Bakwissel, Noord Nederland

 
 
 
 
 
v70n2.4t
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 233
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Bakwissel, Noord Nederland

 · 
Posted: 24.03.2019 - 16:04  ·  #31
Dat laatste heb ik nergens geschreven. Bij aankoop was bekend dat er een emissie service storing is die ook aandacht behoeft. Daar was de prijs dan ook op gebaseerd. Helaas kwam de bak daar na 5k km's ook bij om de hoek kijken. Op zich ook geen hogere wiskunde met deze km standen. Misschien heb je wel gelijk dat de kans bestaat dat ik de auto door een te roze bril bekijk. Wat op zich logisch want de zaken die je wel bevallen neem je ook mee in je overweging. En laten we eerlijk zijn, bij een auto van 15 jaar of ouder is altijd wel wat. Het schoepje van de kachel/radiator hoeft maar aan te lopen en je mag de portemonnee trekken als je zelf niet al te handig bent.

Al met heb ik vooralsnog nog steeds de overtuiging dat het voor mij de moeite waard is om de auto er bovenop te helpen (Economisch gesproken natuurlijk nooit). Maar ik ben van plan er niet in te gaan ruilen maar in te rijden. Super veel haast heb ik niet, dus ik heb alle gelegenheid om te zoeken naar scherpe prijzen voor hetgeen wat nog te doen staat.

Kun je rechten ontlenen aan een aankoopkeuring? Stel dat een met flush opgelapte bak met nog amper 5k km voor de boeg kapot draait., of bovengenoemd schoepje van de kachel loopt aan. Kun je dan met de aankoopkeuring in de achterzak je ergens melden?
v70n2.4t
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 233
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Bakwissel, Noord Nederland

 · 
Posted: 24.03.2019 - 16:23  ·  #32
Ik zei eerder ook al, afscheid nemen is ook een optie. Maar dan niet zo snel weer een V70N. Mits er net de week ervoor bak revisie, nieuw gasklephuisje, carter ventilatie en nog wat van die dingen heeft plaatsgevonden. Never-never-land dus. Als ik weer een mooie 850 2.5 10/20v of V/C70 classic kan vinden die rijdt als een Zwitsers uurwerk kon wel eens snel in de verleiding komen.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Bakwissel, Noord Nederland

 · 
Posted: 24.03.2019 - 16:35  ·  #33
Hier staat nog een mooie 940 turbo sedan te koop met 220.000km. Eerste eigenaar. Handbak.

Bij interesse even bellen.
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Bakwissel, Noord Nederland

 · 
Posted: 24.03.2019 - 16:37  ·  #34
En ik denk als je de bak erachter weg trekt en van te voren een stapel onderdelen opgespaard hebt het best nog wel eens dik mee kan vallen. De meesten trekken de motor en bak er in 1 keer uit en dan kan je overal erg gemakkelijk bij.

Zeker als je bij een handige forummer aanklopt....
v70n2.4t
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 233
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Bakwissel, Noord Nederland

 · 
Posted: 24.03.2019 - 17:02  ·  #35
Suggesties? :)

Ik zag dat Druten een bak heeft staan met acceptabel aantal km's achter rug. Bouwen ook in zag ik. Morgen eens infomeren aldaar.

@blade; Automaat only alhier. (plus het feit dat het ook 850/classic moet zijn :) ) Dank voor het meedenken derhalve.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Bakwissel, Noord Nederland

 · 
Posted: 24.03.2019 - 20:36  ·  #36
Met een 850 of V70 classic zal je vast niet minder aan (achterstallig) onderhoud hebben dan een v70n toch?
Heb ze allemaal gehad en bij allemaal een hoop geld ingestopt.
Maar dat terzijde.
Zou top zijn als die bak wat is en je voor een voor jou acceptabel bedrag weer jaren vooruit kunt.
v70n2.4t
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 233
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Bakwissel, Noord Nederland

 · 
Posted: 24.03.2019 - 21:07  ·  #37
De kans is idd aanwezig dat je op valse gronden gaan romantiseren, vaak op basis van anekdotisch bewijs. Zo ook hier. Mijn ervaring is dat je bij 850 ander pallet aan klachten krijgt als je pech hebt. Roestvorming bij wielkassen, hemel van dak wat loslaat. Achterklep met z'n bekende problematiek Welbekende verbogen deeltje van dashboard als ie er ooit eraf is geweest. genoeg idd, Maar die onverwoestbare 2.5 10v icm dito AUT maakt dat allemaal weer goed.

