Voor de zekerheid de aandrijfas er nog onder vandaan gehaald, om zeker te weten dat de homokineet ver genoeg op de aandrijfas zit. Ook werkend in de bankschroef blijft hetzelfde stukje van de spiebanen zichtbaar. Dat zal dus blijkbaar zo horen.
Wat viel mij nog meer op: de rechter aandrijfas, heeft geen clip op de as aan de kant waarmee hij in de versnellingsbak zit. Terwijl de hoes-set wel zo'n clip bevat om te vervangen. Erg vreemd, alle onderdelen zijn org. Volvo. Dealer nog geraadpleegd: de hoes-set klopt met het Vin-nummer.
Wat leert deze exercitie:
- sla de afstandsmeting tussen de ribbel op de as en homokineet dus nooit over
- de as kan blijven zitten (voor de zekerheid wel even borgen): met de homokineettrekker is de homokineet er zo af.
Anderzijds, de aandrijfas verwijderen is ook snel gedaan.
- de homokineet er weer opzetten gaat snel met een brede tyrap over de clip van de as (ook met de nieuwe clip)
- meet de as-diameter én de diameter van de as-hoes ter controle
Maar goed, de boel zit er weer onder. De speling tussen de hoes en aandrijfas zoveel mogelijk geprobeerd te elimineren door de klem extra flink aan te knijpen en de hoes zoveel mogelijk tegen de bobbel op de as te monteren. Een extra klem er tegen gemonteerd om evt. schuiven van de hoes tegen te gaan. Na een proefrit was er geen uitlopend vet te zien.