Automaat stottert af en toe

 
 
 
 
 
V70 Aart
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 5
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Automaat stottert af en toe

 · 
Posted: 25.08.2014 - 21:17  ·  #1
Goedenavond,
Ik heb een duitse V70 2.4T van 2000
Toen ik de auto kocht, begin dit jaar schakelde de automaat prima, echter later werd het iets minder dus olie wisselen. Na de olie wissel in het begin een beetje stoterig en de monteur vertelde me dat het minder zou worden na een aantal weken...
Op het moment, warm of koud maakt volgens mij niet zo heel erg veel uit, is het stoterige iets meer geworden.
Iemand een idee wat mis zou kunnen zijn?
Is er een filter voor de automaat wat eventueel vervangen moet worden ?
groet, Aart
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 30
Berichten: 2683
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Automaat stottert af en toe

 · 
Posted: 25.08.2014 - 21:27  ·  #2
Wat betreft de filter, nee die kan niet vervangen worden. Echter is dit een vrij grof filter dat niet bedoeld is om vervangen te worden. Wat is de kilometerstand van de auto? Afhankelijk daarvan kan een spoelbeurt al genoeg zijn en in sommige gevallen zal het kleppenhuis vervangen moeten worden. Ik zou adviseren om een diagnose te laten doen door bijvoorbeeld een van onze forumsponsoren (TPR powerflush, GS Powerflush of Varioclean, even afhankelijk van waar je woonachtig bent)

Succes.
V70 Aart
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 5
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Automaat stottert af en toe

 · 
Posted: 25.08.2014 - 21:45  ·  #3
Hallo Yannick,

Voorstellen gedaan :-)
Km stand is 290000. Motor loopt perfect !
Ik heb de auto gekocht van de 1ste eigenaar die er eigenlijk alleen maar snelwegkilometers mee heeft gereden en zoals je misschien begrijpt, hier in Duitsland gaat dat alleen maar snel. Het schakelen gaat goed alleen stoor ik me af en toe aan de bonken. De automaat heeft een gearshift en als ik die gebruik lijkt het iets minder te zijn.

groet, Aart
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 30
Berichten: 2683
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Automaat stottert af en toe

 · 
Posted: 25.08.2014 - 21:50  ·  #4
Top, bedankt!

Snelwegkilometers is alleen maar goed in principe. Zo te zien heeft hij ook geen trekhaak dus dat scheelt ook weer. Echter, als hij in 3 ton nog nooit gespoeld is kan dat een enorm verschil maken. Heb je de onderhoudshistorie en zo ja is daar enige aanwijzing te vinden van spoelen?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Automaat stottert af en toe

 · 
Posted: 25.08.2014 - 21:52  ·  #5
Duitsland, 3 opties;
- Powerflush Twente (Oldenzaal)
- Gs Powerflush (Uden), eventueel aan huis.
- Varioclean (Varsseveld)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0