Automaat S60.

Wat is wijsheid.

 
 
 
 
 
ravado
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1062
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Automaat S60.

 · 
Posted: 22.02.2021 - 15:20  ·  #31
Ik zou niet twijfelen aan de deskundigheid van Blade. Pomp die te weinig druk opbrengt, is overigens een veel voorkomend verschijnsel.

Rustig je afwegingen maken, komt vast goed 😉👍
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Automaat S60.

 · 
Posted: 22.02.2021 - 19:50  ·  #32
Motorsteunen gecheckt, bovenste los gehad en was nog netjes. Distributie zijde ook goed. Onderste heeft alleen wat speling op het kleinste rubbertje, maar als ik een bandenlichter er tussen zet heeft de gehele motor maar weinig kanteling. Dus die is ook goed lijkt me. Wat zou nog meer de klap kunnen veroorzaken buiten de bak om. Dan kan ik dat na lopen. Hebben ik weer wat meer zekerheid in dit verhaal.

Heb al contact gehad met een bekend garage bedrijf. Die ging uitzoeken hoelang hij eventueel nodig had voor de wissel. Voor nu wil ik zoveel mogenlijk info etc voor de overweging wat ik ga doen.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Automaat S60.

 · 
Posted: 28.02.2021 - 11:37  ·  #33
We zijn zeg maar een week verder en er is nieuws. Aangezien de motorsteunen werden vermeld. Heb ik die dus bekeken. Op het eerste zicht leken ze best in oorde. Maar toch bleef de opmerking en gedachte bij me. Aangezien het daar zo erg op leek. Ik heb afgelopen maandag de steunen van de distributie en boven kant vervangen. In de gedachte de onderste is het nieuwst en van Volvo zelf. Die kan niet zo snel alweer stuk zijn. Vervolgens gaan rijden. De klap voelde toen anders aan maar was er wel. Nu wou ik het verhaal bak toch gaan doorzetten toen ik op het punt kwam, laat ik dan maar de onderste steun ook maar doen. Dan is dat verhaal in ieder geval goed en weer een tijd netjes. Vervolgens gaan rijden. Ik rijd nu van af dinsdag met de auto met heeeeeel soms en heeeeeel in de verte nog een klein klapje. Maar hij voelt strakker aan en het probleem is eigenlijk geheel weg dus. Kosten, 150,- voor de drie steunen.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Automaat S60.

 · 
Posted: 28.02.2021 - 11:40  ·  #34
Nu dat opgelost lijkt tezijn ook maar de aandrijf assen op spelling gecontroleert. Ze zijn plus minnes 2,5 gelede vervangen. Maar er zit toch wat spelling op de binneste homokineeth. Zou dat de laatste klap kunnen zijn. En hoeveel spelling is toelaatbaar op de assen?
Malmö
 
Avatar
 
Subject:

Re: Automaat S60.

 · 
Posted: 28.02.2021 - 13:29  ·  #35
Kijk, laat ik niet te hard schreeuwen, maar die Aisin bakken die gaan niet zo snel stuk.
Hoe oud was de onderste steun? En bedoel je met de onderste steun de motorsteun aan de versnellingsbak?
Ik had destijds met mijn S60 altijd een tamelijk harde klap bij het uitzetten van de motor. Toen ik de auto een beurt gaf en de baksteun bekeek bleek deze compleet gaar te zijn. Dus baksteun vervangen en de klap bij het uitzetten is bijna helemaal weg. Iets hoor je echter nog wel. Dus vermoedt dat er nog ergens speling op 1 van de motorsteunen zit. Of de baksteun die ik heb gemonteerd is niet helemaal van de kwaliteit van die van Volvo? Die steun is gefabriceerd door Professional Parts Sweden. Wil zelf de steun van de distributiezijde ook nog gaan vervangen.

Heb je de bouten waarmee de assen vast zitten in het aslichaam weleens gecontroleerd op speling? Dat kan ook bonken veroorzaken.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Automaat S60.

 · 
Posted: 28.02.2021 - 13:42  ·  #36
De steunen waren allemaan niet ouder dan drie jaar ( bovenste motorsteun aan torsiestang, steun distributie zijde en steun bak voor onderzijde). Dus daarom verkijk je er al helemaal snel op. De onderste bak steun was nog geen jaar oud en orgineel Volvo. Dus dat vindt ik al helemaal een vaag iets. Maar het lijkt opgelost dus ik klaag niet.

Asbouten zitten vast met locktide. Dus die komen niet meer los door getril. Spelling zit op de binnenste homokhineet.
eV70T
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scherpenzeel
Leeftijd: 58
Berichten: 303
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: Automaat S60.

 · 
Posted: 01.03.2021 - 05:30  ·  #37
Nou dan zat ik er dus naast met mijn conclusie
Maar meestal is het een versleten brein,
Je houd dus heel wat geld over
Mooi dat het zo opgelost is
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Automaat S60.

 · 
Posted: 16.03.2021 - 14:20  ·  #38
Even inhaken op het laatste stukje, besloten om alvast de linker as tegaan vervangen. Die heeft de meeste speling. Nog tips daar voor?

Wiel er af,
Asbout los,
Draagarm los,
Stuurkogel,
Veerpoot/Fusee wegklappen,
Bijtel as losslaan,

As er in schuiven en met redelijke kracht door stoten tot je de veer in zijn lock voelt gaan?

