Een maatje groter: van een V40 naar een V70. Maar welke?

 
 
 
 
 
pieter1976
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Boskoop
Leeftijd: 47
Berichten: 47
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Een maatje groter: van een V40 naar een V70. Maar welke?

 · 
Posted: 27.03.2021 - 16:52  ·  #1
Beste Volvovrienden,

Ik ben al een tijdje aan het dubben, twijfelen, peinzen en Marktplaats aan het afspeuren. Ik ben echter geen ster in knopen doorhakken, daarom deze post.

Ik rijd momenteel (naar alle tevredenheid overigens!) een mooie nette V40 uit 2004. Echter, met 3 opgroeiende kinderen begint deze wel te klein te worden, er komen steeds meer klaagzangen vanaf de achterbank dat ze hun stelten niet meer kwijt kunnen.
Aangezien ik in het verleden 2 V70's heb gehad, en daarvoor nog een 850 Estate, wil ik graag terug naar de V70. Deze zijn toch wat ruimer dan de V40, en net wat meer auto ook.

Aangezien mijn budget beperkt is, ben ik aan het twijfelen tussen een late V70n van de eerste editie (dus bouwjaar 2004), of een jonge V70n van de 2de editie (het model vanaf 2005). Ik vind dat laatste model wel mooier, echter vind ik het lastig om die in mijn prijsklasse te vinden. Er zijn echter genoeg, op het oog mooie en nette, V70's te vinden van het eerste model dus van rond 2004. Ik heb er in het verleden eentje uit 2001 gehad, deze is erg goed bevallen ook. Een mooie blauwe, met licht interieur en op LPG.

Ik weet dus niet zo goed wat nu precies de verschillen zijn tussen deze modellen/bouwjaren. Is dit puur optisch? Dus een ander front en ander interieur? Of is er technisch ook het een en ander gewijzigd of verbeterd?

Wat ik al aangaf, mijn budget is beperkt, ik wil er maximaal 4000 euro voor uitgeven. Kunnen jullie me op weg helpen?
Ik vind 140/170 PK trouwens prima. Liever geen automaat vanwege mogelijke extra kosten, en liever geen AWD.

Alvast hartelijk bedankt!
Malmö
 
Avatar
 
Subject:

Re: Een maatje groter: van een V40 naar een V70. Maar welke?

 · 
Posted: 27.03.2021 - 17:38  ·  #2
Een V70 kan dan wel wat ruimer zijn dan een V40, het is nog steeds geen ruimtewonder waar je op de achterbank met gemak 3 opgroeiende kinderen kwijt kan.
Dan zou ik eerder gaan kijken naar een XC90 of de opvolger van de V70n de V70nn. Let wel, tussen die laatste 2 zit vaak niet eens zo'n groot prijsverschil.
pieter1976
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Boskoop
Leeftijd: 47
Berichten: 47
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Een maatje groter: van een V40 naar een V70. Maar welke?

 · 
Posted: 27.03.2021 - 17:42  ·  #3
Bedankt voor je reactie! Ik moet eerlijk bekennen dat ik de V70nn niet zo mooi vind. Althans niet in de lagere prijsklasse. Dan tref ik echt de meest basis versies, vaak beige, met ballonbanden :).

Maar zijn deze echt ruimer achterin?
Gero
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 491
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Een maatje groter: van een V40 naar een V70. Maar welke?

 · 
Posted: 27.03.2021 - 18:16  ·  #4
Quote door pieter1976

Beste Volvovrienden,

Ik ben al een tijdje aan het dubben, twijfelen, peinzen en Marktplaats aan het afspeuren. Ik ben echter geen ster in knopen doorhakken, daarom deze post.

Ik rijd momenteel (naar alle tevredenheid overigens!) een mooie nette V40 uit 2004. Echter, met 3 opgroeiende kinderen begint deze wel te klein te worden, er komen steeds meer klaagzangen vanaf de achterbank dat ze hun stelten niet meer kwijt kunnen.
Aangezien ik in het verleden 2 V70's heb gehad, en daarvoor nog een 850 Estate, wil ik graag terug naar de V70. Deze zijn toch wat ruimer dan de V40, en net wat meer auto ook.

