Automaat S60.

Wat is wijsheid.

 
 
 
 
 
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Automaat S60.

 · 
Posted: 21.02.2021 - 20:32  ·  #16
Het gebonk/geklap heb ik er al lang in. Gewoon ook met normaal rijden (maar lang niet zo erg als nu continu ). Maar sporadisch. Dus het is niet zo dat ik al jaren dat aan het opwekken ben. Ik ben nu aan het zoeken geweest waneer ik het dus wel kan opwekken. Zoekend waneer wat gebeurd. Zoals ik al eerder zei, de bak heeft al wat klachten zoals de pomp die niet genoeg druk heeft. Maar daar heeft hij al die tijd niet minder om gereden. Dus de vraag is nu, is de bak echt aan het overlijden en of is er nog iets stuk gegaan wat het dus erger maakt en het dus nu opvalt. Bv motorsteun daar lijkt het veel op. Al is dat dus vreemd omdat die (op de distributieriem zijde na, die is ong 2,5j oud ) alle twee in het afgelope jaar zijn gedaan.

Daarbij ook meteen even zegge. Dat de auto tijdens rijden alles perfect doet ondanks dat de pomp iets teweinig druk geeft. Schakelen terug en op ( dus weg rijden en snelheid opbouwen). Dus het gebeurt alleen op de momenten van belast naar onbelast situaties. Gas los laten, daar na gas geven zoals je een rontonde neemt zeg maar. Afremmen naar stilstand dus van last naar ruststand. Gas los laten, uitlaten rollen en weer vloeiend willen doorrijden omdat het stoplicht op groen gaat zeg maar. Dat soort momenten.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Automaat S60.

 · 
Posted: 21.02.2021 - 20:33  ·  #17
Quote door Spier1968

Zitten de borgmoeren van de aandrijfassen (achter de naafkappen) nog goed vast? Kan ook voor 'klappen' zorgen.


Locktide is me grootste vriend 👍
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Automaat S60.

 · 
Posted: 22.02.2021 - 05:07  ·  #18
Niet kwaad bedoelt hoor mijn onderstaande vraag.

Je zegt steeds dat de pomp in de bak te weinig druk geeft. Maar is dat aangetoond en bewezen? Of heeft iemand iets lopen roeptoeteren om er maar van af te zijn omdat hij of zij het zelf niet meer wist?
Want als de bak zelf ook gewoon goed kan schakelen namelijk wordt het steeds een beetje ongeloofwaardiger dat de pomp minder is. Als die pomp echt minder is dat zou de bak dit soort gedrag altijd moeten doen....
Een pomp doet het óf minder goed, óf gewoon goed. Niet zo af en toe soms een beetje minder op afroep. Dat geloof ik gewoon niet.....

Edit:
Je schrijft dat het "bonken" ook komt als je aanrijd op een verkeerslicht, achterop komen van een andere wagen. Gas los en weer gas geven. Dat doet mij denken dat je 1 van de bovenste motorsteunen defect hebt.
Zet hem eens in de D stand, motorkap open en duw de auto met motor uit eens heen en weer naar voor en naar achteren.
Zie je het blok kantelen dan weet je dat je het in de motorsteunen moet gaan zoeken. Op deze manier mag het blok niet veel kantelen...
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Automaat S60.

 · 
Posted: 22.02.2021 - 06:01  ·  #19
Ik heb de automaat laten flushen bij Blade en die gaf toen aan dat de pomp minder druk had. Dat is al drie jaar geleden.

Ik zal straks eens gaan schudden aan het blok zoals beschreven.

In dat soort situaties is het nu sterk aanwezig BBS. Als er iets wisselt qua last.
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Automaat S60.

 · 
Posted: 22.02.2021 - 08:58  ·  #20
Okee helder!

Maar ik bedenk mij ook nog iets. Ik heb (nog) niet veel kennis van diesels, maar hebben diesels ook iets van vacuüm leidingen? Of is alles elektronisch aangestuurd in deze auto’s?

Van mijn classic wist ik dat wanneer er enkele leidingen niet afgedopt zijn je ook van dat Boekerijen gedrag krijgt. Het ging allemaal niet mooi vloeiend. In dit met diesels ook zijn als er wat slangen etc niet helemaal “dicht” zijn?
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Automaat S60.

 · 
Posted: 22.02.2021 - 09:06  ·  #21
Quote door BBS

Okee helder!

Maar ik bedenk mij ook nog iets. Ik heb (nog) niet veel kennis van diesels, maar hebben diesels ook iets van vacuüm leidingen? Of is alles elektronisch aangestuurd in deze auto’s?

