Automaatbak v70

Even wat hulp gezocht om mee te denken en te kijken

 
 
 
 
 
Dennisthemenace
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hallum
Leeftijd: 52
Berichten: 24
Geregistreerd: 03 / 2023
Subject:

Automaatbak v70

 · 
Posted: 28.06.2023 - 13:15  ·  #1
Beste leden,

Mijn eerste post dus misschien maak ik nog fouten, dus heb even geduld met me..

Ik heb een vraag of er iemand is in de regio Leeuwarden Dokkum is met Vida Software om mijn auto/bak uit te lezen.

Heb het volgende.
Ik ben zelf ziek geworden in december vorig jaar(nog steeds) en ik heb al die tijd niet zelf in de auto gereden, wel mijn vrouw en dochter tot medio eind maart.
De auto is in maart voor de apk keuring gegaan waarbij er daarvoor een nieuw kleppendeksel pakking is geplaatst inclusief alle hierbij bijkomende werkzaamheden.

Na de keuring kregen we plots een foutmelding van het roetfilter vol een aantal keren. Bleek een slang niet goed luchtdicht te zitten bij de turbo
Auto handmatig toch een x laten regenereren goed stuk gereden en weer klaar.

Meteen wat kleine dingen gewist qua foutmeldingen.
Hier was ook iets met de bak qua resetten te zien en hier kom ik later op terug in deze post.

Dag er op een aanzuig buis lek vervangen door een originele.
Daarna plots trillen in de versnellingen rond de 80 km uur.
Bleek een homokineet rechts echt niet fris te zijn.
Aangezien we toch bezig moesten hebben we ervoor gekozen de draagarmen, fusees, steekassen en alles wat erbij hoort te vervangen.
Keurige exemplaren besteld bij Rima.

Probleem weer opgelost alleen blijven we redelijk meer brandstof verbruiken dan normaal en weer het trillen vooral bij een warmer wordende motor.

Nu weet ik dat spoelen een hoop kan oplossen van de automaat bak, echter heeft deze al aardig wat kilometers gemaakt een 450.000 bijna.

Ik zou graag eens het oordeel van iemand anders wensen met meer Volvo ervaring dan ik en dan vooral eens de foutcodes van de bak te bekijken.
Vermoed zelf dat de koppelomvormer zijn beste tijd heeft gehad.
Voor de zekerheid de olie ook zelf tweemaal ververst van de automaatbak maar ook dit maakt geen verschil.

Vermoed dat die van ons standaard niet over de 163 pk beschikt maar veel meer.

Waarom denk ik dit?
Aangezien mijn dochter er ook eentje heeft en die schiet niet zo vooruit als die van mij.

Omdat ik al zoveel heb vervangen denk ik er over na om de automaatbak voor een knap gebruikt exemplaar te vervangen met minder kilometers en deze dan ook meteen te laten spoelen.
Maar voordat ik dit doe graag een mogelijkheid om eens mee te kijken in de software.

Alvast bedankt voor enig reactie.

Enige verschil tussen de auto's is dat zij heeft een 5 bak en wij een 6 bak.
Dennisthemenace
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hallum
Leeftijd: 52
Berichten: 24
Geregistreerd: 03 / 2023
Subject:

Re: Automaatbak v70

 · 
Posted: 28.06.2023 - 13:19  ·  #2
P.s wat ik vergeten ben te vermelden is dat ik vermoed dat er iets gewist is in de bak op het moment van fouten uitlezen. Dit betrof geen Vida Software namelijk.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0