einde of nog te redden?

automaat kaduuk?

 
 
 
 
 
jan45
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zevenbergen
Leeftijd: 80
Berichten: 211
Geregistreerd: 05 / 2014
Subject:

Re: einde of nog te redden?

 · 
Posted: 22.03.2018 - 22:07  ·  #61
Goede vaklui zijn goud waard.............behalve als er een cao afgesproken moet worden, dan is blik het hoogst haalbare.
JOv70BI
 
Avatar
 
Subject:

Re: einde of nog te redden?

 · 
Posted: 22.03.2018 - 23:42  ·  #62
...
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: einde of nog te redden?

 · 
Posted: 23.03.2018 - 05:38  ·  #63
Quote door [-Tom-]

Quote door Dirk342

aansluitend hierop (sorry voor het off-topic gehalte); lang, lang geleden was ik chef werkplaats van Peugeot (tsja, ook ik maak fouten :) ), op een gegeven moment een vacature vrij en een HTS-er autotechnoek aangenomen, papieren klonken als een klok. Grootste fout die ik ooit heb gemaakt. Bij de eerste distributiewissel ging het al fout en koste een cilinderkop (Peugeot 305), bij de 2e auto draaide hij er een dieselverstuiver scheef in (Peugeot 205) dus die gast in zijn proeftijd eruit gegooid. Nu hadden wij daar op zaterdag altijd een manneke lopen van net 16 die auto's deed wassen, na het wassen was hij altijd met zijn brommertje aan het klooien in de werkplaats.

Ik wist dat hij wat problemen op school had en af en toe spijbelde waarbij hij, als hij spijbelde, bij ons liep. Met zijn ouders wezen praten en die knaap een werkplek aangeboden met 1 dag in de week naar school toe (toenmalige streekschool). Nog nooit zo'n fijne monteurtje in dienst gehad !

Iemand die HTS autotechniek heeft gedaan en die is gaan solliciteren als monteur? Zeker weten? Kan ik mij haast niet voorstellen (meer als bijbaantje op zaterdag). Daarvoor ga je namelijk niet naar de HTS, tenminste, daarvoor heb ik geen HTS autotechniek gedaan en een jaar universiteit ;)
Op de HTS leer je niet sleutelen, je krijgt wat practica, maar zeker niet sleutelen. En dat is prima, want daarom is het een HTS! En daarmee bedoel ik helemaal niks negatiefs tegen mensen die de LTS of MTS gedaan hebben. Goede vaklui zijn goud geld waard!
Ja, dt weet ik heel zeker dat het HTS autotechniek was. Ik heb die knaap zelf namelijk geselecteerd en aangenomen. Daarbij moet je ook niet vergeten dat dit midden jaren '80 was van vorige eeuw. Toen lag het werk echt niet voor het opscheppen en was het een grote crisis.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3954
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: einde of nog te redden?

 · 
Posted: 23.03.2018 - 07:41  ·  #64
Quote door Dirk342

Quote door [-Tom-]

Quote door Dirk342

aansluitend hierop (sorry voor het off-topic gehalte); lang, lang geleden was ik chef werkplaats van Peugeot (tsja, ook ik maak fouten :) ), op een gegeven moment een vacature vrij en een HTS-er autotechnoek aangenomen, papieren klonken als een klok. Grootste fout die ik ooit heb gemaakt. Bij de eerste distributiewissel ging het al fout en koste een cilinderkop (Peugeot 305), bij de 2e auto draaide hij er een dieselverstuiver scheef in (Peugeot 205) dus die gast in zijn proeftijd eruit gegooid. Nu hadden wij daar op zaterdag altijd een manneke lopen van net 16 die auto's deed wassen, na het wassen was hij altijd met zijn brommertje aan het klooien in de werkplaats.

Ik wist dat hij wat problemen op school had en af en toe spijbelde waarbij hij, als hij spijbelde, bij ons liep. Met zijn ouders wezen praten en die knaap een werkplek aangeboden met 1 dag in de week naar school toe (toenmalige streekschool). Nog nooit zo'n fijne monteurtje in dienst gehad !

