Automaat met wegrijden = Bonk

 
 
 
 
 
TeeFive
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: 040
Berichten: 628
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Automaat met wegrijden = Bonk

 · 
Posted: 24.03.2014 - 23:08  ·  #31
Quote door Pleply

Mijn V70 ( 2001 met 25000 km ) is nu voor de 2e keer gespoeld, en heeft soms dagen nergens last van maar kan vooral als hij warm is, en je zeg maar file rijd heel raar gaan doen.

Hij schakelt dan plots een versnelling terug of bonkt bij het afremmen voor een kruising.

Rij ik een stukje met hoge snelheid ( 140 plus ) dan is alles weer prima voor een tijdje.

Ben er nog niet achter wat het precies kan zijn.


gaat de koelfan wel op tijd aan? de ATF circuleert door een warmtewisselaar die ervoor zorgt dat de ATF dezelfde temp houd als het koelwater. Maar als het koel systeem de ventilator te laat of helemaal niet aanzet dan loopt de temp van het koelwater EN van de ATF omhoog. Ga je weer rijden, dan koelt de rijwind het koelwater EN de ATF weer af.
Zo kijk ik er tegenaan.
600aparth
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord Brabant west.
Leeftijd: 61
Berichten: 64
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Automaat met wegrijden = Bonk

 · 
Posted: 25.03.2014 - 07:54  ·  #32
Quote door laro4x4

Ik heb een beter gevoel in Uden bij GS en Volvotune, maar zo heeft natuurlijk ieder z'n ervaringen en voorkeuren. Gery van GS powerflush heeft mij perfect geholpen met m'n automaat probleem. Hij schakelt weer als de beste, m'n vertrouwen in de V70 is weer terug, dat was nl. behoorlijk afgenomen.

Gr, Bart


Hé Bart, jij van slag, maar je bent een LandRoverman......dan ben je toch wel gewend aan het karakter van een auto... <_<
Oké nu is een Volvo is geen LaRo, maar toch.... :happy:
Grt,Ruud
laro4x4
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meijel
Leeftijd: 54
Homepage: bartsautoservice.n…
Berichten: 119
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Automaat met wegrijden = Bonk

 · 
Posted: 25.03.2014 - 08:11  ·  #33
Quote door 600aparth

Quote door laro4x4

Ik heb een beter gevoel in Uden bij GS en Volvotune, maar zo heeft natuurlijk ieder z'n ervaringen en voorkeuren. Gery van GS powerflush heeft mij perfect geholpen met m'n automaat probleem. Hij schakelt weer als de beste, m'n vertrouwen in de V70 is weer terug, dat was nl. behoorlijk afgenomen.

Gr, Bart


Hé Bart, jij van slag, maar je bent een LandRoverman......dan ben je toch wel gewend aan het karakter van een auto... <_<
Oké nu is een Volvo is geen LaRo, maar toch.... :happy:
Grt,Ruud


Ik ben inderdaad heel wat gewend, maar de overstap naar Volvo had ik gedaan om met een geruster gevoel te rijden, zonder zorgen naar de wintersport, en dat is in het begin zeker niet gelukt. Als je diep in de nacht, ergens midden in Duitsland met je vrouw en kinderen in de auto, steeds je auto aan de kant moet zetten, uit moet zetten en dan weer starten om weer te kunnen schakelen dan baal je toch wel enorm. Maar hij doet het nu goed, maar ben ik nu 100% gerust? Nee eigenlijk niet. Zo'n harde bonk in de bak die vergeet je niet. De volgende wordt een schakelbak. En of ie nou van 2000 is of van 2004 dat maakt me niet zoveel uit. Moet wel een orig. schuifdak hebben. Die mis ik van alle Land Rovers/Range Rovers.

Gr, Bart
DDH
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostenrijk
Leeftijd: 52
Berichten: 1256
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Automaat met wegrijden = Bonk

 · 
Posted: 25.03.2014 - 08:13  ·  #34
Quote door laro4x4

............... De volgende wordt een schakelbak. En of ie nou van 2000 is of van 2004 dat maakt me niet zoveel uit. ............
Gr, Bart


En ik heb zoiets van 'mijn volgende wordt een automaat'.......Vliegwiel zit er namelijk aan te komen :(
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Automaat met wegrijden = Bonk

 · 
Posted: 25.03.2014 - 09:14  ·  #35
Ik heb 1 keer pech gehad met een automaat op een Passat en de rekening van een paar duizend doet nog pijn. Ik heb daarna de automaat afgezworen.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39734
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Automaat met wegrijden = Bonk

