Center console bovenzijde

Aflegplekje smartphone

 
 
 
 
 
Biopower
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Enschede
Leeftijd: 55
Berichten: 4
Geregistreerd: 02 / 2022
Subject:

Center console bovenzijde

 · 
Posted: 26.04.2022 - 15:19  ·  #1
Goedemiddag,

Mijn V70 van 2008 heeft de befaamde Volvo center console die in meerdere modellen zit.
Omdat er geen navi is ingebouwd, gebruik ik mij iPhone.
Deze ligt nu vóór de automatische versnellingspook, maar zou werkelijk prachtig vóór de middenroosters bovenop de center console kunnen staan (liggen).
Heb ik een mooi breed navi beeld.

Bestaat er een accessoire die voorkomt dat mijn iPhone van dit randje dondert?
Bijvoorbeeld een pennenbakje zoals ik dat in mijn Volvo 240 van 1992 heb.
Tenck
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 673
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Center console bovenzijde

 · 
Posted: 26.04.2022 - 15:46  ·  #2
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1475
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Center console bovenzijde

 · 
Posted: 26.04.2022 - 16:43  ·  #3
Hiervoor zou je eigenlijk eens met iemand moeten babbelen die een 3D printer heeft.

Best mogelijk dat er al bestanden van beschikbaar zijn.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 44
Berichten: 2053
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Center console bovenzijde

 · 
Posted: 26.04.2022 - 17:01  ·  #4
Heb zo een magneet (isetchi) die je in het rooster drukt. Plaatje plak je dan op telefoon of hoesje. Goed spul, blijft zitten en krast rooster niet. Enige nadeel is doordat de roosters dieper liggen de telefoon niet staand erop kan, alleen liggend dus. En je zo ongeveer 1 rooster aan luchttoevoer kwijt bent. Das wel een beetje onhandig maar het wint het alsnog van andere telefoonhouders die ik in de loop der jaren versleten heb.
Bij de N ging het prima rechtop. Had m ook daarvoor gekocht in de eerste instantie.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4064
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Center console bovenzijde

 · 
Posted: 27.04.2022 - 09:55  ·  #5
Ik heb een doodsimpele klem die je op het rooster drukt, ik gebruik de telefoon liever staand dan liggend, dat gaat ook en mijn Samsung A750 is groter dan een iPhone 8 (die ik destijds heb vergeleken; huidige maten ken ik niet). De telefoon staat op de rand van de middenconsole en wordt dan door de klem vastgehouden. Enige nadeel is dat laden niet gaat in de staande stand aangezien bij mij de laadpoort aan de onderkant zit, maar ik doe meestal toch niet zulke lange ritten dat laden nodig is.

Zoiets:
VolvoDen
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 49
Berichten: 9
Geregistreerd: 04 / 2022
Subject:

Re: Center console bovenzijde

 · 
Posted: 31.05.2022 - 15:54  ·  #6
Quote door Biopower

Goedemiddag,

Mijn V70 van 2008 heeft de befaamde Volvo center console die in meerdere modellen zit.
Omdat er geen navi is ingebouwd, gebruik ik mij iPhone.
Deze ligt nu vóór de automatische versnellingspook, maar zou werkelijk prachtig vóór de middenroosters bovenop de center console kunnen staan (liggen).
Heb ik een mooi breed navi beeld.

Bestaat er een accessoire die voorkomt dat mijn iPhone van dit randje dondert?
Bijvoorbeeld een pennenbakje zoals ik dat in mijn Volvo 240 van 1992 heb.


Heb zojuist bij Carmount . co 2 magnetische houdertjes gekocht om een tablet ter hoogte van de luchtroosters te kunnen plaatsen. Tablet + AUX out en je hebt een aardige cinema setup in de auto. Ik heb momenteel (of op z'n Volvo's; "Momentaan") al een magnetisch houdertje wat je in je luchtrooster propt. Dat werkt op zich prima, maar je kan het roostertje waar hij inzit niet meer richten.
Nox95
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Bedum
Leeftijd: 29
Berichten: 100
Geregistreerd: 10 / 2021
Subject:

Re: Center console bovenzijde

 · 
Posted: 31.05.2022 - 19:59  ·  #7
Ik heb precies eenzelfde klemmetje als Bolbo, werkt fantastisch! Je kunt 'm verticaal of horizontaal op 't rooster schuiven en zelfs met stevige drempels blijft het geheel netjes zitten. De klem knijpt hard genoeg, maar dempt ook het trillen van de auto prima. Ik had 'm bij de CoolBlue vandaan.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0