Bakwissel, Noord Nederland

 
 
 
 
 
v70n2.4t
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 233
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Bakwissel, Noord Nederland

 · 
Posted: 03.03.2019 - 20:28  ·  #16
Dat zijn positieve berichten, hoe kom ik erachter welk onderdeel nr ik precies zoek?
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Bakwissel, Noord Nederland

 · 
Posted: 03.03.2019 - 23:25  ·  #17
Heb je vida? Daar staat t sowieso in.
v70n2.4t
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 233
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Bakwissel, Noord Nederland

 · 
Posted: 04.03.2019 - 10:07  ·  #18
Ik zal even bij Doeke informeren of hij eerdaags de tijd heeft om mijn auto nog eens uit te lezen.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Bakwissel, Noord Nederland

 · 
Posted: 04.03.2019 - 11:18  ·  #19
Als je per PM het chassisnr aan Doeke toestuurt, kan hij het ook voor je bekijken. Of een ander. Niet hier publiek posten, denk ik.
E.T.
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 48
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Bakwissel, Noord Nederland

 · 
Posted: 04.03.2019 - 15:26  ·  #20
Een jaar of 4 geleden heb ik het kleppenhuis van mijn toenmalige V70 laten vervangen bij Dennis. Ik ben gewoon heen gereden en er op gewacht. Was prima te doen.

zie mijn topic Vervanging kleppenhuis Geartronic

Prijs technisch vond ik het ook allemaal heel netjes.
Als je het door een bedrijf laat doen, zou ik het die ook allemaal laten regelen/leveren. Heb je bij eventuele garantie aanspraken ook maar met 1 partij te maken.
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Bakwissel, Noord Nederland

 · 
Posted: 04.03.2019 - 18:33  ·  #21
Quote door E.T.


Als je het door een bedrijf laat doen, zou ik het die ook allemaal laten regelen/leveren. Heb je bij eventuele garantie aanspraken ook maar met 1 partij te maken.


Dit vind ik zelf altijd een aanrader,
Heb je minder kans ook om onbedoeld tussen een kast en muur verhaal te komen wanneer het eens mis gaat.
v70n2.4t
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 233
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Bakwissel, Noord Nederland

 · 
Posted: 23.03.2019 - 14:45  ·  #22
Inmiddels nog geen actie ondernomen. Boel tegenstrijdige geluiden. Gister bij een grote automaat revisiebedrijf langsgereden en auto ff aan computer gehangen. Kwam terug met slippende koppeling bij 4e en 5e versnelling. Hij kwam tot de conclusie dat alleen nieuw brein plaatsen geen soelaas zou bieden. enige serieuze optie wat deze bak betreft is complete revisie. Dus dat plan is van de baan.

Hij kwam nog wel met een gewaagd alternatief. Aangezien de bak koud zich nog wel gedraagt, maar zodra de boel op temperatuur is de klachten om de hoek komen kijken opzoek gaan naar een olie met een iets dikkere viscositeit. Opmerkelijk advies van iemand die tot over z'n oren in de bakrevisie zit. Hoe noemde zelfs nog een afkorting van een eventueel te gebruiken type olie, maar was zo dom om dat niet even te noteren. Zijn er verhalen bekend van mensen die met dikkere olie zijn gaan experimenteren bij soortgelijke klachten?

Ruilbak kopen waag ik me niet aan aangezien geen van de aanbiedende partijen ook willen inbouwen. Wat logisch is als je het grote vingerwijzen spel als optie open wil houden wanneer het een en ander niet volgens plan verloopt.

Blijven nog 2 opties open; Zo gunstig mogelijk afscheid nemen van de auto, hetzij via inruil. Of zelf alles wat van waarde is eraf schroeven en de onderdelen via de diverse kanalen voor een prikje aan de man zien te krijgen om het restant om te ruilen voor een vrijwaring. Dat laatste leek me niet eens rare optie want het telt wel lekker op als je kijkt wat je er vanaf kan schroeven.

Andere optie is opzoek gaan naar een goedkope donor v70 die rijdt, en geen bak klachten vertoont. De bak om laten bouwen en de rest van de auto in onderdelen te verkopen en restant omwisselen voor vrijwaring.

