Blokken tussen achter veren

 
 
 
 
 
brecola
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 51
Berichten: 49
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Blokken tussen achter veren

 · 
Posted: 12.03.2016 - 20:46  ·  #1
Hallo,

We hebben het probleem wat volgens mij vele hebben dat de Volvo V70 doorzakt als we met 3 kids een bagaebox en een zware caravan erachter hebben.
Nu heb ik even geïnformeerd en er bestaan blokken die men er tussen zet zodat de eerste 3 cm gewoon veert en het daarna wat stugger wordt? Weet even niet wat ik moet doen nieuwe of deze blokken eronder, het verschil is dat de blokken 200 euro kosten en nieuwe hulpverleners 350/ 400.
Heeft iemand ervaring met die blokken of met hulp veren dan hoor ik het graag.

Gr Brecola
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2719
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Blokken tussen achter veren

 · 
Posted: 12.03.2016 - 21:21  ·  #2
Heb ooit blokken voor iemand gemonteerd, was GEEN succes,compleet ander rijgedrag.
€200 is wel heel veel geld voor 4 rubber blokjes....!
Daarna HULPVEREN gemonteerd, compleet andere auto werd het, in de goede zin dan, blije eigenaar, heeft nog jaren met zijn v70 op gas met de HULPVEREN rondgereden voordat hij hem inruilde op een bmw :shame:
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Blokken tussen achter veren

 · 
Posted: 12.03.2016 - 21:43  ·  #3
Hulpveren monteren , die andere oplossing is wat mij betreft in de categorie gevaarlijk .
Een auto die niet meer veert en dat doet ie niet meer met de blokken oplossing , kan onverspelbaar gedrag gaan vertonen met alle gevolgen van dien .

Ik weet niet wat de max belading is van een v70 , maar er is een limiet , collega van me zat ook altijd te klooien , had wel 4 kinderen , kon de boel parkeren en laten staan in duitsland .
Rijdt nu in een busje .
brecola
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 51
Berichten: 49
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Blokken tussen achter veren

 · 
Posted: 12.03.2016 - 21:55  ·  #4
De Volvo rijd echt super, maar wil wel dat hij niet zo ver door de veren zakt.
Het bedrijf deed dat vaak en had goede ervaring met die " blokken " maar als ik het zo lees is het dus beter een paar hulp veren eronder.
Zijn er nog speciale merken en weet iemand nog een goed adres in Twente?

Gr Brecola.
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Blokken tussen achter veren

 · 
Posted: 12.03.2016 - 22:07  ·  #5
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dongen
Leeftijd: 56
Berichten: 802
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Blokken tussen achter veren

 · 
Posted: 12.03.2016 - 22:22  ·  #6
Die rubber blokken lijken de oplossing, echter de prijs is echt overdreven duur. Bovendien is er geen verandering in de veerkarakteristiek, een paar blokken hardhout doet uiteindelijk hetzelfde --> de boel omhooghouden.

Hulpveren of nivomats!
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2397
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Blokken tussen achter veren

 · 
Posted: 12.03.2016 - 22:47  ·  #7
Goede link van Folke waar je wat aan hebt. Maar misschien is het een optie om (gebruikte) Nivomats te laten monteren. Nivomats zorgen er voor dat je wagen niet doorzakt.
Echt geweldig als je regelmatig met een flinke belading of aanhanger rijdt. Ik ben blij dat ik Nivomats heb, dat was ook bewust één van de vereiste toen ik op zoek was naar een V70N. Alle Volvo's die ik vanaf 1987 had waren hiermee uitgerust en dan wil je niet meer zonder.
brecola
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 51
Berichten: 49
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Blokken tussen achter veren

 · 
Posted: 13.03.2016 - 10:23  ·  #8
Allen alvast bedankt voor de reactie's,

Ik las ook dat MAD veren erg goed zijn.
Het gaat mij eigenlijk maar om 1 keer per jaar met de caravan en als ik af en toe met volle kofferbak en 3 kids in de auto zit.
Weten jullie ook wat dit kost bij een dealer of moet je dit laten doen bij die bandenboeren die ook schokbrekers ect doen?
Kan ze wel bestellen via die link maar dan moet ik ze eronder zetten, en dat gaat niet ivm rug klachten vandaar :'(

Hoor het graag als er nog meer ervaringsdeskundige zijn :D

Gr Brecola.
frosty
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Alkmaar
Leeftijd: 69
Berichten: 75
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

veren

 · 
Posted: 13.03.2016 - 10:35  ·  #9
Ik had bij mijn V70 hetzelfde probleem, met wat spulletjes erin en de caravan erachter ,een beetje doorzakken.
Ik heb bij Nordicar verzwaarde veren gehaald (60euro per stuk ) deze zelf eronder gezet ,en probleem opgelost.
Het rijgedrag is er prima onder gebleven.
Gr Jan.
BIGW
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: achterhoek
Leeftijd: 53
Berichten: 1148
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Blokken tussen achter veren

 · 
Posted: 13.03.2016 - 11:25  ·  #10
Ik ben persoonlijk van mening dat als je de V gebruikt voor een caravan met gezin, en niet van plan bent om klaverblad races e.d. te houden met je V niet zonder Novimats kunt. Ik heb ze ook en kan altijd alles of iedereen meenemen wat voor hobbels ik ook tegenkom. Ook het nemen van drempels gaat veel soepeler, echter als de schokbrekers voor al wat gaar zijn zal de neus eerder duiken tot klappen naar beneden, dit oplosbaar door nieuwe of jongere veerpoten
te monteren.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0