APK afkeur op barsten in differentiaal/haldex beschermplaat.

Wat is het serienummer? Is dat wel afkeur?

R-P
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

APK afkeur op barsten in differentiaal/haldex beschermplaat.

· 
Posted: Gisteren om 17:47  ·  #1
Vandaag de V70 D5 AWD afgekeurd op barsten die er al jaren zitten en die zelfde garage steeds heeft goedgekeurd. Ik ben terug geweest om verhaal te halen maar ze beweren (nu opeens) dat het een structureel onderdeel is van de achterwiel ophanging.
Krijg morgen een second opinion van een voormalig RDW medewerker maar mocht hij het er mee eens zijn (telefonisch had hij ernstige twijfels, maar dat is ongezien), dan moet ik een nieuwe hebben en die kan ik nergens vinden. Alle tweedehandsjes ( link 1, link 2, link 3) lijken ook afgebroken stukken plastic te hebben (of is het bij mij aluminium? Weet ik niet zeker) dus die worden, vrees ik, net zo hard afgekeurd...
Maar kan nergens met zekerheid vinden of 3063993 ook voor mijn Volvo klopt en dus ook niet waar die nieuw te koop zou zijn.

Iemand ervaring mee? Idee:en over? Nuttige tips?
(Edit: ander nummer gevonden op deze site: https://partsouq.com/en/catalo…9361109&q= namelijk 31262069 )
Hier een foto van één van mijn barsten:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

Re: APK afkeur op barsten in differentiaal/haldex beschermplaat.

· 
Posted: Gisteren om 18:40  ·  #2
Ik kan de barsten op je foto niet goed ontdekken. Alleen wat craquelé.
Het lijkt me een kunststof onderdeel, aangezien er metalen inserts in zitten. Dan lijkt me het voor de constructie al wat minder significant. Wel zit het vol met verstevigingsribben, wat suggereert dat het wel degelijk krachten te verduren krijgt.

Ik zou je rdw opinie afwachten, maar zal je garage tot inkeer komen?
Ik zou gewoon een goede van de sloop scoren en monteren.
Mocht je twijfelen, dan haal je hem er voldgend jaar gewoon af voor de keuring.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 64
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 22:20  ·  #3
met die scheuren bedoel je de scheur(?) rechts in het ronde deel waar de bout met plaat in zit, aan de rechterkant? dat hoort denk ik idd niet zo. (een keer te hard aangedraaid?). Foto's van 2e handsjes zijn die ringen idd heel. Ik zou een 2e handsje scoren.
R-P
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: Vandaag om 00:01  ·  #4
Hier duidelijkere foto's van twee scheuren.
Deze foto's zijn van 2019 (!!!) dus de afgelopen 6 APK's (de meeste bij dezelfde garage) was dit geen probleem en nu op eens wel (En dus ook geen probleem bij de andere garage die vóór verlopen APK plek had (in Corona tijd iirc) en mijn reguliere garage had destijds door monteurtekort >2 maanden wachttijd, vandaar dat ik een keertje vreemd ging*)

Ik ga nu inderdaad het gesprek met de ex RDW meneer even afwachten (heeft inmiddels een garagebedrijfje). Als hij 'm meteen af kan melden laat ik dat uiteraard doen want ik kan 'm nu niet gebruiken omdat ie is APK afkeur gemeld (waren ze verplicht volgens hen ondanks mijn verzoek dat niet te doen, zat nog 6 weken APK op).

Bedankt voor jullie input!

* de eerste garage is een merkdealer van mijn tweede auto en de andere garage doet mijn derde auto al lang voordat ik de auto overkocht van een familielid en deze klinkt alsof ie een lekke uitlaat heeft en wordt daarmee al >>5 jaar goedgekeurd. Never change a winning team.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Selected quotes for multi-quoting:   0