 · 
Posted: 25.03.2014 - 18:29  ·  #36
Alles staat of valt met het onderhoud.
Heb je er een, waar de bak goed van is onderhouden, dan kunnen ze behoorlijk wat kilometers aan.
Is dit niet het geval, dan komen de klachten.
De bakolie is altijd al een probleem geweest, daar de meeste garages niet weten hoe ermee om te gaan.
Met de komst van Varioclean, GSPowerflush etc. kan het wel goed gedaan worden, mits de juiste olie wordt gebruikt.
Van cleaners en conditioners ben ik persoonlijk niet zo'n voorstander, maar goed, er zijn gevallen waardoor je hier niet aan ontkomt.
Mijn vorige was een automaat, mijn huidige is een automaat en de volgende zal er ook wel weer een worden.
Mike-V70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Utrecht
Leeftijd: 41
Berichten: 631
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Automaat met wegrijden = Bonk

 · 
Posted: 25.03.2014 - 18:53  ·  #37
Bigdog heeft gelijk, alles staat of valt inzake correct onderhoud. Ik heb ooit de vliegwiel, koppeling en drukgroep van mijn V70 moeten vervangen....de rekening spookt nog in mijn hoofd rond. Een automaat kan hetzelfde overkomen. De mijne wordt gereviseerd over 2 weken. 3dz euro. Rekening voor de Volvo dealer.
Hans Roolant
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Brunssum
Leeftijd: 80
Berichten: 24
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Automaat met wegrijden = Bonk

 · 
Posted: 30.07.2014 - 16:58  ·  #38
Ik heb een dergelijk euvel, ik moet steeds van de parkeerplek achteruit weg rijden, van P naar R, geen probleem, van R naar D enkele seconden, dan ook een schok.
Als ik van R naar D via N, even wachten, of even een tikje op het gaspedaal, en dan naar D is (meestal) niets aan de hand, de auto is bij een dealer in onderhoud, de chef garage meent dat dit het gevolg is van slijtage, 288140 km, bij het om/ inschakelen van de bak waar dus speling is, daarom is dit dus ook alleen maar als de bak koud is, daarnaast maakt de koude motor ook meer toeren als normaal en is de schok dan ook heviger.
Hij rijd en schakelt verder als een zonnetje, niet veel aan te doen.
Spoelen? Kan het proberen, maar hij geloofd niet dat dit zal helpen.
Als iemand een oplossing weet,c.q van andere mening is, laat maar komen, is welkom!!!
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Automaat met wegrijden = Bonk

 · 
Posted: 30.07.2014 - 17:06  ·  #39
Is dit niet het kleppenhuis probleem? Wij hebben dit ook gehad namelijk .. Revisie kleppenhuis was de oplossing.
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Automaat met wegrijden = Bonk

 · 
Posted: 30.07.2014 - 17:39  ·  #40
Ik zou eens contact opnemen met een van de spoel-sponsoren en daar je probleem eens voorleggen. Powerflusht die dealer zelf ook al of leeft die nog in de tijd dat er aan automaten nooit wat gedaan hoefde te worden? Geeft een beetje een indicatie van 'hij geloofde niet dat...'.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39734
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Automaat met wegrijden = Bonk

 · 
Posted: 30.07.2014 - 19:26  ·  #41
Quote door R-W

Ik zou eens contact opnemen met een van de spoel-sponsoren en daar je probleem eens voorleggen.


Inderdaad een goede tip.
Zo te lezen heeft de bak van Hans een drukpobleem.
Een drukprobleem duidt dus niet op een versleten bak (deze diagnose, versleten bak, wordt nogal eens onterecht gesteld), maar op een afwijking van de druk in de bak.
Deze kan verschillende oorzaken hebben.
Er kan te weinig olie inzitten, hij kan simpelweg vervuild zijn (grote kans), of een van de solonoids (verantwoordelijk voor de druk) wijkt af.
De dealer had dit gewoon middels uitlezen met Vida vast kunnen stellen.
Meestal is sludge in het kleppenhuis hier verantwoordelijk voor en vaak is dit door een ervaren spoeler weg te krijgen.
En ik heb het ook al in een ander topic gemeld, dit is geen verkapte reclame.

@Hans Roolant,
In jouw geval en kijkende naar de regio waar je woont, zou ik eens contact opnemen met GS Powerflush.
Hij kan je gegarandeerd verder helpen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0