draagarmen welk part nummer?

 
 
 
 
 
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1618
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

draagarmen welk part nummer?

 · 
Posted: 18.10.2015 - 20:51  ·  #1
Vanmiddag met grrroovedude mijn auto van onderen kunnen bekijken met de krik en steunen (Super, dank daar nog voor Martin :-) ).
De auto lijkt idd in redelijke goede staat (heb ik met mijn lekenverstand toch nog een redelijke aankoop gedaan hehehe) :thumb:

Maar zoals S60racer al verwachte en vandaag bevestigd werd: de voorste draagarm rubbers zijn op. Achter hebben we volgens mij niet eens bekeken.. sh..t vergeten.
Helaas kon ik die van S60racer niet overnemen, ze lijken anders dan die oude van hem uit 2002.
Zie dit draadje voor een foto: topic.php?p=189159&highlight=#real189159

Nu begint de zoektocht naar de juiste.. dan komt het merk-dus prijs- later wel..
Ik wil graag nog 5 jaar x 20.000 a 25.000 km met deze auto gaan doen. evt. 2x een goedkope set, als dit netjes past, zou dus ook wel kunnen als dit zelf/samen met iemand kan.

Maar ik heb wat gezocht op dit forum naar de juiste volvo part nummers.. kan ze niet vinden. Vaak zie ik dat iemand dit precies kan laten zien, hoe men dit doet weet ik nog niet / Vida?

Gegevens: S60 uit 2007 Drivers Ed., 42-xb-ls.. heb het vin nr ook wel ergens.
Ik heb zojuist nog even op de site van Parts4Swedes gekeken maar de draagarm die er het meeste op lijkt is ook de duurste met 200 per arm! Gaat natuurlijk wel wat kortng van af :-)

Ik heb de mannen in Elst ook nog een mail gestuurd, of ik ga zelf proberen op de sleuteldag en deze online scoren..
Op dit moment zoek ik driftig verder naar de juiste, maar enige bijsturing/hulp zou welkom zijn.
Dank.
DJ
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2719
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Draagarmen

 · 
Posted: 18.10.2015 - 21:27  ·  #2
Volgens mij moet je deze hebben.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1618
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: draagarmen welk part nummer?

 · 
Posted: 18.10.2015 - 21:49  ·  #3
Snelle actie.. dank je.
Deze lijken idd op die dure jongens en dus ook wat er nu onder zit..
http://www.parts4swedes.nl/nl/product/draagarm-s60-v70-l/

Dit nummer voor links dus?
30760586?
DJ
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2719
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: draagarmen welk part nummer?

 · 
Posted: 18.10.2015 - 22:36  ·  #4
Heb deze via marktplaats voor €140 per stuk. Origineel volvo, nieuw in verpakking.
Nu pers ik originele rubbers in de oude draagarmen en gebruik die als ruil systeem
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: draagarmen welk part nummer?

 · 
Posted: 18.10.2015 - 23:06  ·  #5
Ok afhankelijk van chassisnummer :
(sorry heb er weer een 5 cylinder van gemaakt :shame: )


Als even aangeeft welke en link en rechts kunnen alle vrijwilligers gaan zoeken.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1618
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: draagarmen welk part nummer?

 · 
Posted: 19.10.2015 - 06:27  ·  #6
Quote door GRUNNS60

Ok afhankelijk van chassisnummer :


Als even aangeeft welke en link en rechts kunnen alle vrijwilligers gaan zoeken.


Thanks voor het zoeken en maken... als ik in de PDF kijk zijn er dus (helaas) meerdere mogelijkheden.. dat bedoel je dat waarschijnlijk met afh. van chassisnr?
laatste getallen van dit nr zijn xxx640052.


PS de bestandsnaam suggereert een 6 cylinder :D .. wel stoer..
klein tikvoutje op de zondagavond vermoed ik (B5204T5).
DJ
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: draagarmen welk part nummer?

 · 
Posted: 19.10.2015 - 12:52  ·  #7
http://www.daparto.de/Teilenummernsuche/Meyle/5160500031HD

http://www.daparto.de/Teilenummernsuche/Meyle/5160500030HD

Idd bij autoteile-supermarkt. Vanaf 80 euro ex. verzenden.

Bij daparto staan ook draagarmen van Monroe (schokdemperfabrikant) van dit type voor 60 euro. Even zoeken op nr. 30760586 en 30760587. Ik zou zelf voor die 2 tientjes per arm extra voor de Meyles gaan.

Over de draagarmen achter zou ik me geen zorgen maken. Staat minder gewicht op en bewegen alleen op en neer, niet in 3 richtingen. Hij stuurt en voelt strak dus ik zie geen reden om die te vervangen. Ben dat sowieso maar 1 of 2 keer tegengekomen op dit forum terwijl de voorste draagarmen bij iedereen aan de beurt zijn.

Bovendien zien en voelen je dempers alsof ze recent vervangen zijn en hoor je nergens bijgeluiden of wiebels achter. En je banden zien er strak uit. Da's aan de voorkant wel anders :-). Die hebben rare slijtplekken door het gewiebel.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1618
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

goed nieuws

 · 
Posted: 21.10.2015 - 11:26  ·  #8
Goed nieuws, geen draagarmen per direct nodig! Scheelt veel centjes!!