Van mijn classic wist ik dat wanneer er enkele leidingen niet afgedopt zijn je ook van dat Boekerijen gedrag krijgt. Het ging allemaal niet mooi vloeiend. In dit met diesels ook zijn als er wat slangen etc niet helemaal “dicht” zijn?


Geen idee hoe dat allemaal zit met diesels. Ik rijd dan ook een benzine 🙂
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Automaat S60.

 · 
Posted: 22.02.2021 - 09:16  ·  #22
Quote door VOLVOSCHEURDER

Quote door BBS

Okee helder!

Maar ik bedenk mij ook nog iets. Ik heb (nog) niet veel kennis van diesels, maar hebben diesels ook iets van vacuüm leidingen? Of is alles elektronisch aangestuurd in deze auto’s?

Van mijn classic wist ik dat wanneer er enkele leidingen niet afgedopt zijn je ook van dat Boekerijen gedrag krijgt. Het ging allemaal niet mooi vloeiend. In dit met diesels ook zijn als er wat slangen etc niet helemaal “dicht” zijn?


Geen idee hoe dat allemaal zit met diesels. Ik rijd dan ook een benzine 🙂

Ik meende dat je een diesel had... sorry daarvoor.
Dan zou ik helemaal minuscuul alle slangen controleren op lekkage....
Ergens niet een knie/t-stuk/koppelstuk of lang losliggen?
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Automaat S60.

 · 
Posted: 22.02.2021 - 10:47  ·  #23
Heb de manier geprobeerd van in de D zetten en heen en weer duwen. Auto rolde meteen weg. Wist niet dat dat dan ook neutraal was. Motorblok blijft stabiel liggen. Vervolgens in de P gezet om wat weer stand tehebben. Dan kantelt het blok 1,5cm ofzo.
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Automaat S60.

 · 
Posted: 22.02.2021 - 10:53  ·  #24
En eigenlijk moet het blok juist dan stil blijven liggen. Je gebruikt dan relatief weinig kracht en als hij dan al 1,5 cm kantelt, moet je je voorstellen wat het blok doet als je gas los laat en weer gas geeft.....
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Automaat S60.

 · 
Posted: 22.02.2021 - 10:56  ·  #25
Dus als ik hem in de p heb staan en dan heen en weer wiebel moet die stabiel blijven. Dus dat zou dan in houden dat me bak steunen al binnen 1j stuk zijn.
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Automaat S60.

 · 
Posted: 22.02.2021 - 11:01  ·  #26
Kijk eerst maar eens naar je bovenste steunen.
Er loopt een soort van torsie stang tussen de veerpoten -lijkt op veerpootbrug- en dikke kans dat die rubbers daartussen ook compleet vergaan zijn. En dan de steun nog tussen de achterkant van je blok en het schutbord.....
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Automaat S60.

 · 
Posted: 22.02.2021 - 11:05  ·  #27
Quote door BBS

Kijk eerst maar eens naar je bovenste steunen.
Er loopt een soort van torsie stang tussen de veerpoten -lijkt op veerpootbrug- en dikke kans dat die rubbers daartussen ook compleet vergaan zijn. En dan de steun nog tussen de achterkant van je blok en het schutbord.....


Kleine steuntjes zijn vast verbindingen. Dus die vrije slag is er niet. Bovenste steun kantelt nog geen 0,5cm.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Automaat S60.

 · 
Posted: 22.02.2021 - 11:56  ·  #28
Heb je die standaard steunen vervangen dan voor massieve steunen? Want fabrieksaf hangt de boel allemaal in vrij slap rubber
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Automaat S60.

 · 
Posted: 22.02.2021 - 12:04  ·  #29
Quote door [-Tom-]

Heb je die standaard steunen vervangen dan voor massieve steunen? Want fabrieksaf hangt de boel allemaal in vrij slap rubber


De kleine torsiebalk steunen zijn masief. Rest is orgineel rubber
eV70T
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scherpenzeel
Leeftijd: 58
Berichten: 303
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: Automaat S60.

 · 
Posted: 22.02.2021 - 15:02  ·  #30
Je bak is gaar
Helemaal
Gewoon te lang doorgereden met problemen
Niet alles is op te lossen met flushen , ook niet als een flushexpert het doet
Een pomp met te weinig druk... daar heb ik nog niet eerder van gehoord
het kan
Maar ik twijfel over die diagnose
Als het bonken begint is je brein versleten daar moet je niet mee blijven doorlopen het wordt altijd erger
En nu te laat....
zoek een 2e handsje want revisie gaat bij jou meer dan 3000 kosten
Of koop een andere wagen
 
Selected quotes for multi-quoting:   0