Automaat v70

 
 
 
 
 
Rick1985
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 4
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Automaat v70

 · 
Posted: 10.06.2021 - 21:33  ·  #1
Hallo,

Ik heb sinds enige tijd wat problemen met de automaat van mijn V70N, bij het schakelen tussen de versnellingen voel je vaak een lichte duw in de rug en dit was eerder niet zo. Ik heb de auto nu bijna 2 jaar in mijn bezit en heb vorig jaar mijn automaatbak laten spoelen bij MMTS in Denekamp mede door hier op dit forum informatie in te winnen.

Ik ben de 2e eigenaar en de auto is voorheen altijd dealer onderhouden, daarbij is ook de automaatbak gespoeld bij 180.000Km bij de volvo dealer. Vorig jaar is de automaat voor de 2e keer gespoeld bij MMTS bij een km stand van ongeveer 295.000 Km (km stand is nu 310.000). De laatste paar maanden is de automaat zoekende bij een constante snelheid want het toerental schommelt continu onder de 2000 toeren. Boven deze 2000 toeren gebeurd dit bijna nooit, het vreemde is ook dat dit niet bij elke auto rit hetzelfde is. Soms rijd en schakelt de auto perfect, een dag later schakelt het dan weer een stuk beroerder.

Wat zou dit kunnen zijn? zou er nog vuil achtergebleven kunnen zijn na de laatste flush of is dit de koppelomvormer die er de geest aangeeft? Het gasklephuis heb ik al eens gereinigd met remmenreiniger dit ivm het schommelen van het toerental.

Hopelijk hebben jullie tips wat mij enigszins kan helpen.

Groeten Rick
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Automaat v70

 · 
Posted: 10.06.2021 - 21:41  ·  #2
Het zal niet de koppelomvormer zijn die er de geest aan geeft, ik heb eerder het vermoeden dat de lock-up niet goed inschakelt. Als je wat hoger in de toeren gaat zitten zeg je zelf dat het "probleem" weg is. Aangezien alles werkt met olie druk kan het ook zijn dat de druk om de lock-up vast te zetten bij 2000rpm door alle slijtage in het systeem net wat te laag geworden is.

Is het kleppenhuis al eens vervangen? Dat wil nog wel eens aan slijtage onderhevig zijn en aangezien dat allemaal regelventielen zijn zou dat geen overbodige luxe zijn om dat eens te onderzoeken.
Martin kan je daar over wel informeren.
Rick1985
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 4
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Automaat v70

 · 
Posted: 10.06.2021 - 21:52  ·  #3
Het kleppenhuis is naar mijn weten nog origineel, het lijkt er inderdaad op dat de lock-up niet goed werkt. Het is wat lastig uit te leggen maar het rijd vrij zenuwachtig. De automaat lijkt ook niet bij de les bij bijvoorbeeld terug schakelen etc, Komt allemaal wat loom en sloom over met gas geven ook.
Discovery
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 33
Geregistreerd: 01 / 2019
Subject:

Re: Automaat v70

 · 
Posted: 10.06.2021 - 22:23  ·  #4
Weet je zeker dat de motor 100% is? Als je motor niet perfect draait dan kan dit ook tot een raar functionerende automaat leiden.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39690
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Automaat v70

 · 
Posted: 10.06.2021 - 22:55  ·  #5
Misschien beter eens langs gaan bij MMTS ?
Rick1985
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 4
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Automaat v70

 · 
Posted: 13.06.2021 - 15:50  ·  #6
@discovery, de motor is verder in een goede staat. Het gekke is ook als de automaat goed werkt hij schakelt en rijd als ene zonnetje.

@ Bigdog, Ja maar eens contact zoeken met MMTS, zij hebben vorig jaar ook de bak gespoeld. Wellicht moet dit nog een keer of is er iets anders aan de hand, wordt vervolgd.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0