Automaat stuk?

 
 
 
 
 
doubletrouble
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 5
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Automaat stuk?

 · 
Posted: 30.07.2017 - 17:47  ·  #1
Gister telefoontje van mijn vrouw dat ze kapot staat met de v70. Ze stond voor het rode stoplicht te wachten, krijgt groen,trekt normaal op en na een paar meter verliest de auto zijn trekkracht alsof hij in de vrij staat.
Ze heeft de auto over de kruising laten uitrollen, gestopt, en dat was het dan!

Voor die tijd geen enkele klacht met de bak, ook niet net voordat bovenstaande gebeurde. Geen bonken, slippen, niks.

ANWB erbij, die kijkt even interessant onder de motorkap, en concludeert overleden automaat, sleept haar naar huis en de groeten.

Ben zelf nog tot woensdag onderweg als chauffeur, dus kan nu nog niks bekijken of proberen, maar heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Oliepeil is bij beurt nog gecontroleerd voor 3 weken . Enige wat er mankeert aan de auto op dit moment is een redelijk lekke rembooster, maar kan nergens vinden dat de automaat gekoppeld zit op het vacuuncircuit.
Nieuwe booster ligt inmiddels klaar, maar moet nog vervangen.

Het gaat om een v70 2.4T van 2001 met een kleine 3 ton op de klok.
Hano1963
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 60
Berichten: 104
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

Re: Automaat stuk?

 · 
Posted: 18.01.2018 - 09:43  ·  #2
"Enige wat er mankeert aan de auto op dit moment is een redelijk lekke rembooster, maar kan nergens vinden dat de automaat gekoppeld zit op het vacuuncircuit.
Nieuwe booster ligt inmiddels klaar, maar moet nog vervangen."

Opmerkelijk. Ik heb een paar weken geleden mijn rembooster vernieuwd. En na een week of 2 begon de automaat zeer slecht te functioneren. Gisteren bij Gery Slot geweest en die heeft werkelijk alles uit de kast gehaald om de automaat weer goed te krijgen, wat helaas niet is gelukt.
De bak is nu echt overleden en ik ga op zoek naar een ruilbak.
Ongetwijfeld is dit toeval en mijn bak heeft het 560.000 km volgehouden, dus eigenlijk weinig te klagen.

Maar nu lees ik je bericht en valt me dit op. Ik zie ook geen enkel verband tussen de bekrachtiger en de automaatbak. Maar misschien dat iemand dat wel ziet? Ik heb bij het wisselen van de bekrachtiger de ABS unit opzij gehad en de vacuumpomp los gehad.

Iemand?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0