Audio/video advies gevraagd

 
 
 
 
 
Nielszxr
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 29
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Audio/video advies gevraagd

 · 
Posted: 18.03.2016 - 20:17  ·  #1
Beste leden,

Onlangs heb ik een Volvo V70n gekocht (bouwjaar 2000). Nu heb ik vernomen dat het mooi ingebouwde RTi systeem niet meer kan worden bijgewerkt, zodat ik nog wat aan de navi heb. Ik heb ook geen idee wat voorn scherm het is (4:3 of breedbeeld). Voor navigeren gebruik ik veelal mijn telefoon, het is dus geen groot gemis.

De wens van mijn vrouw is echter, parkeersensoren achter of een camera (grote auto, toch even wennen). Ik vind het ook geen overbodige luxe, toch makkelijk met inparkeren. Verder wil ik graag mijn spotify in de auto kunnen gebruiken, dan wel de telefoon koppelen. Ik hem veel dingen voorbij zien komen, maar ik ben op zoek naar een systeem dat plug en play is en geen 800 euro kost.
Wie heeft er tips?

Groetjes Niels
rolvio
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Berichten: 287
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Audio/video advies gevraagd

 · 
Posted: 18.03.2016 - 20:32  ·  #2
Kijk hier maar eens. Zelf heb ik de oude imiv classic waarmee ik probleemloos muziek van mijn iPod afspeel. De nieuwere varianten kunnen ook met bluetooth en video overweg. Je kunt ook nog eens bij Yatour kijken, iets vriendelijker voor je beurs.
Nielszxr
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 29
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: Audio/video advies gevraagd

 · 
Posted: 18.03.2016 - 20:43  ·  #3
Volvotech biedt een mooie oplossing met zowel de camera als de audio connectiviteit. Welke moet ik dan hebben, Imiv classic of Imiv LE? Is het zelf goed in te bouwen? Of vereist dit de nodige hulp.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Audio/video advies gevraagd

 · 
Posted: 18.03.2016 - 22:26  ·  #4
Is een dubbeldin van Pioneer, Alpine, Kenwood o.g. geen optie ?
Op MP kun je ze gebruikt vinden voor leuke prijzen.
De navigatie is vaak simpel te upgraden, zodat je ook nog eens een up tp date navigatie hebt.
Bij sommige types is het ook mogelijk de stuurknoppen te gebruiken.
Nielszxr
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 29
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: Audio/video advies gevraagd

 · 
Posted: 19.03.2016 - 10:29  ·  #5
Quote door Bigdog

Is een dubbeldin van Pioneer, Alpine, Kenwood o.g. geen optie ?
Op MP kun je ze gebruikt vinden voor leuke prijzen.
De navigatie is vaak simpel te upgraden, zodat je ook nog eens een up tp date navigatie hebt.
Bij sommige types is het ook mogelijk de stuurknoppen te gebruiken.


Ik heb geen idee wat zoiets kost, maar ik ga er zeker eens naar kijken. Is het nog mogelijk om de RTI een update te geven? Ik wil graag gebruik maken van het scherm, al is het maar omdat ik het zo fantastisch vind verwerkt in het dashbord (dus als camera, of mediaplayer o.i.d.).
Turbotom
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Overijssel
Berichten: 461
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Audio/video advies gevraagd

 · 
Posted: 19.03.2016 - 11:15  ·  #6
Ik meen dat laatste update voor het RTI van 2014 is.

Tom
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Audio/video advies gevraagd

 · 
Posted: 19.03.2016 - 13:46  ·  #7
Het bouwjaar is 2000, dus met cd's.
Helaas zijn daar geen actuele kaarten meer van te krijgen.
Maar goed, je kunt deze ook voor ander doeleinden gebruiken.
Heintzer
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 6
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Audio/video advies gevraagd

 · 
Posted: 19.03.2016 - 17:53  ·  #8
Ik heb kort geleden een Chinees 7” navigatie systeem gekocht die past op de plaats van een originele HU. Systeem is zeer uitgebreid, draait op android 4.4.2 en beschikt over wifi maar je kunt er ook een dongle met een 3g simkaartje op aansluiten. Je kunt er dus je navigatie app naar wens op draaien, maar ook bijvoorbeeld spotify, flitsmeister, torque etc. Geluidskwaliteit is niet zo super als de originele HU’s maar ik vind het heel behoorlijk. Heb er ook een uit china afkomstige achteruitrijcamera op aangesloten, deze zit op de plaats van kentekenverlichting. Ik heb m via Aliexpress gekocht en was er inclusief invoerkosten ca €330 voor kwijt, maar de prijzen variëren nogal.





