De V is eindelijk verlaagd.

 
 
 
 
 
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

De V is eindelijk verlaagd.

 · 
Posted: 26.10.2018 - 08:47  ·  #1
Het heeft een poos geduurd maar de set zit er eindelijk onder.

IK heb aan de voorkant compleet niet poten gemaakt middels originele Sachs schokbrekers en nieuwe toplagers, rubbers, hoezen en weet ik wat allemaal...

Aan de achterkant heb ik een set tweedehands standaard schokbrekers op de kop kunnen tikken omdat de beugels voor de nivomats nog steeds op zich laten wachten

Verder zijn er een set Eibach prokit veren onder gekomen die rondom een verlaging zouden moeten geven van -35mm maar mijn gevoel zegt dat dat niet helemaal gebeurd is. Aan de achterkant is ie verder omlaag gekomen dan voor. Voor had best iets meer gemogen, als ik naar de foto's kijk houd de voorkant met 20mm wel op en dat vind ik wel een beetje jammer eerlijk gezegd. Ook heb ik het gevoel dat ie nu heel iets achterover hangt en daar baal ik nog wel het meeste van... Maar goed, zaterdagmiddag wordt ie uitgelijnd en ik laat het eerst maar zo.

Heb een voor en na foto...
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
The Falko
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 29
Berichten: 250
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: De V is eindelijk verlaagd.

 · 
Posted: 26.10.2018 - 08:58  ·  #2
Ziet er goed uit, kan zijn dat de voorkant nog verder inzakt na een tijdje rijden. Als ik mijn auto opkrik en na een paar uur weer laat zakken staat hij ook vaak voor hoger en achter lager dan normaal. Zitten bij mij ook verlagingsveren (20mm) onder.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3741
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: De V is eindelijk verlaagd.

 · 
Posted: 26.10.2018 - 09:06  ·  #3
Ik zal later vandaag eens een foto maken van mijn V met Eibach. Voorkant lijkt me inderdaad wat hoog, bij mij stond ie gelijk lager. Achterkant lager dan voor klopt, had ik ook. Opgelost door IPD veerverhogers ertussen te zetten. In jouw geval zou ik even wachten tot wanneer de nivomat set er onder komt, hopelijk trekt dat de boel weer recht.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: De V is eindelijk verlaagd.

 · 
Posted: 26.10.2018 - 09:08  ·  #4
Die veer verhongerd heb ik nog voor een zacht prijsje liggen! Laat maar weten.

Bij mij was achter ook te laag. Vandaar
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: De V is eindelijk verlaagd.

 · 
Posted: 26.10.2018 - 09:08  ·  #5
Verhoger😉
Egwin
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 31
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Re: De V is eindelijk verlaagd.

 · 
Posted: 26.10.2018 - 09:18  ·  #6
Bij mijn S60 zakte juist de voorkant verder dan de achterkant, ik denk dat ik wel aan 4 cm ben gekomen aan de voorkant. En dat "nazakken" was ik sceptisch over, maar gebeurde inderdaad. Binnen enkele weken was hij wat verder gezakt.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3193
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: De V is eindelijk verlaagd.

 · 
Posted: 26.10.2018 - 09:19  ·  #7
Dat inzakken heeft een tijdje nodig.
Ik zou eerst een 1000km rijden voor je de auto laat uitlijnen.
Ed
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 743
Geregistreerd: 11 / 2008
Subject:

Re: De V is eindelijk verlaagd.

 · 
Posted: 26.10.2018 - 14:00  ·  #8
Foto na is niet zo goed te zien, zeker niet achter. Is altijd balen als de auto na zoveel werk niet helemaal naar je zin is. Heb zelf erg veel ervaring met verlagen, en heb diverse veren geprobeerd onder de V70N/S60 (eibach/weitec/origineel). De verlaging is wel een klein beetje afhankelijk van de gebruikte schokbreker. Als je bijv gasgevulde dempers gebruikt wordt de auto een heel klein beetje uit de veren gedrukt door de gasdruk. Dat kan zomaar een cm uitmaken.
Heb je de hoogte gemeten Jan? Dus onderkant spatscherm tot center wiel. Kan even in mijn database kijken wat welke veer doet bij de V70N.

Wat het na-zakken betreft: heb zelf niet de ervaring dat veren na-zakken. Zou ook niet best zijn denk ik, als veren nazakken zou het staal niet de juiste samenstelling hebben. Wat wel kan is dat de veren niet helemaal tegen de aanslag zijn gemonteerd en die door het indraaien van de veer wat dieper op de schotel komen te liggen. Wel zit er na het zakken van de krik veel spanning in de ophanging. Als je de auto een stukje rijdt zakt hij wel meteen naar de def hoogte.
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: De V is eindelijk verlaagd.