Iemand die HTS autotechniek heeft gedaan en die is gaan solliciteren als monteur? Zeker weten? Kan ik mij haast niet voorstellen (meer als bijbaantje op zaterdag). Daarvoor ga je namelijk niet naar de HTS, tenminste, daarvoor heb ik geen HTS autotechniek gedaan en een jaar universiteit ;)
Op de HTS leer je niet sleutelen, je krijgt wat practica, maar zeker niet sleutelen. En dat is prima, want daarom is het een HTS! En daarmee bedoel ik helemaal niks negatiefs tegen mensen die de LTS of MTS gedaan hebben. Goede vaklui zijn goud geld waard!
Ja, dt weet ik heel zeker dat het HTS autotechniek was. Ik heb die knaap zelf namelijk geselecteerd en aangenomen. Daarbij moet je ook niet vergeten dat dit midden jaren '80 was van vorige eeuw. Toen lag het werk echt niet voor het opscheppen en was het een grote crisis.

Ah ok, doet er niet aan af dat ik het nog steeds een vrij bijzondere keuze vind (van zowel jou, als de Autotechnieker :P maar, andere tijden, zoals je al zei). Ik bedoel, 50% van de jongens die bij mij in de opleiding zaten zou ik niet in de buurt laten van mijn auto. De andere 50% kan wel sleutelen, 30% daarvan kwam van de MTS en de andere 20% deden het hobbymatig (maar dat waren nog steeds geen monteurs, ik zeker ook niet!)

Quote door JOv70BI

Quote door Steve

Quote

vooral een inkoppertje in dld waar men niet verder wil kijken dan dat



En daar in Dld zijn ze ook zo lekker bezig bij VW en nu "per ongeluk" ook bij BMW.......


Precies op papier is het gewoon een foutje en meer niet, gewoon even verkeerde software versie niets moedwillig of bewust.

En daarmee is men dan "vervolging / werkelijk straffen" als het op papier zo blijft kloppen aan het ontlopen als men niets anders kan vinden................. en dat comuniceerd de politiek ook zo naar buiten alsof er sprake is van een filmscene met vastgelegd scriptboek.

Sorry voor de programmeurs en of software verantwoordelijken hier maar zowat alle schandalen waar men ook maar iets af kan schuiven als er een ontdekking is doet men dat natuurlijk op een softwarefoutje.
Daar software een softwarefoutje minder snel als menselijk falen maar al helemaal niet als een bewuste keuze voor iets wat eigenlijk niet had gemogen gezien zal worden. ( nu er echter een soort waterval aan softwarefoutjes tevoorschijn aan het komen is, zal men de geloofwaardigheid van dergelijke schijn hopelijk eens goed gaan bekijken)

Je doelt hiermee op het dieselschandaal? Ik zie dat meer als gewoon het gevolg van debiele achterhaalde regelgeving en meetmethode's opgelegd vanuit de diverse overheden
JOv70BI
 
Avatar
 
Subject:

Re: einde of nog te redden?

 · 
Posted: 23.03.2018 - 09:54  ·  #65
...
Ronkuh
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hilversum
Leeftijd: 60
Berichten: 32
Geregistreerd: 03 / 2018
Subject:

Re: einde of nog te redden?

 · 
Posted: 02.04.2018 - 18:09  ·  #66
Nog even terug naar het oorspronkelijke onderwerp. Het probleem met het vreemde geluid kwam dus door de startmotor waarvan de bendix niet meer helemaal terugkwam en het tandwiel dus tegen de starterkrans bleef staan. Opgelost met een gebruikte startmotor van een sloper.
Vervolgens belde mijn vriendin een paar dagen later dat ze het linker portier niet meer open kon krijgen en dat het contactslot ook niet meer wilde draaien... Ik ben naar haar toe gegaan en eerst het contactslot onderzocht zodat ze in ieder geval kon starten om naar huis te kunnen. Met de sleutel ca.5 millimeter terugtrekken uit het slot kan de auto gestart worden maar het voelt allemaal niet goed meer. Ik vrees dat het niet lang duurt voordat die het begeeft.

