auto heeft de hik??

 
 
 
 
 
langemaat
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: maas en waal
Leeftijd: 44
Berichten: 161
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: auto heeft de hik??

 · 
Posted: 04.06.2011 - 06:20  ·  #16
hoi jeffrey,
heb jij wel eens de foutcodes laten uitlezen? bij mij is de inhouding maar zo kort dat hij niets opslaat.
V70 2.5T
 
Avatar
 
Subject:

Re: auto heeft de hik??

 · 
Posted: 05.06.2011 - 19:47  ·  #17
Bij mij heeft ie ook nog geen foutcodes opgeslagen hierover.

Gr Jeffrey
langemaat
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: maas en waal
Leeftijd: 44
Berichten: 161
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: auto heeft de hik??

 · 
Posted: 06.06.2011 - 18:06  ·  #18
ik heb een adres gevonden, ga de injectoren laten testen en reinigen. 18.50 p/st. ik laat het wel horen of het wat brenkt. (baat het niet dan schaad het niet)
gr ed
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: auto heeft de hik??

 · 
Posted: 06.06.2011 - 19:52  ·  #19
Hey Ed,

Ben heel benieuwd inderdaad! Maar jah die dingen eens grondig laten reinigen is natuurlijk nooit verkeerd! Ben benieuwd!!!!

Groeten,

Tristan
langemaat
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: maas en waal
Leeftijd: 44
Berichten: 161
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: auto heeft de hik??

 · 
Posted: 11.06.2011 - 20:05  ·  #20
heb de getesten en gereinigde injectoren weer terug. auto lijkt er goed mee te lopen.(nog even afwachten)
maar het wil nu dat de auto zo slecht start (koud en lauw) , duurt lang voordat hij aanslaat. als je de motor uitzet en weer start, start hij perfect.
gr ed
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: auto heeft de hik??

 · 
Posted: 11.06.2011 - 20:23  ·  #21
Ed,

Sluit je brandstof-terugslagklep wel goed af? Anders kan het zijn dat de brandstof zijn druk in de leiding verliest. De brandstofpomp moet dan een paar keer goed pompen om de brandstof bij de motor te krijgen. Dit kan je testen door de auto een keer of 5 op contact te zetten. Je hoort de pomp dan heel kort lopen. Daarna start je hem en als ie dan wel direct aanslaat denk ik dat je het daarin moet gaan zoeken.
Ik hoor graag van je!

Groeten en fijn weekend,

Tristan
langemaat
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: maas en waal
Leeftijd: 44
Berichten: 161
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: auto heeft de hik??

 · 
Posted: 12.06.2011 - 08:50  ·  #22
heb de injectorrail eruitgehaald. aangesloten op de brandstofleiding en een drukmeter erop. auto op contact, 3bar op de rail
tot mijn schrik/verbazing zweten de injectoren gewoon door wat dus normaal de moter in lekt als hij uit staat. lijkt mij niet echt normaal ik neem aan dat een injector niet mag doorlekken??
gr ed
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: auto heeft de hik??

 · 
Posted: 12.06.2011 - 14:08  ·  #23
Nee die mogen inderdaad niet doorlekken naar mijn idee. Wel vaag want ze zijn immers net getest en schoongemaakt. Het verklaard in elk geval wel dat ie zo moeilijk start lijkt mij zo. Lastig verhaal dit. Wat wil je nu zelf gaan doen dan? Toch maar andere injectoren erin?

Groetjes
langemaat
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: maas en waal
Leeftijd: 44
Berichten: 161
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: auto heeft de hik??

 · 
Posted: 12.06.2011 - 16:04  ·  #24
ik ga eerst even langs dat bedrijf, als zij zeggen tegen mijn '' injectoren zijn 100 procent'' dan ga ik daar vanuit.
eens kijken of zij een oplossing hebben. (je moet ze wel de kans geven vind ik) komt hier niets uit dan vrees ik dat ik nieuwe nodig heb.
iemand nog ideeen waar je ze het beste kopen kan. (ik heb ze nu gevonden voor ongeveer 100 euro p/st)
ik baal er wel van, weer een weekje op en neer met de 244.
gr ed
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: auto heeft de hik??

 · 
Posted: 12.06.2011 - 16:14  ·  #25
Ed,

Het is inderdaad super vervelend als ze zeggen dat de injectoren 100 procent in orde zijn. Ik hoop dat dit bedrijf dan ook met een goede oplossing gaat komen en dat je er dan veel plezierige kilometers mee kan rijden. Het is en blijft een heerlijke reisauto en het is dan natuurlijk niet leuk als je met een 244 moet gaan rijden. Injectoren... Ik doe zelf veel zaken met Winparts en met Autodemontage Elferink in Enter. Mocht het nodig zijn dan zal ik daar eens als eerste informeren. Maar als de auto eenmaal start, loopt ie dan wel goed? Of is dat ook nog een beetje een twijfelgeval?

Groeten,

Tristan
langemaat
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: maas en waal
Leeftijd: 44
Berichten: 161
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: auto heeft de hik??

 · 
Posted: 12.06.2011 - 16:34  ·  #26
bedankt voor je aanbod, tristan ik zal eens even kijken deze week,
winparts ken ik wel, zal ik eens kijken.
de auto start heel rommelig, toerental gaat niet even naar 1500 t/pm. als hij loopt loopt hij wel mooi op 5 cil.
mij verklaring : druk van de injectorrail loopt langzaam via de injectoren het inlaatspruitstuk in. als je dan start heeft hij veel te veel benzine.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: auto heeft de hik??

 · 
Posted: 12.06.2011 - 16:44  ·  #27
Ed,

Ik denk dat je met je verklaring inderdaad helemaal goed zit. Het kan denk ik weinig anders zijn. Ik vind het alleen erg vreemd dat dit probleem zich nu pas voordoet nadat de injectoren grondig zijn bekeken, schoongemaakt en afgetest... Ik zou eerst dinsdag maar eens naar dat bedrijf gaan. Misschien dat zij nog wel een passende oplossing hebben. Ik denk dat je bij Winparts veel kans van slagen hebt en anders bij Elferink in Enter sowieso. Ze hebben daar niet alleen maar gebruikte onderdelen maar ook nieuwe. Ik kom er denk ik deze week nog even dus ik kan weleens vragen voor je.... Laat maar even weten. ;)

Groetjes.
frans_v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Warnsveld
Leeftijd: 67
Homepage: pa5ca.com
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Re: auto heeft de hik??

 · 
Posted: 12.06.2011 - 21:55  ·  #28
Ik heb nog een compleet inlaatspruitstuk incl injectorrail liggen mag weg voor weinig is voor V70 clasic

Frans....
langemaat
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: maas en waal
Leeftijd: 44
Berichten: 161
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: auto heeft de hik??

 · 
Posted: 13.06.2011 - 06:27  ·  #29
hoi frans.
zou je willen kijken welk nummer er op de injectoren staan.? wie weet heb ik er wat aan. (ik moet eerst even afwachten wat het rivisiebedrijf er van zegt)
gr ed
frans_v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Warnsveld
Leeftijd: 67
Homepage: pa5ca.com
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Re: auto heeft de hik??

 · 
Posted: 13.06.2011 - 11:13  ·  #30
Doe ik...

Frans...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0