 · 
Posted: 26.10.2018 - 14:49  ·  #9
Heb de set gisteren bij een collega van me gemonteerd en er was dus al een stukje mee gereden (binnen het dorp) Op de foto van gister lagen nog wel de oude ophanging, krik en as steunen achterin en die zijn er nu uit. Dat zijn best zware onderdelen...

Heb vanochtend de auto leeg gehaald en ben naar de sportschool geweest met de auto dus er is weer wat mee gereden.

De afstanden van hart velg tot spatbord zijn voor en achter ongeveer 360mm Zonder belading staat ie trouwens wel mooi recht moet ik zeggen, ik zou dus blij zijn als de nivomat beugels binnen zijn want vind dat inzakken maar niks als je wat zwaars achterin hebt liggen.

Aan de voorkant zitten trouwens gas gevulde schokbrekers (Sachs nummer 554-046) Achter weet ik het nummer zo even niet want die heb ik tweedehands gekocht als tijdelijke oplossing totdat de nivomat beugels binnen zijn.

Hierbij een duidelijkere foto van hoe hij nu staat.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: De V is eindelijk verlaagd.

 · 
Posted: 26.10.2018 - 14:57  ·  #10
Quote door Ed

Wat het na-zakken betreft: heb zelf niet de ervaring dat veren na-zakken. Zou ook niet best zijn denk ik, als veren nazakken zou het staal niet de juiste samenstelling hebben. Wat wel kan is dat de veren niet helemaal tegen de aanslag zijn gemonteerd en die door het indraaien van de veer wat dieper op de schotel komen te liggen. Wel zit er na het zakken van de krik veel spanning in de ophanging. Als je de auto een stukje rijdt zakt hij wel meteen naar de def hoogte.
Nieuwe (!) veren zakken altijd na, gebruikte veren niet. Het is juist verenstaal, speciaal voor dit doel gemaakt.
Ed
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 743
Geregistreerd: 11 / 2008
Subject:

Re: De V is eindelijk verlaagd.

 · 
Posted: 26.10.2018 - 15:06  ·  #11
Origineel was bij mij 36,8-37 cm voor. Na verlaging met Weitec: 36cm, Apex 34cm, Eibach:34,5. De Eibach veren waren wel de benzine variant. Daarmee komt hij iets lager omdat een diesel zwaarder is. Met de diesel veren komt hij ong een cm hoger te staan. Met de originele Volvo verlagingsveren kwam ik op 35cm. De laatste reed eigenlijk het lekkerste, meer comfort dan de andere veren. De Apex veren zijn nogal stug, maar ook het laagste. Eibach hebben de naam van kwaliteit, maar vond het resultaat met de verschillende auto's altijd erg wisselend.

Maar hoe vind je het nu rijden?
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: De V is eindelijk verlaagd.

 · 
Posted: 26.10.2018 - 15:24  ·  #12
Het rijd wel prima hoor. Is natuurlijk wat stugger geworden maar niet eens zo heel extreem veel stugger. Wel lijkt ie aan de voorkant wat stugger te zijn dan achter maar dat zou goed kunnen komen doordat daar nieuwe schokbrekers onder zitten en de schokbrekers aan de achterzijde komen onder een sloop auto vandaan zullen wellicht al wat jaartjes oud zijn. Maar alles met elkaar ben ik niet ontevreden over het resultaat qua rijden tot dusver. Maar heb er natuurlijk nog niet veel mee gereden dus een echte conclusie daaromtrent kan ik pas later geven.

Maar stel ik zou hem uiteindelijk aan de voorkant nog ietsje omlaag willen hebben dan zou ik er dus ook nog voor kunnen kiezen om een setje voorveren van een benzine variant te nemen? Niet dat ik er nu al aan denk om het spul weer te gaan veranderen hoor, maar ik wil nog wel eens wispelturig zijn...
Ed
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 743
Geregistreerd: 11 / 2008
Subject:

Re: De V is eindelijk verlaagd.

 · 
Posted: 26.10.2018 - 16:12  ·  #13
Klopt, de voorveren voor een benzine zijn ietsje korter gewikkeld. Staaldikte en aantal windingen zijn identiek. Is dus precies even stug, alleen net wat lager. De Eibach veren zijn 12mm korter, in gebruik scheelt dat bijna een cm, en dat is best veel optisch gezien.
Hieronder foto's van mijn V70 met de orig Volvo verlaagde veren aan de voorkant. Wat er achter zat weet ik niet meer.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3741
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: De V is eindelijk verlaagd.

 · 
Posted: 26.10.2018 - 16:33  ·  #14
Dit is mijn T5 met Eibach Pro-Kit, IPD veerverhogers achter en Bilstein B8 dempers.

De Don
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 2450
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: De V is eindelijk verlaagd.

 · 
Posted: 26.10.2018 - 20:02  ·  #15
Op de laatste foto vind ik het er anders prima uitzien.
Dat de achterkant wat lager stond dan voor had ik met mijn V ook na het verlagen,na een aantal dagen was dat voorbij.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0