Draagarmen

 
 
 
 
 
Bsxc
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 162
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Draagarmen

 · 
Posted: 24.07.2017 - 13:11  ·  #1
Hallo iedereen,

Mijn draagarmen zijn bijna versleten. Ga deze zelf over een tijdje vervangen.
Nu heb ik bij European Tuning voor 79,- euro p/st. draagarmen gezien. Heeft iemand hier ervaring mee? En zijn draagarmen inclusief de rubbers? Ze verkopen verder ook nog de HD variant, maar deze is wel bijna 2x duurder (heeft dit nut?). Zou namelijk wel graag willen dat mijn Volvo V70 XC iets strakker zou sturen/sporen op de weg.
Tenck
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 680
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Draagarmen

 · 
Posted: 24.07.2017 - 14:39  ·  #2
Ik zie op de site alleen maar draagarmen voor de gewone V70? Voor een XC heb je andere draagarmen nodig.

Ik heb ook de draagarmen van mijn XC vervangen, maar ben zelf voor Lemförder armen gegaan. De keuze hiervoor was dat ik tijdens mijn research vaak ben tegengekomen dat de rubbers van "goedkope" merken nogal snel stuk gaan bij een XC. Ik kwam tot de conclusie dat de beste keuze Lemförder of Meyle HD is. Ik zat toen tegen €125 per arm aan te kijken.

Als je draagarmen besteld zijn ze inclusief rubbers. HD staat voor Heavy Duty. Je kan trouwens ook de rubbers zelf vervangen in je bestaande draagarmen, maar dat is wel flink meer werk (in en uitpersen van de rubbers) waar je ook nog de juiste spullen voor moet hebben. De volledige arm vervangen is dan een stuk makkelijker. Ik heb trouwens ook gelijk de fuseekogels vervangen (ook met Lemförder spul) omdat ik er toch bezig was en die dingen niet de wereld kosten.
Bsxc
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 162
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Draagarmen

 · 
Posted: 24.07.2017 - 16:30  ·  #3
Tenck,

Bedankt voor je bericht. Ik wist trouwens niet dat de fuseekogels nog apart vervangen moesten worden. Ik dacht dat dat alleen bij oudere auto's het geval was. Mijn fuseekogels zijn namelijk ook erg slecht en bij de Volvodealer hebben ze daarom gezegd dat het verstandiger was om de gehele draagarm te vervangen.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Draagarmen

 · 
Posted: 24.07.2017 - 17:17  ·  #4
Dat zijn twee verschillende onderdelen. Dus als een fuseekogel slecht is kun je die prima vervangen zonder de draagarm. Klinkt een beetje als makkelijk cashen voor de garage.
Bsxc
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 162
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Draagarmen

 · 
Posted: 24.07.2017 - 17:19  ·  #5
Nee, beide rubbers zijn waarschijnlijk gescheurd.
Heeft er iemand ervaring met de onderdelen van Ridex (autoonderdelen24)? Zag deze op de site toen ik aan 't kijken was naar Febi en Lemförder.
Clemturbo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Enschede
Leeftijd: 61
Berichten: 25
Geregistreerd: 06 / 2016
Subject:

Re: Draagarmen

 · 
Posted: 25.07.2017 - 12:56  ·  #6
Ik heb draagarmen van Lemforder gemonteerd, tevens fuseekogels en stabistangen van Lemforder. Alles besteld bij beste onderdelen.nl
Zijn in Dld gevestigd, en wat prijzen betreft zeer netjes. Heb daar ook sachs schokbrekers, veerpootlagers, veerpoorrubbers weg.
Heb die voor hun prijzen niet in nld kunnen vinden.En binnen een week netjes thuis bezorgd.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0