Gisteren naar MMTS geweest (zie ander topic van mij voor details linkje).

Martin heeft alles goed na kunnen lopen (handig zo'n brug :-) ) en een soort koevoet in de rubbers gestoken. Vgls hem waren ze nog prima. Het rare klonk geluid heeft hij ook gehoord, wellicht iets speling op wat andere delen van de aandrijlijn.. geen uitgebreid onderzoek naar gedaan, de auto was verder OK (wellicht beetje speling op homokineten?).
Ik negeer het geluid verder maar en vervang de draagarmen wel over 1 of 2 jaar.

Daarna heeft hij een nieuwe motorsteun geplaatst en koelwatersensor.
Auto rijd nog steeds prima en ik ben opgelucht.

Dank allen, ik weet nu tenminste exact wat er nodig is aan onderdeelnummers :-).
Dirk-Jan
Mark
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelooooó (Ov)
Leeftijd: 47
Berichten: 808
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: draagarmen welk part nummer?

 · 
Posted: 21.10.2015 - 11:48  ·  #9
Welke motorsteun is vervangen was het een motorsteun of een torsiesteun? Die bovenop de motor? Als die nl is vervangen zal de onderste er wellicht ook aankomen.

Bij mij zijn de steunen een aantal weken geleden allemaal vervangen, bovenste en onderste torsiesteun, voorste vacuum motorsteun (achterste was reeds vervangen) en de steun a/d distributie zijde.. auto loopt nu zoveel fijner!

Je auto is bij Martin in goede handen!
Blij dat hij bij mij in de buurt zit en het onderhoud aan mijn auto doet :-) Alleen voor jou een aardig ritje >_<
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: draagarmen welk part nummer?

 · 
Posted: 21.10.2015 - 17:44  ·  #10
Quote door Mark

Je auto is bij Martin in goede handen!


No nonsense en eerlijk.
Kundig mannetje.
Dit soort monteurs worden (helaas) steeds schaarser.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: draagarmen welk part nummer?

 · 
Posted: 21.10.2015 - 22:02  ·  #11
Hey DJ, speling op de homokineet is t niet want t geluid komt uit het differentieel/de bak en je hoort het ook als je aan de assen draait op het stuk dat uit de bak komt, dus zonder de homokineten te belasten. Bovendien hebben we de homokineet op t parkeerterrein gecheckt. Als martin zegt dat de draagarmen OK zijn ga ik er niet over discussiëren, hij 'zit op' Volvo en ik ben amateurmonteur maar dan zou ik je wel aanraden m eens goed uit te laten lijnen want die rare slijtplekken op je banden komen ergens vandaan.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1618
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: draagarmen welk part nummer?

 · 
Posted: 23.10.2015 - 08:56  ·  #12
Quote door Mark

Welke motorsteun is vervangen was het een motorsteun of een torsiesteun? Die bovenop de motor? Als die nl is vervangen zal de onderste er wellicht ook aankomen.

Bij mij zijn de steunen een aantal weken geleden allemaal vervangen, bovenste en onderste torsiesteun, voorste vacuum motorsteun (achterste was reeds vervangen) en de steun a/d distributie zijde.. auto loopt nu zoveel fijner!

Je auto is bij Martin in goede handen!
Blij dat hij bij mij in de buurt zit en het onderhoud aan mijn auto doet :-) Alleen voor jou een aardig ritje >_<


Het was die steun bovenop de motor die vervangen is, hij heeft deze gewoon op voorraad liggen, was iets van 50 euro geloof ik. Het is idd een beste rit, kan dus niet voor elk dingetje, maar wellicht van de zomer nog een keer, dna combineer ik het met e.e.a. :-)
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1618
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: draagarmen welk part nummer?

 · 
Posted: 23.10.2015 - 09:04  ·  #13
Quote door grrroovedude

Hey DJ, speling op de homokineet is t niet want t geluid komt uit het differentieel/de bak en je hoort het ook als je aan de assen draait op het stuk dat uit de bak komt, dus zonder de homokineten te belasten. Bovendien hebben we de homokineet op t parkeerterrein gecheckt. Als martin zegt dat de draagarmen OK zijn ga ik er niet over discussiëren, hij 'zit op' Volvo en ik ben amateurmonteur maar dan zou ik je wel aanraden m eens goed uit te laten lijnen want die rare slijtplekken op je banden komen ergens vandaan.


Gelijk heb je hoor, dat heb je goed gezien.. het is nog niet helemaal "nuver" met de auto - op zijn Gronings gezegd-, ik was allang blij dat die armen nog niet direct moesten.. :-)

Ik zal eens een keertje een goede uitlijn knakker in de buurt zoeken (flevopolder of gelderland) en wellicht komen we er ooit achter wat het nu veroorzaakt.
DJ
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: draagarmen welk part nummer?

 · 
Posted: 23.10.2015 - 10:43  ·  #14
Hoi, Jarno van raceteam Latgas BV uit Nijkerk laat zijn racebakken uitlijnen bij Profile in Nijkerk. Schijnt een zeer kundig menneke te zijn. Is bij jou aan de overkant.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0