Aangezien mijn budget beperkt is, ben ik aan het twijfelen tussen een late V70n van de eerste editie (dus bouwjaar 2004), of een jonge V70n van de 2de editie (het model vanaf 2005). Ik vind dat laatste model wel mooier, echter vind ik het lastig om die in mijn prijsklasse te vinden. Er zijn echter genoeg, op het oog mooie en nette, V70's te vinden van het eerste model dus van rond 2004. Ik heb er in het verleden eentje uit 2001 gehad, deze is erg goed bevallen ook. Een mooie blauwe, met licht interieur en op LPG.

Ik weet dus niet zo goed wat nu precies de verschillen zijn tussen deze modellen/bouwjaren. Is dit puur optisch? Dus een ander front en ander interieur? Of is er technisch ook het een en ander gewijzigd of verbeterd?

Wat ik al aangaf, mijn budget is beperkt, ik wil er maximaal 4000 euro voor uitgeven. Kunnen jullie me op weg helpen?
Ik vind 140/170 PK trouwens prima. Liever geen automaat vanwege mogelijke extra kosten, en liever geen AWD.

Alvast hartelijk bedankt!


Voor 4000 euro vindt je heus wel een V70 , maar dan ben je er nog niet, wat denk je van eventuele onkosten, dat kan makkelijk oplopen naar duizenden euro's..
Klaasw
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wilemsoord
Berichten: 998
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Een maatje groter: van een V40 naar een V70. Maar welke?

 · 
Posted: 27.03.2021 - 18:27  ·  #5
Ik denk dat een 2004 2.4 140/170PK met handbak voor dat geld echt wel in goede staat te vinden moet zijn. Zo populair zijn ze tenslotte ook weer niet
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4100
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Een maatje groter: van een V40 naar een V70. Maar welke?

 · 
Posted: 27.03.2021 - 18:38  ·  #6
Uit ervaring kan ik zeggen dat een V70nn achterin echt ruimer is dan een V70n, ik vond de ruimte op de achterbank van de V70n erg tegenvallen voor zo'n grote auto (de rest vind ik wel top, bepaalde dingen beter dan de NN.
Je zou ook een V50 kunnen overwegen.
Laurens V70n fan
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Kampen
Leeftijd: 30
Berichten: 89
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: Een maatje groter: van een V40 naar een V70. Maar welke?

 · 
Posted: 27.03.2021 - 18:40  ·  #7
Ik weet niet of je zelf lange stelten hebt. Maar ik ben 1,85 en ik zou niet graag achter mezelf zitten. Ik moet zeggen dat de ruimte op de achterbank bij een v70n best wel tegenvalt.
Als dit je reden is om een nieuwe auto aan te schaffen zou ik hier niet voor kiezen!
pieter1976
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Boskoop
Leeftijd: 47
Berichten: 47
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Een maatje groter: van een V40 naar een V70. Maar welke?

 · 
Posted: 27.03.2021 - 19:09  ·  #8
Quote door Laurens V70n fan

Ik weet niet of je zelf lange stelten hebt. Maar ik ben 1,85 en ik zou niet graag achter mezelf zitten. Ik moet zeggen dat de ruimte op de achterbank bij een v70n best wel tegenvalt.
Als dit je reden is om een nieuwe auto aan te schaffen zou ik hier niet voor kiezen!


Hahaha nou dat valt mee gelukkig. Ik ben 185, dus niet giga.
Ik kijk met een heel schuin oog ook wel naar een Toyota Corolla Verso (schaam), die zullen ongetwijfeld ruimer en betrouwbaarder zijn. Maar damn ze zijn zo lelijk.
pieter1976
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Boskoop
Leeftijd: 47
Berichten: 47
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Een maatje groter: van een V40 naar een V70. Maar welke?

 · 
Posted: 27.03.2021 - 19:10  ·  #9
Quote door Bolbo

Uit ervaring kan ik zeggen dat een V70nn achterin echt ruimer is dan een V70n, ik vond de ruimte op de achterbank van de V70n erg tegenvallen voor zo'n grote auto (de rest vind ik wel top, bepaalde dingen beter dan de NN.
Je zou ook een V50 kunnen overwegen.