Edit: aandrijfas is vervangen. Nog geen 30min werk. 👍
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1390
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Automaat S60.

 · 
Posted: 16.03.2021 - 19:10  ·  #39
Quote door VOLVOSCHEURDER

Even inhaken op het laatste stukje, besloten om alvast de linker as tegaan vervangen. Die heeft de meeste speling. Nog tips daar voor?

Wiel er af,
Asbout los,
Draagarm los,
Stuurkogel,
Veerpoot/Fusee wegklappen,
Bijtel as losslaan,

As er in schuiven en met redelijke kracht door stoten tot je de veer in zijn lock voelt gaan?

Edit: aandrijfas is vervangen. Nog geen 30min werk. 👍


yo Roland...jij bent echt goed bezig.. volg altijd je post hier met veel gegrinnik,elk kraakje..rammeltje.. hupsakee advies vragen..uitvogelen en maken...nog even en we hebben een blade 2.0 hier.
aan de meeste dingen waag ik me geneens.
fpetry
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heino (Zwolle)
Leeftijd: 69
Homepage: frans-petrij.nl/vo…
Berichten: 108
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Brein revisie

 · 
Posted: 28.03.2021 - 21:14  ·  #40
De S60 van mij is 20 jaar oud en heeft ook rond de 300.000 km gelopen. Ik ga van de week een afspraak maken met Gery van Powerflush in Drunen. Ook mijn bak heeft problemen, vooral als hij warm wordt, dus bij bijv. stadsritten. De kosten zijn wel hoog voor +/- 1000 euro vervangt hij het brein van de bak en zijn de problemen opgelost.
Ik heb het over voor de auto over omdat ik er al heel veel geld aan heb verspijkerd.
Ik heb heel lang gezocht naar de juiste S60 en voor 5 jaar geleden gevonden in Almelo bij een klein garage bedrijf.
Toen ik heem eenmaal had heb ik me voorgenomen om de auto weer helemaal "nieuw" te maken. Uiteindelijk is de auto voor mij een stukje hobby. Mocht je meer willen weten stuur me maar een berichtje.
fpetry
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heino (Zwolle)
Leeftijd: 69
Homepage: frans-petrij.nl/vo…
Berichten: 108
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Automaat S60.

 · 
Posted: 29.03.2021 - 22:14  ·  #41
Quote door fpetry

De S60 van mij is 20 jaar oud en heeft ook rond de 300.000 km gelopen. Ik ga van de week een afspraak maken met Gery van Powerflush in Drunen. Ook mijn bak heeft problemen, vooral als hij warm wordt, dus bij bijv. stadsritten. De kosten zijn wel hoog voor +/- 1000 euro vervangt hij het brein van de bak en zijn de problemen opgelost.
Ik heb het over voor de auto over omdat ik er al heel veel geld aan heb verspijkerd.
Ik heb heel lang gezocht naar de juiste S60 en voor 5 jaar geleden gevonden in Almelo bij een klein garage bedrijf.
Toen ik heem eenmaal had heb ik me voorgenomen om de auto weer helemaal "nieuw" te maken. Uiteindelijk is de auto voor mij een stukje hobby. Mocht je meer willen weten stuur me maar een berichtje.


Inmiddels een afspraak met Gery gemaakt voor ma 19-04 ... spannend .. :-)
fpetry
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heino (Zwolle)
Leeftijd: 69
Homepage: frans-petrij.nl/vo…
Berichten: 108
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Automaat S60.

 · 
Posted: 10.05.2021 - 19:21  ·  #42
Ik heb voor een week of drie geleden het "brein" laten vervangen bij GS- Powerflush (Gery Slot) in Uden omdat de Geartronic versnellingsbak heel slecht begon te schakelen naarmate hij warmer werd en vooral bij bij stadsritten of binnendoor weggetjes. Terug schakelen naar 1 ging altijd gepaard met een schok. Achteraf had ik dit veeeeeeel eerder moeten doen. De bak schakelt nu weer als een nieuwe. De reparatie kostte € 950 euro inclusief fabrieksnieuw brein en het spoelen van de bak, ja ik weet dat is een hoop geld maar het is het absoluut waard. Ik rij nu weer met plezier de binnendoor weggetjes en ga met een goed gevoel de stad in. Je moet het zo zien, als je een manuele bak hebt en de drukgroep, koppelingsplaten en druklager moeten worden vervangen dan ben je ook rond de € 1000.- armer. Dus eigenlijk is het helemaal niet zo bijzonder. Ik kreeg trouwens netjes een leen auto mee en mijn S60 2.4T was in ongeveer 4 dagen klaar. Gelijk ook de motor laten spoelen zodat die ook weer helemaal fris is en kostte € 350 euro. Nu gewoon bijhouden en elke 80.000 km gaat de auto naar Gery waar de bak een spoelbeurt krijgt. Als je meer wilt weten dan moet je me maar even mailen Frans Petrij O ja brein reviseren is geen optie omdat je dan binnen een paar maanden weer terug kan naar de garage omdat het probleem langzaam weer terug komt .
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Automaat S60.

 · 
Posted: 13.05.2021 - 19:40  ·  #43
Mooi dat je bak weer goed schakeld. Nu genieten van de goed schakelende automaat 👍
 
Selected quotes for multi-quoting:   0