast nog beter dan een splinternieuwe motor, na een reiniger, heb ik m'n vraagtekens bij.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.05.2025 - 11:05  ·  #133
Ieder heeft zijn eigen mening / opvatting…, daar is niets mis mee.
Gelieve wel elkaars mening respecteren, zodat het ook voor een ieder leuk blijft hier.

Selected quotes for multi-quoting:   0