Een V50? Zijn die achterin net zo ruim als een V70N dan?
Kuip
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Uithoorn
Leeftijd: 58
Berichten: 653
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Een maatje groter: van een V40 naar een V70. Maar welke?

 · 
Posted: 27.03.2021 - 19:27  ·  #10
Ik heb hiervoor ook een V40 gehad van 2004, maar had op een gegeven moment het zelfde probleem als jij; de opgegroeide kids konden achterin hun benen niet meer fatsoenlijk kwijt.
Ben toen ook gewaarschuwd dat een V70n achterin niet veel ruimer is dan een V40, en kon mij dat nauwelijks voorstellen omdat het toch echt wel een beduidend grotere auto is dan een V40.
Bij een nieuwjaarsmeeting van het V40 forum heb ik toen eens achterin de fraaie V70n van mede forummer René mogen proefzitten, en inderdaad, de beenruimte van een V70n is achterin niet of nauwelijks groter dan in een V40.

Daarna hetzelfde proefzitten nog eens gedaan bij een V70nn, en die heeft echt veel meer beenruimte.
pieter1976
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Boskoop
Leeftijd: 47
Berichten: 47
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Een maatje groter: van een V40 naar een V70. Maar welke?

 · 
Posted: 27.03.2021 - 19:29  ·  #11
Quote door Kuip

Ik heb hiervoor ook een V40 gehad van 2004, maar had op een gegeven moment het zelfde probleem als jij; de opgegroeide kids konden achterin hun benen niet meer fatsoenlijk kwijt.
Ben toen ook gewaarschuwd dat een V70n achterin niet veel ruimer is dan een V40, en kon mij dat nauwelijks voorstellen omdat het toch echt wel een beduidend grotere auto is dan een V40.
Bij een nieuwjaarsmeeting van het V40 forum heb ik toen eens achterin de fraaie V70n van mede forummer René mogen proefzitten, en inderdaad, de beenruimte van een V70n is achterin niet of nauwelijks groter dan in een V40.

Daarna hetzelfde proefzitten nog eens gedaan bij een V70nn, en die heeft echt veel meer beenruimte.


Dat is waardevolle informatie! Bedankt, daar kan ik wat mee! Misschien wil ik ook te graag, en wil ik het daarom niet zien. Maar nu ik het zo hoor van jullie kan ik toch beter even doorsparen voor een V70nn, of een mooie Corolla Verso ;-)
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 661
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Een maatje groter: van een V40 naar een V70. Maar welke?

 · 
Posted: 27.03.2021 - 20:08  ·  #12
Heb je een Corolla Verso al daadwerkelijk bekeken? Groot zijn die ook niet, de achterbak is smal, ondiep en dus onhandig.
Malmö
 
Avatar
 
Subject:

Re: Een maatje groter: van een V40 naar een V70. Maar welke?

 · 
Posted: 27.03.2021 - 21:44  ·  #13
Een V70nn moet wel te vinden zijn voor om en nabij de 4 mille.
Maar dan heb je er wel 1 met een fikse km.stand en meestal een diesel.
Wil je een benzine dan zit je vaak vast aan de standaard 2 liter (Mazda/Ford motor) met eveneens km.standen van tegen de 3 ton.
Klaasw
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wilemsoord
Berichten: 998
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Een maatje groter: van een V40 naar een V70. Maar welke?

 · 
Posted: 27.03.2021 - 22:12  ·  #14
En een oude V70 classic geen optie? Mijn broertje van 1,95 kan prima achter mij (1,83) zitten...
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4100
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Een maatje groter: van een V40 naar een V70. Maar welke?

 · 
Posted: 28.03.2021 - 00:01  ·  #15
Quote door pieter1976

Een V50? Zijn die achterin net zo ruim als een V70N dan?


Ik denk niet dat dat veel scheelt. Mijn zus had 2 kinderzitjes in de V50, van die achteruitkijkers die veel ruimte nodig hebben, en haar vriend is net zo groot als ik. Ik kon onze kinderstoel, eveneens een achteruitkijker, in de V70n alleen maar in het midden kwijt, en dan konden de voorstoelen niet meer naar achter. En je kwam qua hoogte ook ruimte tekort, op dat vlak is de V70nn ook ruimer.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0