ander motorgeluid na drempeltje gepakt te hebben

 
 
 
 
 
WouterRumst
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 9
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

ander motorgeluid na drempeltje gepakt te hebben

 · 
Posted: 20.06.2017 - 13:11  ·  #1
Goedemiddag,

graag had ik het volgende issue met jullie gedeeld. Een tijd geleden heb ik mezelf wat opgejaagd omdat ik niet op tijd op een afspraak geraakte en daarbij de wagen een paar keer goed opgetrokken. Ik had een drempeltje niet gezien en tijdens het optrekken een redelijk hard klop gehoord, ik heb geeen lampje gezien van de DSTC. Het drempeltje was niet hoger dan een paar cm. Sinds dan maakt de motor een ander geluid tijdens het rijden, bij 120 km/u is de motor amper te horen terwijl hij daarvoor zo mooi roffelde dat de radio uit ging. Wanneer je gas geeft bij stilstand en automaat in neutraal klinkt de motor zoals ervoor.

Ik kan het niet anders omschrijven, het is heel lastig om de vinger erop te leggen. Het lijkt ook of hij zachter draait, soepeler... Op de toerenteller is er niets te zien maar hij klinkt of hij sneller draait. Alles wat ik schrijf is mijn ervaring voor en na het kutdrempeltje (sorry).
Vermogen is er nog voldoende en koppeling blijft niet te lang hangen bij opschakelen (slip).
Verbruik is ook hetzelfde, heb zelf een keer 5,6 op 100 gehaald met veel moeite weliswaar. Gemiddeld rond de 6l op 100 km.

Ik heb een 2.4 d van 163pk naar 226 pk gechipt via Rica Waalwijk, momenteel 220.000 km.

ik ben bang dat het probleem toch in de automaat zit, maar zijn er mensen die er een andere mogelijkheid zien?

Deze vrijdag ga ik naar jaarlijks onderhoud, is het logisch om de olie van de automaat te wisselen of een flush te laten uitvoeren, just to be sure?

Bedankt voor jullie reactie
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3211
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: ander motorgeluid na drempeltje gepakt te hebben

 · 
Posted: 20.06.2017 - 13:20  ·  #2
Even op de brug zetten en kijken wat er toen is geraakt lijkt me een goed begin.
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: ander motorgeluid na drempeltje gepakt te hebben

 · 
Posted: 20.06.2017 - 13:47  ·  #3
Ik denk dat de kans groot is dat een van je motorrubber de geest heeft gegeven.
Zou die eens nakijken.
martijnvk
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lienden
Leeftijd: 29
Berichten: 473
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: ander motorgeluid na drempeltje gepakt te hebben

 · 
Posted: 20.06.2017 - 14:41  ·  #4
Goedemiddag Wouter,

Waarschijnlijk inderdaad een motorsteun.
Meestal als de steunen nog in de rubber zitten dan zetten ze meer trillingen door dan een rubber die los van elkaar ligt (tenzij het ijzer op ijzer is).

Als jou bak kapot is dan zou je storing krijgen, heel slecht schakelen of slippen. En een bak kan een drempeltje wel hebben :Thumb

Maar eerst maar is kijken op de brug wat er allemaal geraakt is want het kunnen nog heel veel dingen zijn.

Groetjes Martijn
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: ander motorgeluid na drempeltje gepakt te hebben

 · 
Posted: 20.06.2017 - 16:50  ·  #5
Ja, ik zou niet als eerste aan de bak denken... Gewoon nalopen: motorsteunen, (subframe???), etc.

Moest wel even glimlachen: meestal gaat het over méér geluid, nu over mínder :bandit:
BIGW
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: achterhoek
Leeftijd: 53
Berichten: 1148
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: ander motorgeluid na drempeltje gepakt te hebben

 · 
Posted: 20.06.2017 - 18:40  ·  #6
Zo even snel tussen neus en lippen door automaat Flushen,(bedoel staat bij je opties) bij de stand van 220 zeker geen luxe, echter er zijn er meer die het niet goed kunnen dan wel.
Het hebben van een hamer maakt je nog geen timmerman!!
WouterRumst
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 9
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Re: ander motorgeluid na drempeltje gepakt te hebben

 · 
Posted: 20.06.2017 - 21:39  ·  #7
Goede avond allemaal,

bemoedigende antwoorden allemaal. Als het inderdaad een motorsteun is ben ik al blij, mijn bankrekening nog blijder.

Aan deheer PvL, het drempeltje was echt laag, ik betwijfel of ik echt iets geraakt zal hebben maar ik zal het laten weten vrijdag. Ik heb de luxe om nog mee onder de brug te mogen staan dus ik zal het snel kunnen zien.

Ik zal nog wat bijposten einde deze week, hopelijk kan ik er foto bijvoegen.

Van harte bedankt alvast
WouterRumst
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 9
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Re: ander motorgeluid na drempeltje gepakt te hebben

 · 
Posted: 27.06.2017 - 20:38  ·  #8
Goede avond,

afgelopen vrijdag jaarlijks onderhoud laten uitvoeren, niets te zien onderaan van schade. Ook de motorsteunen zagen er 'bijzonder goed uit', de woorden van de garagist. Ik heb ook niets gezien van aanrijdschade onderaan. Na het onderhoud is de man nog een toer gaan rijden en heeft niets bijzonders kunnen vast stellen... Ik weet het ook niet meer, we blijven maar doorrijden en we zien wel.
Toch bedankt aan zij die met een suggestie kwamen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0