Bougies en penbobines: Levensduur en vervanging

 
 
 
 
 
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Bougies en penbobines: Levensduur en vervanging

 · 
Posted: 09.02.2022 - 19:49  ·  #31
Ik zou altijd de juiste bougies monteren die af fabriek erin zijn gekomen. Merk vind ik dan wat minder belangrijk. Bij de non turbo dus met 3 electrodes en bij de turbo’s de longlife bougies. Kijk ook uit met schacht lengtes, bij de turbo’s zijn er 2 lengtes (origineel volvo). Ik kom regelmatig verkeerd gemonteerde bougies tegen. Ik monteer altijd originele sets, simpelweg om zeker te zijn dat de juiste erin zitten.
Noob
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 455
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: Bougies en penbobines: Levensduur en vervanging

 · 
Posted: 09.02.2022 - 21:04  ·  #32
Als je bedrijfsmatig werkt is dat ook geen enkel punt.
Je kunt gewoon doorberekenen en waarom zou je risico willen lopen dat een klant kan zeggen “hey! Je hebt de verkeerde bougies gemonteerd”
Als ik als hobbyist echter voor de prijs van een set originele Volvo bougies 2 sets exact dezelfde bougies kopen kan die dan alleen Beru heten ipv Volvo en dan ook nog 10€ overhoud dan is voor mij de keuze simpel.
Ik geef graag en veel geld aan mijn auto’s uit, maar onnodig meer betalen daar heb ik een kuthekel aan
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4709
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Bougies en penbobines: Levensduur en vervanging

 · 
Posted: 09.02.2022 - 22:06  ·  #33
Ik heb meer zoiets van never change a winning team.

De volvo bougies hebben het altijd uitstekend gedaan.
0,06 cent per km voor 5 bougies.

Benzine is duurder.
ravado
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1062
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Bougies en penbobines: Levensduur en vervanging

 · 
Posted: 10.02.2022 - 08:51  ·  #34
Op basis van ervaring (alleen met LPG motoren en meer dan 600.000 km) heb ik eigenlijk maar 2 favorieten: origineel Volvo met 3 elektroden en de Denso Ik20tt
Zowel bij de atmosferische als de turbo motoren.

De Denso's gaan iets langer mee dan de Volvo's maar je moet goed zoeken om ze prijs gunstig te vinden.

Anderzijds de Volvo bougies worden soms ook voor woekerprijzen aangeboden dus ook daar loont het om te zoeken op het net.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0