Het portier was veel meer werk. Ik dacht eerst de portier bekleding weg te halen om zodoende iets te kunnen zien maar hoe haal je de bekleding weg terwijl de deur dicht is ?? Met veel geweld en dus afgebroken clips.:-( .
Van binnenuit kon ik wel direct op het messingkleurige hefboompje kracht zetten maar daarmee ging de deur nog niet open. Blijkbaar is er iets stuk tussen dat hefboompje en de haak die om de slotvanger valt.
Uiteindelijk via achterportier, langs de B stijl, de 2 schroeven van de deurhandle gedemonteerd. Ik dacht zo direct bij die haak te kunnen maar Volvo heeft het hele slotmechaniek in een kunstof behuizing gevat waardoor je zelfs via het gat van de deurhandle nog nergens bij kunt.
Vervolgens heb ik via dat gat met een dremel met freesje het plastic voor een deel weg gekregen waardoor ik wel direct bij die haak kon en de deur open heb gekregen. Pffff...wat een klus was dat.
Wederom naar de sloop, dit keer om een ander slot mechaniek te halen waarvan de montage een eenvoudig klusje was.

Het vervangen van het contactslot gaat uiteindelijk veel meer problemen geven dan die deur. Op zich kan ik een contactslot vervangen als ik er een op de sloop kan vinden met de sleutels, maar een oplossing voor de transponder/immobilizer is veel gedoe en bovendien zit ik dan met twee verschillende sleutels tenzij ik ook de sloten van portier en achterklep vervang.
De auto heeft inmiddels al zo veel kilometers en zoveel defecten dat ik heb besloten er geen geld meer aan uit te geven. Ik zat al een tijdje te denken een keer iets 'leukers' te kopen en gisteren besloten een V70 R 'T5' van 2000 te kopen. Ik zal daarvoor een nieuw topic starten want ik zit met een hoop vragen over die auto.
p.s. sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden ;-)
De Don
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 50
Berichten: 2455
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: einde of nog te redden?

 · 
Posted: 02.04.2018 - 19:24  ·  #67
Natuurlijk leuk om naar een opvolger te gaan kijken,en alvast veel plezier gewenst daarmee.
Maaréh,ik heb het contactslot van mijn V70 bij een specialist laten vervangen,omdat ie al een beetje moeilijk ging,en dat koste ongeveer €300/350.- ? Lijkt mij een stuk voordeliger dan een andere auto kopen hoor. ;-)
Niet dat ik je nu van je briljante plan om een T5 of R te kopen wil afhelpen,in tegendeel,ik ben voor! :P
Ronkuh
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hilversum
Leeftijd: 60
Berichten: 32
Geregistreerd: 03 / 2018
Subject:

Re: einde of nog te redden?

 · 
Posted: 02.04.2018 - 19:42  ·  #68
Goh, die prijs valt inderdaad erg mee. Ervan uitgaande dat er ook uurloon bij die prijs in zit zou een nieuw contactslot dus zo'n 250 euro kosten?
Nou ja, het idee om een V70 R te kopen is al in daden omgezet en ik wil geen twee V70's hebben naast de 3 andere auto's die we al hebben dus de 10 klepper ' Has to go'
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 55
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: einde of nog te redden?

 · 
Posted: 02.04.2018 - 22:53  ·  #69
Wat het contactslot betreft zijn er prima mogelijkheden (voor zover dat nog relevant is): je kunt een slot van de sloop halen, alleen de breekbouten zijn dan lastig om los te maken, maar ook daar zijn oplossingen voor, en het monteren in je eigen auto zou ik met gewone bouten doen, die breekbouten is overkill op een auto van deze leeftijd.
De sleutel die past op het slot kun je kopieren naar een nieuwe sleutel met een vakje voor de transponder, dan snij de de transponder uit de oude sleutel en doe je in het vakje van de nieuwe sleutel. Je kunt ook de oude sleutel vlakbij het contactslot plaatsen, bijvoorbeeld onder de plastic kappen, even goed testen of het functioneert, dan dichtschroeven en klaar.
Ronkuh
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hilversum
Leeftijd: 60
Berichten: 32
Geregistreerd: 03 / 2018
Subject:

Re: einde of nog te redden?

 · 
Posted: 03.04.2018 - 07:53  ·  #70
Dat had een oplossing kunnen zijn en heb ik ook overwogen maar dan zit ik met twee sleutels: 1 om te starten en 1 om de deur+achterklep te openen als de AB het weer eens niet doet. Allemaal niet onoverkomelijk maar gezien het lijstje van defecten en het feit dat het daar waarschijnlijk niet bij blijft heb ik besloten te stoppen met investeren in deze auto. 10 jaar en ca. 340.000 km erg fijn gereden zonder noemenswaardige problemen maar nu is het tijd voor wat anders.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0