Ik neig vooralsnog naar het laatste.
Lexus76
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 47
Berichten: 98
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Bakwissel, Noord Nederland

 · 
Posted: 23.03.2019 - 17:10  ·  #23
Oef wat lastig man. Je laatste optie is inderdaad verleidelijk. Je hebt alleen wel kans dat je ermee blijft zitten. Waarom niet een complete bakrevisie? Als je auto verder helemaal goed is. Je koopt voor die prijs volgens mij geen andere auto waarvan je zeker weet dat ie goed is.
Even uit nieuwsgierigheid, nog in Wijnjewoude geweest? Bij Jeen Kootstra?
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Bakwissel, Noord Nederland

 · 
Posted: 23.03.2019 - 17:29  ·  #24
Lastig inderdaad. Weet de prijzen niet van een volledige rivisie maar zal toch minimaal 2500 kosten. Voor 1000 koop je wel een oude n, maar dan is de oans groot dat het er eentje is met heel veel kms en dan heb je ook geen frisse automaat meer.
Zou dat zelf niet doen. Kost ook nog is rete veel tijd het verkopen van alle onderdelen. Tenzij je zwemt in de tijd natuurlijk, en je het leuk vindt.
Blijft een moeilijke afweging. Maken of een andere kopen. Koop je een andere, ga je daar weer veel ander onderhoud aan doen (wat je bij deze misschien al gedaan hebt). Of 2500 uit te geven voor een volledige revisie voor een auto van bijna 20 jaar oud. Aan de andere kant, voor dat geld koop je ook geen knap ander exemplaar. Dus als je auto verder in uitstekende staat verkeerd, is een revisie misschien wel de betere optie. Kost je ook minder tijd.
v70n2.4t
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 233
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Bakwissel, Noord Nederland

 · 
Posted: 23.03.2019 - 18:11  ·  #25
@lexus; Daar was ik nog niet langs gereden, dat was geen onwil, maar kwam via via eerst uit bij het andere revisiebedrijf waar ik met dusdanige info vandaan kwam dat het me niet raadzaam leek iemand anders z'n tijd daar nog mee te verdoen.

Naast de bak is er ook nog een emissie serv. melding die weggewerkt moet worden, en ergens bij de ophanging voor moet ook iets gebeuren. Al met al is de auto nu in zo'n staat dat bak revisie niet verantwoord is.

Al met al zijn het idd lastige afwegingen. Uiteraard zag ik het liefste deze auto blijven rijden omdat het optisch een mooie auto is (r-velgen, spoiler, zonneblinderingschermpjes rondom, netjes in de lak zonder storende roest/schade, werkende parrot erin etc.) maar dus niet tegen elke prijs. Voor de auto zelf heb ik niet veel geld betaald dus het hangt nu ook niet meteen als een molensteen om mijn nek. Ik zou hem zelf nog een tijd kunnen schorsen om mezelf meer tijd te gunnen. Maar korte afstandjes rijden gaat ook nog prima. Daarom voel ik er ook niet direct iets voor met andere olie/viscositeit te spelen. Het is niet voor niks dat daar niks over te vinden is online.
Maarten-Jan
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwolle
Homepage: lanciathema.nl
Berichten: 518
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Re: Bakwissel, Noord Nederland

 · 
Posted: 24.03.2019 - 08:19  ·  #26
Als je een donor auto gaat kopen is een schade auto het handigst. Die kun je relatief gunstig kopen met lage km stand. Daar zul je wel geduld voor moeten hebben. Ook moet je dan twee keer een bak laten uitbouwen. Kost extra tijd. Als je het niet zelf kunt dan zijn de kosten van revisie niet eens erg veel hoger. En onderdelen verkopen lijkt aantrekkelijker. Ik heb dasr ervaring mee en het valt best tegen. Het duurt lang voordat je voldoende verkocht hebt dat het uit kan.
v70n2.4t
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 233
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Bakwissel, Noord Nederland

 · 
Posted: 24.03.2019 - 12:42  ·  #27
Dank Maarten-Jan,

Ik kan me helemaal vinden in jouw bijdrage. Allemaal overwegingen...
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Bakwissel, Noord Nederland

 · 
Posted: 24.03.2019 - 13:11  ·  #28
Quote

Gister bij een grote automaat revisiebedrijf langsgereden en auto ff aan computer gehangen. Kwam terug met slippende koppeling bij 4e en 5e versnelling.


Waar en bij wie ben je geweest en hoe hebben ze dat gediagnostiseerd?
v70n2.4t
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 233
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Bakwissel, Noord Nederland

 · 
Posted: 24.03.2019 - 13:36  ·  #29
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Bakwissel, Noord Nederland

 · 
Posted: 24.03.2019 - 14:57  ·  #30
Revisie of ruil bak zou ik alleen doen als de rest van de auto verder in goede staat is. En daar heb ik -no offence- vraagtekens bij. Ik heb in je auto gereden. Je onderstel was niet lekker, vermoedelijk 'oud'. De boost die de turbo gaf viel me erg tegen, daar is ook nog iets mis volgens mij. En volgens Vida kwamen er ook nog wel wat storingen naar boven, kan ik mij herinneren. Klopt dat?
Zeg je A, dan zeg je B. Je moet natuurlijk geen revisie of ruil bak doen en de rest van de issues niet aanpakken. Maw dit gaat al met al heel heel veel geld kosten. Van de hand doen, wat anders zoeken, aankoopkeuring laten doen (echt!) en als alle seinen op groen staan, dan kopen. En oh ja, voor 1500-2000 euro koop je geen goede V70N ;)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0