Inderdaad staat er GKN op de hoes.
Vanavond realiseerde ik mij dat ik nog ergens een oude aandrijfas had liggen als leerobject.
Daar vanavond maar eens op geoefend. Homokineet er afgehaald (nu nog met een hamer), maar hoop dit straks met een homokineettrekker te doen. Dan heb ik ook geen last van de zijdelingse krachten waarmee ik mogelijk de andere koppeling los trek. Dat brengt mij op het volgende: Als dat met een homokineettrekker zou lukken, zijn er dan nog argumenten om toch de hele rechteras er uit te halen? (Bij Volvo gaan ze er blijkbaar ook vanuit dat je de as eruit haalt, want de as-clip aan de bakzijde wordt meegeleverd).
De homokineet er weer op monteren heb ik gedaan door over de (in dit geval de oude) clip een brede tyrep te bevestigen en dan met een snelle beweging de homokineet er op te schuiven. De enige aarzeling die ik hierbij heb is dat je een axiale kracht uitoefent richting de bak en het steunlager (als je de as onder de auto laat zitten).