JackC70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag Beach :-)
Berichten: 163
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Audio/video advies gevraagd

 · 
Posted: 27.03.2016 - 13:04  ·  #9
Hi, ik heb een Grom met bluetooth ingebouwd. Zo gedaan en zowel carkit als input vanuit telefoon van bijv spotify.
Geluid als carkit is prima.
Achteruitrijden wifi camera ligt klaar voor inbouw. Gebruik ik gewoon telefoon scherm als beeldscherm. Samen ca e 150 oid dacht ik.
The_ike_master
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Houten
Leeftijd: 42
Berichten: 346
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Audio/video advies gevraagd

 · 
Posted: 27.03.2016 - 21:19  ·  #10
Moet zeggen dat die Chinese navigatie er best aardig uitziet. Kan je misschien voor geïnteresseerden een linkje plaatsen naar de verkoper. In mijn 200sx heb ik ook een dubbeldins radio zitten (chinees) en werkt eigenlijk best netjes.
Nielszxr
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 29
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: Audio/video advies gevraagd

 · 
Posted: 27.03.2016 - 21:54  ·  #11
Quote door JackC70

Hi, ik heb een Grom met bluetooth ingebouwd. Zo gedaan en zowel carkit als input vanuit telefoon van bijv spotify.
Geluid als carkit is prima.
Achteruitrijden wifi camera ligt klaar voor inbouw. Gebruik ik gewoon telefoon scherm als beeldscherm. Samen ca e 150 oid dacht ik.


Ik heb net een how to op youtube zitten kijken, dat is inderdaad wat ik zoek. Eenvoudig en makkelijk in het gebruik. De volgende stap wordt om uit te zoeken hoe ik een achteruitrijcamera kan gebruiken op het RTI scherm. Volvotech heeft daar volgens mij wel iets voor.
The_ike_master
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Houten
Leeftijd: 42
Berichten: 346
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Audio/video advies gevraagd

 · 
Posted: 27.03.2016 - 22:04  ·  #12
De grom inbouwen is ook enorm eenvoudig. Heeft me zo'n 5 min gekost en alles was werkend. In mijn geval heb ik hem achterin ingebouwd.
Nielszxr
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 29
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: Audio/video advies gevraagd

 · 
Posted: 29.03.2016 - 21:18  ·  #13
Quote door The_ike_master

De grom inbouwen is ook enorm eenvoudig. Heeft me zo'n 5 min gekost en alles was werkend. In mijn geval heb ik hem achterin ingebouwd.


Achterin? Ik ben benieuwd hoe je dit voor elkaar hebt gekregen. Klinkt goed, want daar heb je veel ruimte natuurlijk.
musje83
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 293
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: Audio/video advies gevraagd

 · 
Posted: 31.03.2016 - 15:57  ·  #14
Volgens mij is die Android navigatie van Aliexpress de volgende, alleen spreekt hij van 330 euro inclusief invoer. Deze is 340 euro, volgens mij excl. invoer en excl. camera:

http://www.aliexpress.com/stor…39945.html

Wellicht nog een kleine toelichting? Dit is de goedkoopste die ik kon vinden in ieder geval.
The_ike_master
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Houten
Leeftijd: 42
Berichten: 346
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Audio/video advies gevraagd

 · 
Posted: 31.03.2016 - 23:47  ·  #15
Quote door Nielszxr

Quote door The_ike_master

De grom inbouwen is ook enorm eenvoudig. Heeft me zo'n 5 min gekost en alles was werkend. In mijn geval heb ik hem achterin ingebouwd.


Achterin? Ik ben benieuwd hoe je dit voor elkaar hebt gekregen. Klinkt goed, want daar heb je veel ruimte natuurlijk.

Was vergeten te zeggen dat ik een rti heb. Hij zit dus tussen de radio en de rti in. Als je achterin een cd wisselaar hebt kan je hem ook inplaats van de wisselaar doen.
Een mogelijkheid is natuurlijk ook een kabel te trekken naar achter. Weet niet of deze er standaard ligt.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0