Ik hoop ook dat die bak wat is, zoals ik al aangaf bevalt de v70n mij verder goed, ondanks overige gebreken, en dat vooral omdat ik tot over mijn oren verliefd blijf op het mooi ogende cockpit/dashboard, interieur en exterieur. Daar kan een 850/classic dan weer niet aan tippen. En zo kan ik totaal niet wennen aan cockpit/interieur van opvolgende c/v70. Nooit mooi gevonden en zal ook niet meer gebeuren gok ik. Niet dat dat luxe probleem nu 123 aan de hand zal zijn, maar toch.
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Bakwissel, Noord Nederland

 · 
Posted: 24.03.2019 - 21:25  ·  #38
De versnellingsbak van de 10V, is daar de laatste jaren onderhoud aan gedaan? Gewoon een informatieve vraag hoor.
Want eerlijk is eerlijk een 10V met 140 PK trekt niet zomaar een automaatbak door de versnellingen heen.

Aan de andere kant, een 10V is een heerlijke eenvoudige motor, geen poespas erop en eraan en binnen 1 dag ligt het hele blok naast de auto. Andere bak eraan schroeven, en motorisch gezien de rest ook in orde maken. Nieuwe distributie erop incl waterpomp en wat er allemaal nog meer aan vervangen moet worden.

Motor uit- en inbouwen, andere bak eraan, district compleet eventueel carterventilatie zal je rond de 1500 gaan zitten.
Dat is wel hét geslepen moment om andere reparaties aan het blok gelijk mee te pakken. Vergeet de keeringen niet!
Het blok ligt er toch naast en vervanging zal dan niet veel tijd kosten.
v70n2.4t
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 233
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Bakwissel, Noord Nederland

 · 
Posted: 24.03.2019 - 21:35  ·  #39
Helaas moet dit alles aan een v70n gebeuren. We kwamen over de 850 te spreken omdat ik dat als alternatief open houdt.
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Bakwissel, Noord Nederland

 · 
Posted: 24.03.2019 - 21:41  ·  #40
Geldt in principe het zelfde voor, alleen iets duurder want meer uren.
Maar hij hoeft nog niet afgeschreven te worden.

Alleen zou ik wel een bak zoeken die een bewezen kilometerstand heeft en waar ook bewezen wel eens onderhoud aan gedaan is. En niet op de blauwe ogen van een sloper afgaan die zegt dat de bak of motor 150k gelopen heeft. Want dat zeggen ze allemaal en altijd.........
v70n2.4t
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 233
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Bakwissel, Noord Nederland

 · 
Posted: 24.03.2019 - 21:49  ·  #41
Historie bij een nieuwe bak is zeker een pre, koop ook alleen een als ik op dezelfde locatie terecht kan voor inbouw.
v70n2.4t
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 233
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Bakwissel, Noord Nederland

 · 
Posted: 25.03.2019 - 11:33  ·  #42
Bak waar ik naar geïnformeerd heb heeft aantoonbaar 171k gedraaid. Ze bouwen 'm tevens in desgewenst @ RIMA. Incl. inbouwen komt het op een slordige 1250 (650+600).
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Bakwissel, Noord Nederland

 · 
Posted: 25.03.2019 - 11:39  ·  #43
Ik zou ervoor kiezen de bak bij Rima op te halen en de bak bijMMTS door Martin te laten wisselen.

Weet je zeker dat er een vakkundige monteur met je auto bezig gaat en kan hij meteen de powerflush doen.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Bakwissel, Noord Nederland

 · 
Posted: 25.03.2019 - 11:41  ·  #44
Ik zou een powerflush dan pas na 2000-5000km doen. Eerst gewoon afvullen dus.

Kan die lekker even reinigen.
v70n2.4t
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 233
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Bakwissel, Noord Nederland

 · 
Posted: 25.03.2019 - 11:44  ·  #45
@steve, ik zou wel willen, maar ik wil 1 adres hebben om bij aan te kloppen. (Daarnaast zal er nog wel (ruil)onderdeeltje of twee zoals motorsteuntje oid uit het magazijn moeten komen als ze toch bezig zijn). Is er reden om aan te nemen dat inbouwen bij Rima halfbakken werk zou kunnen zijn?

@blade Thx voor dat advies.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0